Здравейте, колеги!Колата е пунто 2001 година. Двигателя е 1.9 дизел - обикновен, 60 коня.Имах проблем с дроселовата клапа. Беше блокирала в отворено положение и нещеше да се затваря. Купих нова 360лв от Италия. До тук всичко добре. Смених я отидох на диагностика и диагностиката показа, че всичко е наред. Да ама не. Както си карам и изведнъж колата започва да придръпва. За да спре или слизам предавка на долу или натискам педала още и на огледалото се появява кълбо дим и колата се изстрелва. Пушека не е гъст, но се вижда.Помислих си, че новата клапа се е скапала. Откачих и захранващите кабели и колата стана много по пъргава в ниските обороти но около 2000 об/м придръпването си остана.Отидох пак на диагностика и ми казаха, че всмукателните колектори били запушени. Това било единственото нещо което излиза като възможна причина за придръпването на диагностиката.От нафтата не е. Зареждах от всички бензиностанции до горе и ефекта е един и същ.Нивото на маслото не е мръднало за изминати 6000км - т.е. не го гори.Нивото на антифриза също не се е променило.Въздушния филтър е сменен с маслото преди 6000км и определено не е за смяна. Не е от него.Горивния и масления филтър също са сменени с маслото.Тампоните на двигателя са здрави, а и самият той мърка като котенце.Освен в запушени всмукателни колектори, къде другаде да търся възможна причина за придръпването.Как и с какво мога да почистя колекторите и къде да закарам колата във Варна (не съм от Варна и нямам идея къде да я водя на доктор)?Възможно ли е проблема да идва и от задръстен катализатор. Обмислям варианта да го махна, но какво да сложа на негово място?Бях чел някъде из форума, че при високи обороти катализаторите се самопочистват, за това на магистралата покарах 15 - 20мин. със 145км при 4000об/м. По документи на колата и дават 150км/ч при 4500об/м, като не е препоръчително да се кара над тези обороти, за това и не съм я пържил повече.Поздрави: Марто
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Всмукателни колектори 1.9Д
Collapse
X
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
Ако беше от сондата в резервоара предполагам, че щеше да го прави постоянно, а не при определени обороти.Колата се обслужва, не е да не се обслужва. Маслото се сменя по два пъти в годината заедно с масления филтър. Горивен, въздушен и поленов сменявам през смяна на маслото, Т.е. при смяна на ролки и ремък.Впръскването на горивото е перфектно поне според диагностиката. ГНП ми е ново с още една година гаранция. В резервоара боклуци нямам, а и да имам колата никога не остава с под 20л нафта в него.iv4o74 написа:Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Re: Всмукателни колектори 1.9Д
Здравей,аз също имам проблема с клапата,но като откача буксата и ми набива грешки,както и когато не работи клапатаiv4o74 написа:Колега,взех на жената същата ,вече три години няма проблеми ,клапата беше извадена и беше с друг маркуч.Всеки септември и сменям маслото и филтрите без значе-ние колко км. е изминала,а се кара основно градско,сондата в резервоара-пролет и есен я вадя и я чистя,пробвай първо със сондата.Успех.
Фиат Пунто МК2 2000г
Коментар
-
Точно за същата клапа става въпрос! Намира се непосредствено след въздушния филтър.@komanreelВ моята ситуация егр клапана е купен преди месец чисто нов от Италия. Проблема си го имаше и със стария ЕГР клапан който бе блокирал и с Новия ЕГР клапан който си работи повече от перфектно! Когато го изолирам проблема си остава, а за по голяма сигурност го сложихме на друго такова пунто и колата си работеше перфектно, а моята пак прекъсваше => няма как да е той!Ако проблема не се отстрани с почистването на всмукателните тръби, остава да е скоростната кутия или съединителя... Поне всичко останало е перфектно.Ако с почистването не се отстрани проблема, ще правя ревизия на скоростите и на съединителя.Ако имате някакви други идеи къде да търся проблема споделяйте. Пак да кажа ЕГР-то е здраво и с него и без него проблема си остава.МартоFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Здравей, Специалист! За да бъда честен, се надявах точно ти да се включиш в темата.Благодаря, ти предварително. С нетърпение ще чакам да споделиш решението на проблема, че вече се измъчих и нямам и на идея какво да правя.specialista написа:Не е във скоростите или съединителя.В момента се блъскам с този проблем на едно Пунто.В момента в който го открия ще споделя решението!Успех!Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Не е проблема в цедката колега.Mystikal написа:а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Колега,защо не махнеш маркуча и да покараш малко така 1-2км.Марто написа:Не е проблема в цедката колега.Mystikal написа:а цедката в резервоара чиста ли е при мен беше много затлачена и ми придрърпваше извън града при по бързо каране над 2200 оборота на по ниски си беше добре сега след почистването се оправи и колата върви както трябва
Коментар
-
Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам такаFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Здравейте и от мен,имах го същия проблем клапата на всмукателния колектор се държи на три винта ,свали я без да откачваш кабелната букса и вакумния маркуч след което запали колата и като подаваш газ виж дали клапата се движи,ако не то това ти е проблема,поне при мен беше така.Марто написа:Вчера с колега @Lubomm изчистихме цедката, има някакво подобрение, но основния проблем си остана. Колата я карах градско и нямаше как да я карам с 60 - 70км/ч за да видя намаляло ли е придръпването или си е същото.Обмислям го и този вариант да откача маркуча.До момента да обобщя темата:ГНП - Не е виновно за проблемаЕГР - Чисто ново и работи коректноВсички филтри - Са сменениВсички маркучи от ГНП нататък - СменениЦедката - ПочистенаВсмукателен колектор - Все още не съм го пипал, но според диагностика ми в него бил проблема.Изпускателна с-ма - Нея не съм я пипалП.П Маркуча на всмукателните колектори няма как да го сваля. Всмукателния колектор е заедно с капака на двигателя и стига чак до филтърната кутия, на която се намира и ЕГР клапана. Всичко това е пластмасово и няма как да го сваля и да карам така
Фиат Пунто МК2 2000г
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар