kiselo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко свещи трябва да са изгорели, за да не пали TD100 при 0
Collapse
X
-
Колега, аз минах по този път и не пиша на изуст. Щом мига постоянно реотанчето, най вероятно релето не работи. Цъкането което се чува като дадеш на контакт е от теста на авансаторния клапан, не от релето за подгрева. И аз се бях заблудил преди време че цъка релето за подгрева, но него не го чувам. Това реле тряба да е в черната кутоя над ABS-а, но не знам как точно изглежда. Лошото е че трябва и аз да го проверя на мойта кола, че нещи се опитва да ми прави парчета.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
-
Релето го проверихме с пробна лампа до видимите свещи отляво на двигателя, като се застане срещу предната част на колата. Подава ток и след време изключва - т.е. няма ток. Пак без демонтаж на свещите, посредством кабел от плюсова клема на акумулатора и допир до кабелната обувка на свещта на 1-ва, втора и четвърта свещ (до трета е невъзможно да се стигне дори и с кабел) с очакване да се получи някаква искра, такава не се получи, което предполагам е поне 3 изгорели свещи. Може би и 4 дори, защото днес и при +4 градуса не пожела да даде и най-малкия признак, че ще запали. Явно утре пак ще я паля с етер във въздушния филтър и ще я водя на смяна на свещи. Сега четох за различните видове свещи, как някои вършат работа за 3 вместо за 8 секунди, някои са с двойна намотка, други с единична... едни ми препоръчват словенските Искра, други - по-скъпите Beru , NGK или Bosh... Известно ли е всъщност кои са оригиналните свещи за този двигател?FIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
Значи всички свещи са изгорели - две по две се захранват през релето. Щом на 3 от тях няма консумация, 4-тата няма как да е здрава. Все е в паралел с някоя от другите 3. За точния модел не мога да помогна, аз купувм от един магазин, в който като отида и по VIN-а ми вадят инфо за точния модел на това което търся. Мисля че NGK си купих, като ги сменях, но не съм сигурен.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Оригинално монтираните на ТД100 са BERU...CHAMPION също са добри...зависи с колко $ разполагаш...тези два модела са по около 22-24лв/бр. Има и за по 10-11лв/бр всякакви други...Моето ТД100 вече 4 години е със CHAMPION проблеми никакви...Ще взема да пусна едно тото...как познах, че релето е здраво и проблема е при свещите...
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Колата е от 4 години моя, но в интерес на истината не ми се е налагал сериозен ремонт. Реотанчето мига от около месец... точните дни не съм броил. Между другото... гаранция ли е, че с пробна лампа показваща наличие на ток до тях, този ток е толкова, колкото трябва да е? Направо не ми се вярва и четирите свещи да са издумкали. Всеки тук говори за две, най-много три изгорели. Изгарянето на една свещ, предпоставка ли е за верижното изгаряне на останалите?FIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
Не знам съвпадение или предпоставка е като изгори едната, да повлече и другите, но при мен така стана - за 3 месеца - 3 свещи ей така набързо. Ако са ти здрави свещите, а релето не пуска достатъчно ток, няма да ти свети и лампата след релето, а ако светне ще е много слабо. Но щом им пускаш ток директно от акумулатора, и не се опитва да преискрява, е няма какво друго да е освен изгорели свещи. Ако искаш да се увериш по още един начин, вземи една крушка 12В/21 Вата - за мигач/стоп и пусни през нея ток към свещите от акумулатора. Ако светне нормално, има шанс да има здрава свещ. Но пак ти казвам - сменяй комплект 4 еднакви свещи !Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Ти определено явно искаш да смениш релето...иди си купи едно ново...смени го...и после си смени и свещите...може да са нагорели с времето и да не подгряват достатъчно...няма гаранция че всички са изгорели...напълно е възможно като я мериш да ти покаже, че е здрава а всъщност да работи с половината от капацитета си например...ама то си е твоя работа питаш какъв е проблема, казваме ти и после тръгваш да ни убеждаваш че било невероятно да е това...може да се окаже накрая, че нямаш нафта и затова не иска да запали...dinko69 написа:Колата е от 4 години моя, но в интерес на истината не ми се е налагал сериозен ремонт. Реотанчето мига от около месец... точните дни не съм броил. Между другото... гаранция ли е, че с пробна лампа показваща наличие на ток до тях, този ток е толкова, колкото трябва да е? Направо не ми се вярва и четирите свещи да са издумкали. Всеки тук говори за две, най-много три изгорели. Изгарянето на една свещ, предпоставка ли е за верижното изгаряне на останалите?
В този ред на мисли дали пък индикацията за подгрева не мига наистина, а просто по случайност връзката прекъсва и крушката изгасва през някакъв интервал, което пък те кара да си мислиш, че имаш проблем с подгрева, а всъщност проблема е в пръскалката на дясната чистачка
Изгарянето на една не е предпоставка за изгарянето на всички, но повярвай ми доста е тъпо да дадеш 20лв за свещ 1бр и 20лв за труд за да ти я сменят и след 3 дни да ти изгори друга стара свещ...и пак същата процедура...И пак не е нужно да са ти изгорели и 4-те за да неможеш да запалиш...и две да са изгорели пак няма да можеш да запалиш...Не се обиждай
Просто съм в настроение
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
-
Реле няма да сменям... надявах се да ми е проблема в някой разхлабен кабел или клеясала клема. Що се отнася до свещите, поразпитах в два-три сервиза - минималната цена за смяната им е 50лв. Донякъде съм навит да си сменя 1-ва и 2-ра, които са видими сам и да пробвам да видя какво ще станеFIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
Не държа да го мъча, колега... ама 50лв за мен си е сума. А и като ги знам какви са майсторите - едно нещо поправят, а две развалят. Ама и като гледам къде са навряни тези свещи... горивен филтър трябва да свалиш, маслен сепаратор, конзолата му, жилото за газта, разни вакууми да разкачаш!FIAT MARENGO 1.9 TD100
Коментар
-
Колега , аз с една изгоряла свещ не можах да запаля , а беше 5 градуса над нулата , и ако си решил да ги сменяш всичките , трите лесно се сменят , а четвъртата аз я смених като свалих акумолатора , след него стойката му , и дълбоко бръкнах за да откача кабелчето, и после да сложа наново кабелчето и най-вече гайката , иначе с каренцето на гедорето не беше толкова трудно да я развия !Смених ги с ИСКРА , незнам колко ще карат , и не ми дреме много защото им хванах цаката , а и в магазина в който бях имаше само такива ! А цялата смяна ми отне не повече от два часа , и то на тъмно с лампата , просто нямах избор!Fiat Marea Weekend
HLX 1,9 TD 100
1999
Някой друг трябва да плати сметката - ние не сме си поръчвали такъв живот.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар