Аз карам с 0w40, хич не го бара.16х 000км.А ти вземи един лаптоп и един ваг ком кабел и си виж реалните километри
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Фиат Браво 1.9 JTD - смяна консумативи
Collapse
X
-
Т.е. колкото първото число е по-малко, маслото маже по-добре при ниски темп. а доколкото разбирам второто число трябва да е 40 или трябва да е точно такова, каквото е предвидил производителя на мотора, за оптимално мазане.Не виждам как може да бъде издухано маслото ако е по-тънко на ниски темп? Не би трябвало, нали?От тук следва, че масло от типа 5W 40 или 0W40 (въпрос на фин. възможности) би било достатъчно добро за двигатели, които често се използват студени - т.е. палиш отиваш на работа (15-30 км) и гасиш - вечерта пак ..А по-евтиния вариант 10W40 би бил приемлив ако двигателя в 80-90% от работата си е топъл.. (тук мога да отворя скоба за добавките .. но ще разводня много темата)Въпрос: майстора ми каза, че маслото влияело на износването на турбото?! Има ли логика едно масло 5W40 да бъде толкова по-добро от 10W40, че в периода 20-30 км, докато загрее моторът, да е живото спасяващо за износването на турбината? Всеки по-добър шофьор знае, че студеният мотор не се форсира ..а от там нататък, като загрее мотора двете масла имат еднакви параметри?Не знам .. но вече знам, че следващото ми масло ще е 10W40, защото нямам повод да използвам по-добро и по скъпо маслоЗа да постигне масло 10W-40 (W - winter (анг. зима)) означението 10W трябва да има определен максимален вискозитет при ниски температури. Действителните вискозитет и температура варират в зависимост от степента на вискозитета, но във всички случаи, колкото по-ниско е числото, толкова по-тънко е маслото. Например 5W масло е по-тънко от 10W масло при зимни температури. Това е важно, защото по-тънкото моторно масло се разпространява по-бързо в студения двигател, предоставя по-добро предпазване на двигателя и следователно по-ниско дългосрочно износване!За да постигне масло 10W-40 означението 40 трябва да попада в рамките на определени граници при 100 C. В този случай температурната цел не се отклонява с вискозитета. Отново колкото по-малко е числото, толкова по-тънко е маслото - масло 30 е по-тънко от масло 40 при 100 C, което е типично за максималните температури на масло на работещ двигател.
Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Като цяло първото число е вискозитета а второто температурата, демек при 40*С едното е 5 а другото 10. Разликата която се гони е тази, че при едното на студено имаш по голяма гъстота, докато другото си е винаги еднакво
От там по гъстото масло товари маслената помпа......... съответно когато нещо е по гъсто има вероятност да не може да минава........ през дадени места........
Коментар
-
Това, което си написал - изобщо не е вярно. Ето линк към темата в раздел "Често задавани въпроси": МаслатаЕто и кратка извадка от тази тема:Американското общество на автомобилните инжинери (Society of Automotive Engineers - съкратено SAE) е разработило означение на моторните масла в зависимост от тяхната гъстота. Според SAE маслата се делят на 6 зимни класа (0W, 5W, 10W, 15W, 20W и 25W) и пет летни (20, 30, 40, 50 и 60). По спецификацията по големите числа съответстват на по голяма гъстота. Всесезонните масла са годни за експлоатация през цялата година и се означават с двоен индекс един който указва зимния и друг указващ летния индекс на маслото примерно 10W-40, 15W-40, 20W-50 и т. н.chaveto написа:Като цяло първото число е вискозитета а второто температурата, демек при 40*С едното е 5 а другото 10.
Коментар
-
Мдам, наполовина си прав. Само първата част - при масло 5W40 първата цифра показва вискозитет на студ - означението е колкото по-малка цифра - толкова по-течно или тънко масло на студ. А втората показва същият вискозитет, но при 100 градуса. Аналогично колкото по-ниска - толкова по тънко, рядко, течно масло.линк без да се опитвам да правя реклама, тук е описано перфектно всичко за маслата
Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар