Първо:Вчера мъчих картерните газове на Бравото. От скобата, където отива маркуча към въздушната тръба след дебитомера ми избива масло. Стягах, сменях и все избива от скобата. Нещо не е на ред, като че ли... Кутията от която излиза каква е ? Някаква филтрация ? Опитах се да сваля, но.... к*р. Мислех да удължа маркуча и да го пусна надолу, е така, за теста. Второ:Катализатора на ЖТД105 на фланци ли е или директно на генерацията ? Докато се занимавах с тия картерни газове забелязах, че е на фланци, които са доста ръждясали (вероятно е свалян/сменян). Трето:Мареата ТД100 на брат ми - при високи обороти започва да хълца глъхне и прекъсва. Беше се наканил днес да чисти цедката на резервоара ама не знам какво е постигнал.едит: изчистил я е и е имало много гняс. Сега колата се е отпушила, но оборотите са високи - към 1000 на празен ход. Всякакви насоки и мнения ще са ми от полза
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Няколко дизелски въпроса [JTD105 & TD100]
Collapse
X
-
Re: Няколко дизелски въпроса [JTD105 & TD100]
На "първо" - кутията е сепаратор, който отделя от картерните газове капчиците масло увлечени с тях и ги връща в картера. Гадно е , но мисля че трябва да го свалиш и почистиш.На "трето" - и моята Мареа държи около 1000 об. на празен ход, но не мисля че е проблем. И при други колеги с ТД100 е така, и като опитат да смъкнат оборотите, казват че работата на ДВГ става нестабилна на празен ход. За регулиране на оборотите виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...153&highlight=googo написа:Първо:Вчера мъчих картерните газове на Бравото. От скобата, където отива маркуча към въздушната тръба след дебитомера ми избива масло. Стягах, сменях и все избива от скобата. Нещо не е на ред, като че ли... Кутията от която излиза каква е ? Някаква филтрация ? Опитах се да сваля, но.... к*р. Мислех да удължа маркуча и да го пусна надолу, е така, за теста. Трето:Мареата ТД100 на брат ми - при високи обороти започва да хълца глъхне и прекъсва. Беше се наканил днес да чисти цедката на резервоара ама не знам какво е постигнал.едит: изчистил я е и е имало много гняс. Сега колата се е отпушила, но оборотите са високи - към 1000 на празен ход. Всякакви насоки и мнения ще са ми от полза
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
@vsd - да, така е
Катализатора го свалих днес и го показах на един съсед-майстор. Каза, че е почнал да се запушва - и действително на место беше започнало да се шпакловат отворите. Препоръча ми да избия всичко отвътре, така и направих. Звука без катализатора беше супер :D Сега колата е малко по-пъргава... малко по-добър throttle response. Някакви насоки за махане на сепаратора ? Защото не го виждам как ще стане, освен с флекса :D За Мареата - брато каза, че преди е бил вдигал оборотите, но сега след чистенето трябва явно да се свалят
Мерси за линка
А в аутодата ги дават 870-930 на празен ход за ТД100
Коментар
-
Баш така трябва да са. Понеже в къщата сме с 2 такива - моето пали на 800 и после отиват на 1100Mystikal написа:оборотите са 1000 на студен двигател после когато стрелката на температурата стигне първата черта на таблото което е 53 градуса трябва да паднат на 870-900
, ама за това си има причина. Другуто пали на 1000 и след това заспива на 900.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Такаааа... прочетох доста за въпросният сепарататор, утаител и т.н. Става ясно, че освен, че кофти се сваля, а не може да се чисти. За смяна не мисля още, но ми хрумна по-добра идея - да сложа някакъв филтър за картерни газове (приятел ми го препоръчва) на маркуча, който влиза във въздушния тракт. Или директно да се пусне надолу под колата
Което честно казано, още повече ме блазни като идея :D
Коментар
-
Сипваш го обратно след време.С баща ми обмисляне проекта... По-добре даже съда да е с пробка отдолу, откъде да източваш маслото, а пък най-добре е да се върже на мястото на сепараторната кутия направо :Dедит: Друго, което ми идва на ум е силово да се разглоби сепараторът. който вече е на лице и да се направи на същия принцип.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар