Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за вибрации и евентуалното им намаляване.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за вибрации и евентуалното им намаляване.

    Четейки в един друг форум, попаднах на една идея, която тук не е обсъждана.Става въпрос за неизбежната поява на вибрации при дизеловите двигатели. Та идеята е следната, но не знам до колко е приложима и ефикасна при други двигатели, освен тези които се споменаваха там, но няма да ги назова по име Със три скоби, от тия обикновените, се стяга меката врзъка на генерацията. Просто се слагат скобите около меката връзка и се натяга колкото може.Идеята е, че с течение на времето и вибрациите меката връзка омеква прекалено много и връща обратно вибрациите от генерацията към купето. И тъй като оригинална нова струвало доста пари, а алтернативните не знае какви са, със с тези скоби се заздравявала меката връзка. Така част от вибрациите се успокоявали, а при точно въпросният двигател ефекта бил поразителен. Та има ли смисъл според вас? Аз лично мисля да го тествам, макар че нямам кой знае какви вибрации.
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Според мен омекването на тази връзка не би предало вибрации ,а по-точно успокоила още повече.Всичко опира до тампоните на двигателя.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Става дума за стягане на самата оплетка ли ?прати ми на л.с. линка да прочета, какво пишат за ТДИ
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Като сложиш скобите се променя еластичността на меката връзка и от там и резонансната честота на ауспуховата система. Затова се намаляват вибрациите. Подобен ефект можеш да постигнеш ако сложиш по-меки или по-твърди тампони на ауспуха, може и със смяната само на някой от тампоните. Въпрос на проби. Например за проба на канал вкарай нещо меко между купето и ауспуха за да видиш дали има ефект. Нещото може и да не е меко, просто да се промени еластичността на окачването на ауспуха. Ама мекото трябва да издържа и на температура. Зависи си от двигателя, теглото на ауспуховата система, еластичността на меката връзка и тампоните, дали има катализатор, също и от оборотите. Може да влиза в резонанс и да има вибрации само в някакъв диапазон на оборотите.
        Bravo 1.6 / 16

        Коментар


          #5
          Именно. Аз сега съм с махнат катализатор, а на негово място има права тръба. Обаче оригинално катализатора е хванат с два тампона към купето от двете страни. Сега обаче там тампони няма и си виси във въздуха. След махането на катализатора нямах ядове, но с течение на времето се появиха леки досадни вибрации и от при обороти над 2500 и най-вече под 900. Та идеята ми е да пробвам някакви варианти да ги премахна.
          Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

          Коментар


            #6
            Огледай там където е бил захванат катализаторът с тампоните дали не може да се сложи някаква скоба под правата тръба която от двете страни да се захване за ушите с тампони.По тоя начин евентуално да изместиш резонанса към по-високите обороти, например от 3000 нагоре, където не ти прави проблем. Предполагам че със захващането на катализатора с тампони са постигнали такъв ефект.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Малко не мога да си представя как тази мека връзка би предавала вибрации в купето, тя реално няма допир до шасите.Освен ако не са изпадали всички тампони, в Събота или Неделя ще залегна да видя, какво е положението, че ми стана любопитно.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Как когато мине някой голям камион или някой рацер без гърнета............ се разтрисат прозорци, задействат се аларми.................. Тук може би се получава този ефект.

                Коментар


                  #9
                  Хм. Мойта Панда е бензин, нямам никакви вибрации. Но като спре някой по-шумен до мен, дори всичко да му е изправно, просто примерно работи на по-ниски обороти и по купето се усеща всичкооооооо. Не знам как е смятана но това е факт. Не че е нетърпимо, но ако човек не го е разбрал ще реши, че колата му нещо тресе и не е наред Случва се сравнително често и това е една особеност, която първият път доста ме стресна.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Добре де, всепак това са дизелови двигатели, нормално е според мен да има вибрации до известна степен . Не знам като нови как са били, ама едва ли е нямало вибрации, поне по волана.
                    00' Bravo 105 JTD

                    Коментар


                      #11
                      nikolce написа:
                      Добре де, всепак това са дизелови двигатели, нормално е според мен да има вибрации до известна степен . Не знам като нови как са били, ама едва ли е нямало вибрации, поне по волана.
                      Абсурд е да има вибрации при нов автомобил. Моята почти няма вибрации, а е на 11 години вече и никакви тампони, гърнета или мека връзка не съм сменял.

                      Коментар


                        #12
                        Airfan написа:
                        nikolce написа:
                        Добре де, всепак това са дизелови двигатели, нормално е според мен да има вибрации до известна степен . Не знам като нови как са били, ама едва ли е нямало вибрации, поне по волана.
                        Абсурд е да има вибрации при нов автомобил. Моята почти няма вибрации, а е на 11 години вече и никакви тампони, гърнета или мека връзка не съм сменял.
                        JTD без вибрации не съм видял, явно всеки има различен усет.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          И резултата от операцията е ?
                          Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                          ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                          Коментар


                            #14
                            Според ауди форума - огромен.Снимката е от там.Тестове ще има утре ако не вали.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Тия скоби, колко ли ще издържат там
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар

                              Working...
                              X