iakvvu написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Stilo 1.9 JTD теч на масло?
Collapse
X
-
ЕКУ-то следи тока през ЕГР-а.Дебитомера няма как да отчете газовете от ЕГР-а и неговата работа.А след изключване на контакта не виждам как МАП-а ще работи за да регистрира процеса на работа на клапата на тротъл бодито,както и не виждам смисъла от цялата тази идея.Според мен клапана затваря при гасене за да успокои по бързо мотора за да не се получават вибрации,както е при JTD 105.chaveto написа:Точно МАП-а следи за това нещо.Как ти се записва грешка за ЕГР-а при положение, че той няма обратна връзка с ЕКУ-то или датчик който да следи за неговата работа. Грешката се записва с помощта на дебитомера, той е датчика който казва как работи ЕГР-а.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Въздухът се замества с изгорели газове, има си някаква сметка и по тази сметка се разбира колко е отворил ЕГР-а.ЕКУ-то хубаво следи тока на ЕГР-а, но дебитомера е този който казва колко е отворен ЕГР-а.Защото според тока е заложено на колко % е отворен, тока обаче зависи от пружината която затваря клапана. Когато има мин. задържане на самият механизъм тока ще нарасне. За ЕКУ-то това ще означава, че клапана е отворен в по голям процент, реално обаче клапана ще е отворен в много по малък % от този който е заложен за дадения токДебитомера няма как да отчете газовете от ЕГР-а и неговата работа.
Това, че си върнал контактният ключ не означава, че ЕКУ-то не работи. Поне при мен след загасване на двигателя ясно се чува как работят още някои неща по мотора. Включително и таблото работи няколко секунди след връщането на контакта. Има разлика между захранващо напрежение и оперативно.
Коментар
-
Доколкото съм запознат, контролът на EGR се осъществява чрез MAP сензора (то май за друго не се и ползва при положение, че има и дебитомер).Съмнявам се да се регистрира грешка при махането на дроселовата клапа. Иначе ми се вижда доста странно да има чувствително подобрение на динамиката след отстраняването й (чак пък такова съпротивление да оказва!). Отделен въпрос е, ако по някаква причина не се отваря напълно след стартиране на двигателя (въпросният вакуумен привод) - тогава действително може да спъне колата.А по темата - не съм забелязал да има омасляване около привода на дроселовата клапа. По-скоро в този район има леко омазняване в края на съседния маркуч (който влиза в капака на клапаните) поради разхлабване на скобата.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Аз до колкото знам МАФ-дебитомер. Ако греша ме поправете.За последен път го казвам, че ЕГР-а се следи от дебитомера и неговата работа е съвкупност от няколко неща.Обясних ти как стои въпроса с тока и няма как по тока да се каже на 100% колко е отворен ЕГР-а.iakvvu написа:МАФ-а няма как да каже колко е отворен ЕГР-а.Работата на ЕГР-а е функция на състоянието на дебитомера.А турбината от какво разбираме колко надуваМежду другото, интересно ми е дали наистина са сложили MAP само заради EGR-а или има и друга функция.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар