здравейте колеги искам да попитам как се регулират клапаните на въпросния мотор и какво трябва да е разтоянието на изпузкателни и всмукателни клапани, а относно ръководството ка кажа че не всички владеем английски за жалост
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проверка и регулиране на клапани на 100 тд
Collapse
X
-
колега по руското ръководсто го дават изпускателни-0,35мм,а всмукателни 0,30 мм , от каде е тая разликаNero_ написа:Хлабината и за изпускателния и за входящия е 0.35 мм (на студен мотор, разбира се)Регулират се посредством така наречените пулове. Не е лошо да имаш специално приспособление, защото иначе ваденето може да те затрудни.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
ок но пак гледам това ръководство и не мога да разбера в в една графа ги дават така както казвам аз, а в тая поднея наистина е така кактко пише ти ,няма управияNero_ написа:Това което си прочел най-вероятно е за стария мотор с обем 1929 см3. Не знам много за този мотор, мисля че е атмосферен. Точно .35 на .30 го дават за него. А за ТД100 е това което ти казах по-рано - 0.35 мм.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?iuly_vn написа:Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
Има ги из интернет онлайн търговия, ще ги намеря и ще постна линк, ако действително проявяваш интерес. Само че са доста скъпи /продава се само цял комплект/ и ако не са за сервиз, няма никаква изгода.Това на снимката е един, от няколкото комплекта и струваше нялъде около 200-300 евро.djo8 написа:Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?iuly_vn написа:Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Благодаря но ми се струва доста скъпо ,в снисал че щего ползвам само за моята колица,явно ще предпочета с махането на вала :Diuly_vn написа:Има ги из интернет онлайн търговия, ще ги намеря и ще постна линк, ако действително проявяваш интерес. Само че са доста скъпи /продава се само цял комплект/ и ако не са за сервиз, няма никаква изгода.Това на снимката е един, от няколкото комплекта и струваше нялъде около 200-300 евро.djo8 написа:Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?iuly_vn написа:Да, това е хлабината за тоя двигател. 0.35мм +- 0.05мм. Ако нямаш специалния инструмент на Фиат, то трябва да свалиш разпределителния вал, като предварително измериш текущите хлабини до 0.01мм - 0.02мм на всички клапани и си съставиш карта за размерите на необходимите пулове. За стягането на лагерите на разпр. вал, ще ти трябва и динамометричен ключ.който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.djo8 написа:Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Сгласен съм, но несъм сигурен кол. вал дали е точно на белег,защото няма тъкъв,а аз самият не сам правил,та мисалтамие как да сам на 100% сигурен че сам го зацепи както трябва.Гледал съм и през отвора на кутията но не сам сигурен дали е точно на 0 и за това си мисля че тоя специялен инструмен ша мие от полза или поне да се успокоя :D :D :D колега Неро ша можели да ми пуснеш някоя снимка на тоя инструмент за клапаните благодаряTornado написа:ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.djo8 написа:Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD
Коментар
-
Инструментите за клапаните са два. Единия натиска отстрани чашката, а с втория -специални клещи с извити човки, е за вадене на пула. Аз съм се мъчил без инструменти и не става. Има опасност да нараниш лагеруването на чашката, в корпуса на главата, после тя да заяжда /тоест да не се върне навреме при работа/ и да срещнеш клапана с буталото. Така че най- добре да се извади вала, при липса на инструмент.djo8 написа:Сгласен съм, но несъм сигурен кол. вал дали е точно на белег,защото няма тъкъв,а аз самият не сам правил,та мисалтамие как да сам на 100% сигурен че сам го зацепи както трябва.Гледал съм и през отвора на кутията но не сам сигурен дали е точно на 0 и за това си мисля че тоя специялен инструмен ша мие от полза или поне да се успокоя :D :D :D колега Неро ша можели да ми пуснеш някоя снимка на тоя инструмент за клапаните благодаряTornado написа:ТД 100 е елементарен за зацепване дори за начинаещ с малко повечко познания в тази област.Аз го правя с тресчотката на коляновия вал давам един зъб предварение който осигурява изпъването на водещата част на ремъка.djo8 написа:Да попитам от каде мога да си набавя тия специални инструменти на Фиат,и не само тоя а и оня за зацепване на ангренажа?Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар