Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Aванс на ТД100 - ГНП Лукас.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Aванс на ТД100 - ГНП Лукас.

    След много безаварийни километри и нашата Мария е достигна този проблем. Двигателя "тропа" (като типичен проблем на клапан -авансатора) и работи мудно + присветкане на дюзата на таблото. Съответно веднага беше набеден клапан-авансатора. Взехме друг - сменихме го -> ефект нулев. И тук се почнаха проблемите. Пробвахме трети клапан - никакъв ефект. След кратка консултация с търсачката стигнах до следния извод.
    Неправилен аванс на мотора. Причини може да са:- повреден авансатор- повредена дюза на първи цилиндър (умна дюза)- повреден датчик за положението на колянов вал (TDC)
    Сложих мултицета на трите авансаторни клапана и показа 12.1, 12.6, 13.1 ом-а съответно на трите клапана.Въпрос 1 : тези стойности нормални ли са за този клапан ?Въпрос 2 : Какво съпротивление да очаквам от умната дюза ? Въпрос 3 : Какви стойности са нормални за TDC-a ?Въпрос 4 : Има ли други причини за това поведение на мотора ?Малко допълнителна информация. В момент на работа на мотора, като се извади буксата на клапан-авансатора работата на ДВГ не се променя. И с трите клапана.Със същия този такт на двигателя при ~5-6км извънградско със скорост от около 100км/ч, работата на ДВГ-то се нормализира, докато подържа тази скорост.Edit : След 2 часова консултация с раздела установих, че умната дюза мога да е измеря с мултицета и трябва да има стойност ~ 130 ом-а и задължително над 100 ом-а. П.п - попаднах и на противоречива информация от 1000 ом-а за въпросната дюза. Въпроса се коригира.

    #2
    За авансаторния клапан :1 като дадеш на контакт, докато мине теста на ЕКУ, клапана трябва да се чува как щтрака равномерно и без прекъсвания.2 Като работи ДВГ това щракане трабва да се чува, и честотата му да се увеличава с увеличаването на оборотите. 3 Колко ома трябва да е съпротивлението на бобината му незнам, но това е обикновен електромагнит на който се подават импулси с напрежение 12 в и тези стойности които посочваш ми се виждат напълно нормални.За "умната" дюза: датчика доколкото знам е пиезо-кристал и незнам как може да разбереш дали работи нормално, но мога да ти предложа да един елементарен тест. Откачи датчика на дюзата, изфорсирай до около 2500 об. и докато пдат оборотите до нормални, трябва да чуеш как аванса трака и като се нормализират оборотите тракането изчезва. При работещ датчик ( със закачена букса ) това тракане не се появява.Провери дали клапана на ЕГР не е блокирал в отворено положение.Провери ангренажния ремък да не е прескочил зъб.Провери вакуумния регулатор на авнаса, който е на ГНП, дали изтегля жилото когато ДВГ достигне работна температура - всъщност описания проблем много ми прилича на неработещ регулатор. Провери и ел клапана който го управлява дали работи. Възможно е също заради спукана мембрана или маркуч към ЕГР, да липсва вакуум към регулатора. Или спукан/извадил се маркуч на вакуума.Провери дали не е спукана мембраната на турбо-коректора - намира се на ГНП откъм купето ниско долу. На смукателния колектор има щуцер и един маркуч от него отива към тази мембрана. Ако е спукана от този маркуч ще тече нафта.Ако не си, провери за въздух в горивната система, или запушен горивопровод.Провери буксите на датчиците и елклапаните.Друго не сещам в момента. Успех
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      За авансаторния клапан :1 като дадеш на контакт, докато мине теста на ЕКУ, клапана трябва да се чува как щтрака равномерно и без прекъсвания.2 Като работи ДВГ това щракане трабва да се чува, и честотата му да се увеличава с увеличаването на оборотите.3 Колко ома трябва да е съпротивлението на бобината му незнам, но това е обикновен електромагнит на който се подават импулси с напрежение 12 в и тези стойности които посочваш ми се виждат напълно нормални.
      Поведението му е точно такова. Хубаво и очетливо щракане.
      Ако не си, провери за въздух в горивната система, или запушен горивопровод.Провери буксите на датчиците и елклапаните.
      Checked. Много полезна информация. Благодаря.
      Провери ангренажния ремък да не е прескочил зъб.
      Checked.Егр-а е изолиран.
      Провери вакуумния регулатор на авнаса, който е на ГНП, дали изтегля жилото когато ДВГ достигне работна температура - всъщност описания проблем много ми прилича на неработещ регулатор. Провери и ел клапана който го управлява дали работи. Възможно е също заради спукана мембрана или маркуч към ЕГР, да липсва вакуум към регулатора. Или спукан/извадил се маркуч на вакуума.
      Най - вероятно тук ще е проблема. Рано сутрин на студен старт пали много мъчно. След достигане на работна температура остава проблема с чукането. Паленето се нормализира.Благодаря за пожеланията, утре сутрин пак запретваме ръкави. Много ще са ни нужни

      Коментар


        #4
        nightlord написа:
        Рано сутрин на студен старт пали много мъчно. След достигане на работна температура остава проблема с чукането. Паленето се нормализира.
        Това променя нещата. Ако не работи вакуумния клапан за аванса, на студен ДВГ ще пали нормално. Все повече ми прилича на ангренажен ремък. Извини ме но не разбрах дали си го проверил ? Има вероятност и датчика за положеное на вала на ГНП да е проблемен. Последното което мога да ти препоръчам е да се закачи помпата на стенд.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #5
          Dido_Lyubenov написа:
          nightlord написа:
          Рано сутрин на студен старт пали много мъчно. След достигане на работна температура остава проблема с чукането. Паленето се нормализира.
          Това променя нещата. Ако не работи вакуумния клапан за аванса, на студен ДВГ ще пали нормално. Все повече ми прилича на ангренажен ремък. Извини ме но не разбрах дали си го проверил ? Има вероятност и датчика за положеное на вала на ГНП да е проблемен. Последното което мога да ти препоръчам е да се закачи помпата на стенд.
          Колеги намесвам се не да реша проблема а да коригирам малко някои термини използвани в темата.На тази помпа няма вакумен клапан на аванса.Има електрически такъв.Този вакумен клапан е за принудителен повишен празен ход! Управлява се от контролера чрез електромагнитен клапан,който разрешава или забранява достъпа на вакум до въпросната клапа.Тя от своя страна изтегля или (не) жило което пък влияе директно на регулатора в помпата и подчертавам механически по никакъв начин на аванса на помпата,за това си има други органи.Това не значи че когато е студено и при първоначално пускане на мотора аванса не е по-голям.Но както казах друг се грижи за това!Поздрави!

          Коментар


            #6
            Поясни малко ако обичаш какво променя тази клапа със жилото, че кара ДВГ да трака яко ако и откачиш вакуума на топъл ДВГ с изключен климатик.
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #7
              Въпреки че сме почти градски Много си ми далече да ти дам една малоумна дюза да се пробваш защото наистина прилича като да е тя.Активното и съпротивление е там някъде около 100-120 ома в зависимост от температурата.Иначе поведението при изкл. авансатор също не е нормално .Аз примерно веднъж срязах кабелите на авансатора от малоумие и двигателя влезе в такова предварение че ми трябваха антифони за ушите.А оня вакуумен регулатор нека го наречем обогатител с което подкрепям колегата specialista въпреки че той няма нужда от подкрепа.

              Коментар


                #8
                Dido_Lyubenov написа:
                Поясни малко ако обичаш какво променя тази клапа със жилото, че кара ДВГ да трака яко ако и откачиш вакуума на топъл ДВГ с изключен климатик.
                Ако и откачиш вакума на топъл мотор жилото ще се върне и ще завърти "малката рейка" ,тя с ексцентрика си действа върху една пружина свързана с регулатора и разрешава да се повишат оборотите.На топъл мотор мотор оборотите се повишават с повече от колкото трябва и регулатора се опитва да ги намали и може да се наблюдава едно странно поведение на "люлеене" на оборотите.А това чукане за което говориш не го разбирам.Правил съм безброй много всякакви тестове и те уверявам не би трябвало да има нещо подобно освен ако не правиш тест с компютъра за работата на празния ход.Тогава със сигурност почва да чука силно и даже може да се притесниш в първия момент какво става.Правил ли си тези изпитания с Визата.Когато се тества принудителния повишен празен ход се повишават оборотите и влиза в предвърение(нали е студено трябва му аванс) а когато се прави тест на авансатора се сменя от много голямо предвърение до много голямо закъснемие че чак прекъсва от него.Поиграй си малко ако имаш подръка тестер.Поздрави!

                Коментар


                  #9
                  А бе наборе Dido Чета ти изказванията и направо изпадам в недоумение.Кой те излъга че като откачиш маркучето на обогатителя ще започне да трака двг.Просто ще вдигне оборотите е това па съм го пробвал поне 15 пъти.Това устройство нема ама нищо общо с аванса.а пък вакуума се създава и от вакуум помпата което значи че при откачено маркуче може ама в толкова краен случай да ти се отрази на спирачките,а и на твоя любим EGR при опр условия.И какво общо има па климатика тука.Ти май си фен на играчките по колите .Имам чувството че говориш за неква друга кола не за ФИЧ ТД100.Не се сърди ама ме смайваш чат пат.Ей говориме си глупости а човека има проблем.

                  Коментар


                    #10
                    javor68 написа:
                    А бе наборе Dido Чета ти изказванията и направо изпадам в недоумение.Кой те излъга че като откачиш маркучето на обогатителя ще започне да трака двг.Просто ще вдигне оборотите е това па съм го пробвал поне 15 пъти.Това устройство нема ама нищо общо с аванса.а пък вакуума се създава и от вакуум помпата което значи че при откачено маркуче може ама в толкова краен случай да ти се отрази на спирачките,а и на твоя любим EGR при опр условия.И какво общо има па климатика тука.Ти май си фен на играчките по колите .Имам чувството че говориш за неква друга кола не за ФИЧ ТД100.Не се сърди ама ме смайваш чат пат.Ей говориме си глупости а човека има проблем.
                    Не си мисли че си правя аеробика на пръстите, откачах макуча за вакуум на ЕГР-а и тогава клапана на помпата за който си говорим остана без вакуум. Има иоще една "тънкост" а тя е че когато няма вакуум към този клапан, лоста който придърпва и си говорим за него, се връща в крайно положение, ограничен от ламаринката с процепа, в която влиза. Като си носих помпата, за смяна на уплътнения и стенд, бяха ограничили хода на този лост от дължината на жилото. А като купих колата, преди да е ровена от нашите мастъри, при липса на вакуум към клапана жилото си освободаваше напълно, както пак си го направих. При това положение, като е топъл ДВГ и изключиш вакуума, ДВГ започва да трака както когато му е голям аванса. Също така като се вкючи компресора на климатика, ДВГ не губи мощност, както когато жилото е скъсено от ограничитела и лоста не се връща докрай, защото при вклщчване на компресора, вакуума към този клапан се изключва. Това са неща които съм проверил на практика, наборе. Мислех че си по-навътре в тия работи. Разочароваш ме.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      specialista написа:
                      Колеги намесвам се не да реша проблема а да коригирам малко някои термини използвани в темата.На тази помпа няма вакумен клапан на аванса.Има електрически такъв.Този вакумен клапан е за принудителен повишен празен ход! Управлява се от контролера чрез електромагнитен клапан,който разрешава или забранява достъпа на вакум до въпросната клапа.Тя от своя страна изтегля или (не) жило което пък влияе директно на регулатора в помпата и подчертавам механически по никакъв начин на аванса на помпата,за това си има други органи.Това не значи че когато е студено и при първоначално пускане на мотора аванса не е по-голям.Но както казах друг се грижи за това!Поздрави!
                      Поздрави колега. Определено имам нужда от малко корекции във всички аспекти. Все пак не може всички да сме професионалисти, да не кажа, и че сме малко по ниско от-аматьори. Докарали сме го дотук, да се блъскаме сами с колата от пишман дизелждии в нашия град. На тая кола няма кой да и направи диагностика(във Видин), а всеки дизелджия като види тая помпа ни дума, че помпата е проблема, че помпите били еди си кви и т.н.
                      подчертавам механически по никакъв начин на аванса на помпата,за това си има други органи
                      Освен първа дюза и клапан авансатора, какво друго играе роля тук?Ремък-а е проверен. Като излязал от завода си седи. Да се добавя още нещо. На топъл ДВГ пали само като погледнеш ключа, буквално от четвърт.Поздрави на всички за съветите. Обличам работните дрехи и тръгвам по мъките. По късно ще драсна някой ред за развитие.

                      Коментар


                        #12
                        Значи няма опция двг да трака при откачен вакуум защото това устройство не влияе на аванса.Окъде идва тракането при тебе не мога да ти кажа.Иначе трябва да ти кажа че съм доста вътре в нещата.За 4 години каране на тая кола съм я разглобил чарк по чарк и съм я сглобил и съм и врътнал около 150 000 км.Единственото което не съм разглобявал е ГНП-то но за него има други хора.

                        Коментар


                          #13
                          Здрасти,почетох малко от твоите главоблъсканици и ще ти кажа две три неща а ти си реши сам как ще се справиш.Видин ми е любим град,8-9 години от живота ми минаха там,така че ето ти помощ.Както знаеш аванса се управлява от контролер,посредством авансаторния клапан.За да има обаче сигнал към него контролера трябва да знане някои подробности за да определи максимално точно аванса.Доколкото се сещам си написал че когато подадеш контакт се чува работата на авансатора,което е добре но това е само тест към него,за да продължи да го управлява контролера най-важното е да разбере че мотора се върти,а това става от датчик колянов вал.Ако правилно съм разбрал при теб по време на работа авансатора не работи(не се чува да "цъка").Един елементарен тест на нормално работеща кола ,мотора раоти на празен ход и почваш да откачваш и закачваш последователно "умна дюза",авансатор,датчик колянов вал.И в трите случая мотора влиза в предвърение и трака яко.Има голяма веротност да си загубил датчик колянов вал и всичко друга да е наред,но това е само предположение,тъй като няма как да я погледна от близо.За диагностиката ако искаш можеш и сам,трябва ти компютър(явно имаш щом си сред нас) и кабел ВАГ ком,както и програмата Фиат екускан. И почваш да разглеждаш да тестваш и така.Успех!!!п.с. Във Видин имам познат със сервиз ,но незнам има ли диагностка при него.Преди две години като ходих нямаше.Казва се Пламен Янчев и е след Кат в ляво някъде където беше млекоцентралата.Мисля че се сещаш!

                          Коментар


                            #14
                            Проблема е решен със смяната на първа дюза. Размисли и страсти по - късно, щот цял ден го търсехме проблема и мога да споделя доста неща от направените тестове.Горе долу по диагностчната логика на specialista карахме. На финала се мина на проба грешка.

                            Коментар


                              #15
                              Я ,познах!

                              Коментар

                              Working...
                              X