ТАКА!!! Дълбото разсъждавам по един проблем.1. Колата ми(FIAT BRAVO 1.9TD 100) усетих че няма мощност.когато тръгна да изпреварвам или смачкам гаста тя не се изтрелва(малко силно казано) а се чуди.Закарах я на майстор.Премери налягането на колектора което показа .4-.5 каза че било нормално да е 1.04 и установи че турбото е заминало.Накарах го да премери налягането на мотора показа 32 на цилиндър.Нормално! Пратих турбото за диагностика във варна, оттам ми казаха че е добре не се нуждае от никакъв ремонт.Сложихме пак турбото и покава пак същите резултати.Майстора продължава да твърди че е турбото.2.Моето расъждение какво е.Знам че турбо компресора вкарва принудително выздух.Но в случая тои не вкарва достатъчно.Аз си мисля че турбото щом е здраво и не вкарва необходимия въздух то трябва да се дължи на нещо друго.което е..........................а) помпаб) турбо компресорв) друго което е........................г) обади се на............................
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
дълбок размисъл...............
Collapse
X
-
Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
това не го разбрах.johnfound написа:Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.Bravo 1.9 TD/100
Коментар
-
Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.dvrender написа:това не го разбрах.johnfound написа:Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?johnfound написа:Сега, по принцип турбото вдига толкова повече налягане, колкото повече изгорели газове има, тоест колкото по-натоварен е двигателя. Обаче винаги има някаква граница на налягането, която не бива да се преминава. Затова на всички двигатели с турбо има регулатор, който регулира налягането на въздуха след турбото. Това, което аз съм виждал, тредставлява пружинен клапан, който се отваря при дадено налягане и започва да връща част от напомпания въздух обратно на входа на турбината. Ако този клапан не е изправен може да отваря при много ниско налягане.dvrender написа:това не го разбрах.johnfound написа:Може да пиша и глупости, но няма ли някакъв клапан, който да регулира налягането след турбото? Би трябвали да отваря при някакво налягане (1 бар както казваш) и да връща въздуха на входа на турбото. Ако му се е разхлабила пружината, може да отваря при 0.5 бара и затова да не вдига налягане.Bravo 1.9 TD/100
Коментар
-
Не, непременно. Клапана може да е външно устройство и да е някъде по въздуховодите. Наистина не знам подробности, тук трябва да се изкажат хора, които познават този или подобен двигател. Аз пиша от чисто логическа гледна точка и от общи представи за работата на турбинирани двигатели.dvrender написа:това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?
Мога да посъветвам справка с литература ако има такава или поне внимателно оглеждане на елементите на колата и анализ на устройството на въздушната система. Когато е ясно кое какво е, тогава и анализа на проблемите е по-лесен. Успех.
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн
незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам
Fiat Bravo 1.9 TD100
Коментар
-
Разбира се, че е така! Турбото работи активно над 2 200 оборотаAnaboliy написа:колега какво точно имаш в предвид че не се изтрелва? че няма раз ли? попринцип и аз съм с същия двигател и да ти кажа ако не я вкараш в обороти не се изтрелва толко мн
незнам дали нещо се бъркам ама тоя двигател може да се изтрелва само при по високи обороти около 2500-3000 може и да греша говоря от наблудение иначе нищо не разбирам 
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Ако сервиза е UNITECH няма как да са сбъркали колега. Познавам го собственика. По-добри от тях във Варна няма. Дори и Автотрейд си дават за ремонт турбините при тях.dvrender написа:това значи ли че диагностиката която ми правиха в сервиза във варна не е вярна че турбото е наред така ли?Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Y
Коментар
-
И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?
Коментар
-
И при мен колата се замисля при първоначално подаване на газ, но от 2500 об. някъде се изстрелва много яко. Точно при големи обороти и пропушва. Относно пушенето, когато дълго време карам само градско, пове пуши при изрязване. Наскоро ми се наложи по-голям преход извънграда 500-600 км. Сега непуши. И аз се чудя нормално ли е това? (Колата е Брава ТД100)
Коментар
-
Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?
Коментар
-
И при мене е така колега, та и аз се замислих след прочитането на оная тема за настройка на помпата.doofiat написа:Аз питам дали изпушват над 2500 оборота, щото имаше някаква подобна тема за изпушването скоро и един пич каза,че дори и да я изрязвал не му пушела. И тогава обесняваше,че може би помпата качва повече нафта и затова изпушва. Трябвало настройка на помпата. Това му изказване ме накара да се замисля дали не трябва да си закарам Брадвата на сервиз за настройка точно на помпата. Забелязвам,че имам една идея забавяне от времето на натискане на газта. Какво ще кажете вие?Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Lancia Y
Коментар
-
И при мен пушляви при "изрязване". Чудя се обаче, къде да я карам за диагностика на помпата... в София само за Супер дизел се сещам, а за там съм чел противоречиви мнения.doofiat написа:И аз съм забелязал,че ако не е над 2000 оборота колата не дърпа, но това според мен си е нормално, щото ти като я вкараш в обороти тя си качва скоростта и после си вкарваш по-горна предавка и си караш нормално около 2000 оборота.А бе на вас пушат ли ви дизелите над 2500 оборота? При мен ми пуши и не мога да разбера това нормално ли е или не?Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар