Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

МОЛЯ ЗА ПОМОЩ ФИАТ ДУКАТО 2.5 ТДИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    МОЛЯ ЗА ПОМОЩ ФИАТ ДУКАТО 2.5 ТДИ

    Здравейте, колеги карам от скоро фиат дукато 2.5тди.Имам следната молба някой знае ли начина на подгряване на тези мотори(една подгряваща свещ и някакав клапан за потичане на гориво) защото лампата за подгряване само цъка и край казаха ми че когато е топло е така а като стане -10 ще подгрява повече но вчера беше -3 градуса и подгряването беше същото а аз се надявах за малко по продължително подгряване и най -важното че запали след няколко оборота на стартера което ме притесни защото на -15 ще бъда мъртвец. Между другото един комшия ми каза че не била добре измислена тази система и като станело студено да съм си търсел як акумолатор или някой който да ме дърпа сутрин което доста ме разтревожи. Дали има възможност по някакав начин изкуственно да подгрявам малко повече и същевременно този клапан да пуска по-продължителнно гориво за да пали по лесно че съм се паникьосъл яко а буса ми трябва непрекъснато.БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО ЗА ПОМОЩА.

    #2
    Става въпрос за мотора с директно впръскване,там подгрева се включва при по-ниски температури,но все пак не на минусови :D Свеща е една и служи да запали нафта и да стане като факла в смукателния колектор.Освен това има и ел.клапан който пропуска нафта да се впръсне върху нагрятата свещ и така мотора като се завърти засмуква стоплен въздух от факлата.Не сложно устройството и може да се промени на такова с ръчно управление и да се командва от теб.Все пак за да не работи значи нещо не е както трябва.Свали маркуча и виж като дадеш контакт на студено сеща загрява ли?Ако си загрява значи не се впръсква нафта.или пък се впръсква ама не загрява или и двете не работят.Успех!!!

    Коментар


      #3
      до свеща ходи ток но за максимум секунда проверих със пробна лампа а до клапана въобще. Дали мога да пусна ток от кабела на свеща до клапана а до свеща да пусна отделен кабел директно от акумолатора през ключе и да подавам принудително и на двете едновременно и ако мога колко секунди трябва да подгрявам да не би тази свещ да не е като другите и периода за подгряване да е по къс защото ако изгори става лошо май е над 100лв

      Коментар


        #4
        Колега недей да пускаш кабел до клапана ,защото той не трябва да е захранен докато грее свеща.Карам Ивеко с такова подгряване и съм на 99% сигурен ,че е на същия принцип.Ще се опитам горе-долу да обясня.1.Свеща грее само под 0 градуса.2.Свеща загрява до определена температура, да може да възпламени нафтата/при старите дизели ,ако си чул ,казваха да пукне и въртиш да палиш,но пукне ли вече си изпуснал момента/ затова тук ,като се е загряла свеща в момента в който дадеш стартер се изпраща импулс на клапана да пусне нафта.За да провериш идвали ток на клапана трябва да си на стартер.3.Когато вън е до -3 градуса може и да не грее защото датчика е затворен и може при него да не се е охладило до нула.4.Когато даваш контакт и лампата на свеща премигне се чува и нещо като реле /при мен на старото Ивеко беше в двигателния отсек, но при новото е в кабината/ ,та по това се орентирай къде се намира командния блок на свеща, когато го намериш провери двата силови кабела да не са хлабави.5.Подай ток на свеща за около 30 сек. директно от акум. ,ако работи ще се нагрее около гайката ,а и ще хвърли искри в момента на подаването на тока.Пипни после за секунда клапана да чуеш дали цъка.Ако работят най-вече не е било достатъчно студ за да не грее,до сега управленията не съм чул да дават ядове.6.Ако стигнеш до смяна на свещ , най добре от .....................абе не минавай тънко.Тук вече ще се смеете ,но аз го изпитах.Изгоря свеща на новата машина 240лв. в чефин,да ама аз не съм балък и си купих от АХМ за 55лв.,грях цял един път и до там,цяла зима без подгрев ,но машината беше 55000 и на - 20 си палеше,интересното е че свеща не е изгоряла на късо грее ,с мултицет дава същите параметри като новата която купих от чефин/преди няколко месеца имаха намаление на цените и я взех за 150 така че провери/,но на буса пулта за управление не я разпознава или не знам какво и неще да работи.Свещите които се водят оригинални са Английски ,с такава купих буса и такава купих сега.
        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
        Фиат Крома 1,9 2009г.
        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

        Коментар


          #5
          отговор

          Благодаря колега ще пробвам и ще пиша.Значи все пак ако ми се е прецакало релето за подгряване мога да му пусна директен кабел и да се надявам че клапана за навта ще работи като стане студено

          Коментар


            #6
            Аз също имам проблем с тази система и тези дни се опитвам да открия къде е причината.Свеща не е изгоряла , но като включа контакт сутрин релето , (което е в кабината) щраква , но свеща не нагрява. Лампата на таблото вместо да свети продължително... мига ??? Друго също ми прави впечатление , че лампата си мига при всяко подаване на контакт, без значение топъл или студен двигател.Чудя се дали някъв температурен датчик не е проблем? П.П Когато всичко си работеше както трябва, при включване на контакт сутрин (при минусови температури) лампата светаше близо минута и палеше много леко , а и като запали лампата светеше още толкова.Да поясня , буса е IVEKO 49-12 Turbo intercoler.

            Коментар


              #7
              Ходих при един майстор и той ми обясни следното.Когато падне температурата под -3 или -5 градуса тогава се задейства системата тоест има термореле което като паднат температурите включва подгряването на свеща и тогава лампата на таблото светва и трябва да се чака (чака се поне 30секунди) да започне да мига и тогава се върти на стартер ако всичко е наред пали безупречно така че май ще трябва да почакаме да стане студено за да разберем да ли всичко е наред каза ми че ако имам проблем може да се пусне директен кабел до релето за температурата и да се включва системата ръчно като по този начин релето се лъже че е минусова температура.

              Коментар

              Working...
              X