Дали да пусна мека връзка от двигателя към входа на въз.филтър,ще има ли полза? При бензиновите стари коли съм виждал подобно нещо. Зимата смучат топлият въздух от колекторните тръби.Допълнено заглавие.Модераторски екип на Fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Топъл въздух от двигателя към въздушния филтър?
Collapse
X
-
Колега, ако говориш за дизелов автомобил - топлия въздух само му вреди, не му помага. Колкото по-студен е въздуха - толкова по-наситен с кислород и съответно по-добре изгаря нафтата.Замисли се например защо на повечето турбо-дизелови двигатели се инсталира и междинен охладител на въздуха..., а ти искаш да го топлиш - липса на каквато и да е логика.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
Ами топъл въздух /разширен/ и съответно влиза по малко количество в цилингрите, студен въздух -свит и за еденица обем повече кислород. Елементарно Уотсън!iakvvu написа::D :D :D Аз само не разбирам как точно интеркулера обогатява въздуха с кислород.Или поне моя не е от тези модели :D :DFiat Marea TD100
Коментар
-
Ами елементарно,ама обяснено както трябва!!! Защото това с топлия и след това охладен въздух и кислирода в една затворена система е много далеч от идеята на интеркулера.iuly_vn написа:Ами топъл въздух /разширен/ и съответно влиза по малко количество в цилингрите, студен въздух -свит и за еденица обем повече кислород. Елементарно Уотсън!AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Oбяснено с други думи е така: Турбината сгъстява въздуха и от движението на атомите в него /респ. молекулите/ се нагрява и съответно разширява. Така, преди кулера в единица обем постъпващ въздух, ще има 5 атома кислород, примерно. Премиващ през кулера, тоя въздух се охлажда, свива се до степен N и вече в същия по количество обем и спрямо постъпилия, ще са затворени 8 да речем примерно, атома кислород.iakvvu написа:Ами елементарно,ама обяснено както трябва!!! Защото това с топлия и след това охладен въздух и кислирода в една затворена система е много далеч от идеята на интеркулера.iuly_vn написа:Ами топъл въздух /разширен/ и съответно влиза по малко количество в цилингрите, студен въздух -свит и за еденица обем повече кислород. Елементарно Уотсън!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Това изобщо не е вярно! Кислорода във въздуха е 21% и не се променя при промяна на температурата или сезоните.iuly_vn е обяснил случая с интеркулера - температурата влияе на плътността на въздуха, а от там и количеството въздух постъпващо в единица обем. Таблица с плътността (Density) на въздуха при различни температури.Mystikal написа:най-много кислород има на 16 18 градуса на -10 има много по малко а и няма кой да го произведе дърветата са без листа и т.н
Коментар
-
Интеркулера охлажда нагретия от турбото въздух ясно ..та, ако след турбо-компресора се монтира такъв охладител, какво става? Променя ли се количеството въздух или се променя само температурата на възуха? - естествено, когато се охлажда се свива, но нали когато турбината го е нагнетила и нагряла, той се е разширил?!?! Помислете добре преди да пишете каквото и да било.Идеата на Турбо-компресора е да се вкара повече въздух в комбинация с повече гориво = повишена ефективност! Но НЕДОСТАТЪКА на турбо компресора е че той загрява въздуха .. Целта на ИНТЕРКУЛЕРА или охладителя за нагнетен въздух, буквално преведено - вътрешен, вграден охладител е единствено да подобри обемната ефективност - т.е. буталото засмуква винаги един и същи обем въздух, а ако е студен то в този обем ще има по-голямо количество въздух (мда .. повече кислород, защото вече сме в зона с високо налягане) а ако е топъл, дори горещ - по-малко. Тва е. При охлаждането си нагнетения въздух губи част от обема си като запазва близко налягаме налягане, но това е изчислено предварително - и компютъра знае колко гориво да впръска .. при мен малко се чуди и ми придърпва чат пат .. но тва е друга темаОК. Всякакви теории според мене за идеята на интеркулера са излишни освен една - да повиши ефективността като премахне "вредните" последици от турбото - разширяването и затоплянето на въздуха.Ясно? .. от до тук казаното значи само 1 - че ако FIAT за решили че трябва да има такава тръба, която да смуче топъл въздух - то вярвай, щаха да го направят и щеше да струва барям 150 кинта .. по спомени от стария ми WV Passat има такава тръба със въздушно термостатче за зимно и лятно каране ..макар че колата е 1991 год произведена .. даже има воден кожух на всмукателния колектор след карбуратора (предполагам че и там има термостатче за зимно/лятно) .. т.е. допълнително загряване на гор възд смес .. но там бе бензин .. .. .. ..Fiat Stilo 1.9 Jtd 115 2003 MultiWagon
Коментар
-
Re: Топъл въздух от двигателя към въздушния филтър?
Колата ми е чист дизел, няма кулер. Забелязах че на студено тия дни докато е студена пуши ту бяло,на моменти черно,придърпва и т.н.Сутрин си я паля с двойно подгряване.Оборотите на празен ход са лоши даже гасне на светофарите и така докато позагрее.Може и да си има някъкав проблем.Все пак е на 360000км. Днес като беше по-топло си върви нормално. Просто колата като е топло времето се държи нормално. Затова питах дали няма да си помогна ако пусна допл. връзка да смучи от топлия въздух около двигателя.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар