Иначе ми се вижда доста странно да има чувствително подобрение на динамиката след отстраняването й (чак пък такова съпротивление да оказва!). Отделен въпрос е, ако по някаква причина не се отваря напълно............
Всяка преграда оказва влияние.Принципно ако не е изчистенo :e нормално да не отваря напълно.
За последен път го казвам, че ЕГР-а се следи от дебитомера...
Все едно да кажеш,че датчика за темп.на водата следи EGR-a.Къде е EGR-a,къде е MAF-a(дебитомера)?
Помисли малко, хвани логиката и сам ще си отговориш къде е ЕГР-а и къде МАФ-а.А датчика на температурата може да установи, че имаш проблем с термостата.Къде е датчика и къде термостата Всичко е математика.
Chaveto, Emzo: Искате да кажете, че MAP сензорът (който е във всмукателния колектор и измерва абсолютната стойност на подналягането) дава информация за налягането на турбината? А как тогава се контролира последното при автомобилите, които имат само дебитомер и нямат MAP сензор?
Към chavetoАз се отказвам да споря :D :D Опитваш се да намериш истината,но ти липсва нещо.Обосновката ти че МАФ-а и ЕГР-а са в смукателната система не означава че МАФ-а следи ЕГР-а.Сам си отговори кой модул къде е и може би с малко ровене из нета ще разбереш кое какво следи и кое на какво е следствие.
AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
MAP = Manifold Absolute PressureВ случая със Стило имаш клапан(соленоид) Н75, който управлява турбината, а МАР-а като измери пик над 1.5 казва на ЕКУто и колата забива муцуна
Аз пък реших да видя какво са написали хората. :D Според eLearn, ECU-то изчислява количеството на отработилите газове, които да пропусне, като следи показанията на the flow meter, т.е. на дебитомера. За да няма изкривяване в превода, ето цитата:
The engine control unit is kept constantly informed of recirculated gas quantity by information from the flow meter. If the intake of a certain amount of air (Qam) rpm is required at a certain rpm and the amount sent by the flow meter (Qar) is less, the difference (Qgr) is the recirculated gas quantity.Qam - Qar = Qgrwhere Qam - Theoretical air quantity in memory o Qar - True air quantity o Qgr - Recirculated gas quantity
Т.е. излиза, че управлението на EGR-а по време на работа е предимно на база показанията на дебитомера (предимно, защото има корекция и за атмосферното налягане).Ама пак не разбрах как се контролира налягането на турбината при двигателите, които нямат MAP сензор, а само дебитомер.
Да де, ама аз го синтезирах в едно изречение.С Чавето е като да говориш с радиоточка, той си знае неговото Аз поне си го знам и знам кога да се откажа
Вие май и двамата нещо не можете да си синтезирате нещата.При даден процент на ЕГР-а се знае колко газове ще минат през него. Въздуха се замества от газове.Дадено количество въздух като се замести от дадено количество газове се разбира колко е отворил ЕГР-а.Това, че ЕГР-а е отворил на 100% не означава, че минава точното количество изгорели газове. Защото по някаква причина ако има увеличено налягане в изпускателният колектор, при 10-20-100% отваряне газовете ще са много повече и обратното.Сега разбрахте ли, че според показанията на дебитомера за даден режим се определя колко е отворил ЕГР-а.По ток не може да става следенето, тока зависи от много неща
Коментар