Nero_ написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Монтиране на буусметър на Мареа ТД 100 впечатления.
Collapse
X
-
Не, не трябва да се сваля турбото. Идеята ми беше да откачиш и да затапиш маркучето което управлява уейст гейта.Процедурата цели да се изолира до някъде байпаса, защото ако му е омекнала пружината, може да отваря твърде рано (или да е неправилно регулирано рамото). Но остава възможността просто да не затваря като хората, за което ще трябва да се сваля турбото.Аз бих откачил управляващия маркуч и бих го затапил от към колектора (за да не се губи налягане).Само за да потвърдим, че всичко е наред, при какви условия мериш налягането (предавка, обороти, положение на педала)?
Коментар
-
Тъкмо това коментирах сега с един колега да премахна управлението на гейта за проба и ако се подобри положението явно пружината е заминала.Ако не стане ще пробвам с премахване на въздушния филтър и тогава чак ще опитам друго.Пробата я правя на място и в движение на пълно натоварване на първа,втора и.т.н.Имам база за сравнение с друг автомобил писах в темата по-горе.Nero_ написа:Не, не трябва да се сваля турбото. Идеята ми беше да откачиш и да затапиш маркучето което управлява уейст гейта.Процедурата цели да се изолира до някъде байпаса, защото ако му е омекнала пружината, може да отваря твърде рано (или да е неправилно регулирано рамото). Но остава възможността просто да не затваря като хората, за което ще трябва да се сваля турбото.Аз бих откачил управляващия маркуч и бих го затапил от към колектора (за да не се губи налягане).Само за да потвърдим, че всичко е наред, при какви условия мериш налягането (предавка, обороти, положение на педала)?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
С почти всичко съм съгласен без частта с "Налягането по книжка е 1.05, но ако всичко е наред при натискане на педала до край, трябва да направи малко оувър бууст до към 1.1 - 1.2 и след това да се закрепи на 1... и така докато свърши оборотомера".Все още не съм виждал уест-гейтно турбо да прави такива голями пикове.Моето турбо никога не е правило и не прави пикове.Да,може да е поомекнала пружината на клапана,който управлява гейта (въпреки че се съмнявам).Бая трябва да е омекнала за да прави само 0,55-0,60 бара.Чак пък да "пръсне турбото" като изолира гейта?Аз мойто съм го пробвал с маханичен бууст контролер отворен докрай и си правеше 1.5 бара и като гледам все още не се е "пръснало"Nero_ написа:Само някой уточнения:- ТД100 няма MAP сензор. Това което е показано на скрийншота е барометричното налягане и няма общо с колектора (в ECU има вграден барометър).- трептенето на стрелката на бууст метъра може съвсем елеметарно да се оправи като се притисне маркучето - няма нужда от рязане и слагане на стеснени участъци. Достатъчна е скоба или парче тел
- Налягането по книжка е 1.05, но ако всичко е наред при натискане на педала до край, трябва да направи малко оувър бууст до към 1.1 - 1.2 и след това да се закрепи на 1... и така докато свърши оборотомера
Защо не пробваш да затапиш уейст гейта само за проба. Може да му е омекнала пружината. Само че този тест го прави внимателно да не пръснеш турбото.Силно ме съмнява да не прави налягане от липса на газове, по скоро е проблем с байпаса или самото турбо. Но все пак някой по-компетентен да каже.
И аз мисля че не е проблема в малкото гориво.Търси проблема в клапана и гейта,щом всичко е 6 по турбо пътищата и кулера.
Коментар
-
Еми моето турбо прави оувър бууст. Може малко да съм попрекалил със стойностите (все пак е аналогов уреда и не може много да се прецени), но определено прескача и после се връща стрелката.За пръскането на турбото го казах просто като предупреждение. И аз съм с механичен бууст конролер и 1.5 се постига лесно, но първо не съм го развивал докрай и освен това не знам до колко отваря (тоест дали отворен бууст контролер разтоварва напълно налягането и гейта не помръдва). По-добре да съм предупредил колегата, отколкото да му причиня вреда със съветите си.А към колегата, автор на поста, няма смисъл да мериш на място и на ниски предавки. 3-та предавка, пълна газ от 1500 об нататък, е всичко което ти трябва.
Коментар
-
Със щанга за гуми точно и се движи добре с не чак толкова голямо усилие.Разкрих виновника за ниското налягане като закачих бууста директно към управляващата тръбичка за гейта.Налягане на място при форсиране 1 :D .Най-вероятно ще се поставя друг гейт на турбопътищата.Подлежи ли на ремонт този клапан на гейта на това турбо и какво се сменя най-вероятно пружината нали?Сега ще закача бронята и ще пробвам в движение резултата.И какво открих още.С промяна в дължината актуаторната рейка се получава по-голям натяг на пружината вътре в него, но ако това не е възможно се ползва механичен или електронен буст контролер за създаване на утечка от входа...съответно силата за натиск на мембраната намалява....актуатора натиска по-късно...буста е по-висок.Използва се предимно за малки турбини.iuly_vn написа:Уестгейта как го раздвижи? Моя не мърда въобще. Само със щанга за гуми, използвана като лост, успявам леко да го помръдна. Но и едвам я вкарвам в тесния процеп на колектора.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Да, понеже пружината омеква, може да се регулира с гайката, като се мери максималното налягане, за да не превишиш. Аз смятам да повиша малко налягането, защото съм увеличил и порциона. Това мисля че е най добре да се направи, обаче, не чрез увеличаване на порциона, ами чрез регулиране на клапана в помпата за турбонадува. Специалиста им е майстор на тия помпи и нека той да каже. Това е за по-голяма динамика.Проблемите на тия клапани са или умекване или счупване на пружината или пък пробив на мембраната. Интересно че при мен, доста трудно се движи. Но това по спомен и тия дни, ще проверя пак. Аз все се каня да свалям турботро, за преглед и профилактика, ама като имам време.Tornado написа:Със щанга за гуми точно и се движи добре с не чак толкова голямо усилие.Разкрих виновника за ниското налягане като закачих бууста директно към управляващата тръбичка за гейта.Налягане на място при форсиране 1 :D .Най-вероятно ще се поставя друг гейт на турбопътищата.Подлежи ли на ремонт този клапан на гейта на това турбо и какво се сменя най-вероятно пружината нали?Сега ще закача бронята и ще пробвам в движение резултата.И какво открих още.С промяна в дължината актуаторната рейка се получава по-голям натяг на пружината вътре в него, но ако това не е възможно се ползва механичен или електронен буст контролер за създаване на утечка от входа...съответно силата за натиск на мембраната намалява....актуатора натиска по-късно...буста е по-висок.Използва се предимно за малки турбини.iuly_vn написа:Уестгейта как го раздвижи? Моя не мърда въобще. Само със щанга за гуми, използвана като лост, успявам леко да го помръдна. Но и едвам я вкарвам в тесния процеп на колектора.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Лошото при нас е ,че няма резба няма и гайка регулирането не знам как ще стане.Относно свалянето на турбото след като огледах всичко освен с демонтаж на колекторите заедно с него не виждам друг начин.И в крайна сметка този уестгейт как ще го натегнем като липсва въпросния механизъм както и е невъзможно да се бръкне там?Щяй да забравя да спомена резултата в движение стигнах до налягане 1,5 и повече ме достраша.Това спокойно става на всички предавки.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Увеличаването на налягането става по-добре с бууст контролер, защото лесно се настройва. Много е навряна регулировката на гейта. Проблема на бууст контролера е че са малко ментета и може да му се променя сама настройката от време на време.Иначе ако се прави ТД100 да върви повече, само с донастройка, трябва да се вдигне налягането (до около 1.3 - 1.4, защото повече няма смисъл с това турбо и интеркулер).Регулирането на клапана за турбонадува е нужно, но само по себе си не дава голям ефект. Най-важното и с най-голям ефект е порциона.
Коментар
-
Направи ми впечатление това ,че при 1,3 колата осезаемо набира най-добре.Nero_ написа:Увеличаването на налягането става по-добре с бууст контролер, защото лесно се настройва. Много е навряна регулировката на гейта. Проблема на бууст контролера е че са малко ментета и може да му се променя сама настройката от време на време.Иначе ако се прави ТД100 да върви повече, само с донастройка, трябва да се вдигне налягането (до около 1.3 - 1.4, защото повече няма смисъл с това турбо и интеркулер).Регулирането на клапана за турбонадува е нужно, но само по себе си не дава голям ефект. Най-важното и с най-голям ефект е порциона.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Аз честно казано, не усетих особена разлика, когато увеличих налягането без допълнително гориво. В момента съм го оставил на 1.1Ако наистина чувстваш подобрение, спокойно слагай един бууст контролер, настрой си го на 1.3 и се радвайTornado написа:Направи ми впечатление това ,че при 1,3 колата осезаемо набира най-добре.
.Вероятно и разхода ще ти се запази.
Коментар
-
А как увеличи налягането като няма на лоста резба за регулиране и мястото е труднодостъпно.Nero_ написа:Аз честно казано, не усетих особена разлика, когато увеличих налягането без допълнително гориво. В момента съм го оставил на 1.1Ако наистина чувстваш подобрение, спокойно слагай един бууст контролер, настрой си го на 1.3 и се радвайTornado написа:Направи ми впечатление това ,че при 1,3 колата осезаемо набира най-добре.
.Вероятно и разхода ще ти се запази.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Стана ми ясно вече.Универсален Бууст регулатор - ръчен http://racing-mania.com/browse/produ...+rach%D0%B5nА с Blow off Valve ще стане ли?http://racing-mania.com/browse/produ...lapan+M2Или това?janyboy написа:С механичен бууст контролер/кранчеTornado написа:А как увеличи налягането като няма на лоста резба за регулиране и мястото е труднодостъпно.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар