От няколко дена се занимавам с оборотите на фиата и сега пак ще ви поискам помощ. Проблема накратко. Прочетох каквото намерих във форума по този въпрос но пак има неясноти. Фиатката ми поддържа 800 об. и при студен двигател и при топъл. Знам, че когато запаля колата при студен двигател оборотите трябва да се качат над 1000 и постепенно да падат до 800. Това само при първо палене за деня. Разбрах как се настройват оборотите на помпата но не ми стана ясно черния клапан посочен с тънка жълта стрелка на снимката при студен двигател трябва да отпуска жилото или да го опъва? И втория въпрос ми е, клапанчето оградено с червено каква роля играе и трябва ли да има тапа. Благодаря ви предварително.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Обороти при Мареа 1.9 TD100 моля помогнете
Collapse
X
-
Re: Обороти при Мареа 1.9 TD100 моля помогнете
Хем казваш че си разбрал хем пак на ново...Така,черната мембрана е изпълнителен орган и когато според ЕКУ-то вече е топло изтегляжилото назад и така намаля оборотите.Онзи клапан които си оградил е именно електромагнитакойто управлява черната мембрана.Когато е студено пътя на вакума към клапата е затворен,когато се стопли пътя на вакума се отваря и изтегля жилото.Така действа тази мембрана,сигурно знаеш как да регулираш и жилото.За доказване изправноста на ел.магнита ти е нужен мултицет и вакуммер.Доста често се случва да не може да уплътни и по този начин да пропуска вакум към мембраната в нежелан момент и така пак да падат оборотите под желаните.Ако има други въпроси,заповядай! Твоя град е доста специален за мен,така че с удоволствие ще помогна.Успех!!!viruses79 написа:От няколко дена се занимавам с оборотите на фиата и сега пак ще ви поискам помощ. Проблема накратко. Прочетох каквото намерих във форума по този въпрос но пак има неясноти. Фиатката ми поддържа 800 об. и при студен двигател и при топъл. Знам, че когато запаля колата при студен двигател оборотите трябва да се качат над 1000 и постепенно да падат до 800. Това само при първо палене за деня. Разбрах как се настройват оборотите на помпата но не ми стана ясно черния клапан посочен с тънка жълта стрелка на снимката при студен двигател трябва да отпуска жилото или да го опъва? И втория въпрос ми е, клапанчето оградено с червено каква роля играе и трябва ли да има тапа. Благодаря ви предварително.
Коментар
-
Само да допълня, че оборотите не падат постепенно, а рязко. Също така, при включен климатик, оборотите са постоянно увеличени и жилото е постоянно опънато. При температура на въздуха, мисля беше над 20* някъде, жилото не се опъва при стартиране на двигателя. Във всички случаи обаче, оборотите се настройват при загрял двигател. Колега, какъв е проблема, че след като всичко ти е ясно, не можеш да настроиш празния ход?Fiat Marea TD100
Коментар
-
Ами всичко направих което ме посъветвах те но все още като запаля на студено оборотите си стоят постоянни-800. Бих искал двигателя сам да определя какви обороти са му нужни. А според моето некомпетентно мнение това допринася за по добра работа на двг-то особено през зимата и удължава живота на двигателя.Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
-
А, забравих да кажа. Оборотите на празен ход си ги настройвам без проблем. Проблема е че нещо май се е скапало по помпата, я черния вакум я релето оградено с кръг. А и никой не казва трябва ли ми тапичка на това реле. Да не би от нея или по точно от липсата и да не функционира правилно.Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
-
Ами това се проверява лесно и бързо. Палиш студения двигател и жилото трябва да е отпуснато а оборотите около 900-1000. При загряване над 55* жилото се опъва и оборотите падат. Ако това не се случва, тоест жилото се опъва а оборотите не се променят то провери дали не заяжда лоста на помпата или проблем в помпата. Просто пробвай на ръка при студен мотор като движиш на ръка лоста дали се променят оборотите. Но колега, не ми се сърди, ама имам чувството че нищо не разбираш, щото досега щеше да си проверил това.Та ако жилото е постоянно отпуснато и при загрял двигател, то провери за изправноста на вакумния клапан или на електрическия /тоя със стрелката/ който го управлява. Или също дали са наред маркучетата.viruses79 написа:А, забравих да кажа. Оборотите на празен ход си ги настройвам без проблем. Проблема е че нещо май се е скапало по помпата, я черния вакум я релето оградено с кръг. А и никой не казва трябва ли ми тапичка на това реле. Да не би от нея или по точно от липсата и да не функционира правилно.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Е, с това трябваше да започнеш. Горе долу си локализирал дефекта. Сега остава да извадиш маркучето което отива до вакумния клапан. Извади го от страната на електрическия клапан и пробвай с уста, дали има вкум. Ако да, то търси причината в електрическия клапан и най вече буксата към него. Ако няма вакум, тоест при засмукване пропуска, то или маркучето, връзката му към вакума или клапата. Ако установиш кое от двете, ще ти кажа по-нантъка какво да правиш. Защото може да се окаже дреболия и да не даваш лев по сервизи. Пък и ще знаеш кое е и няма да допуснеш да те излъжат, недробосъвестни майстори.viruses79 написа:Лоста си е наред, маркучите също.Просто жилото не се движи при никакви условия. И аз предполагам че вакумния или електрическия клапан не работи, но тъй като нямам излишни левчета за сервиз ще го оставя така за сега. Благодаря на всички за оказаната помощ.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Даже ако сложиш друг маркуч на "черната клапа" и пробваш да създадеш вакум с уста ще видиш че успяваш де преместиш жилото.Ако не се премести нещо е заседнало или е пукната мембраната,аз такъв проблем още не съм засичал.По вероятное да е сдал багажа ел.клапана.Провери му съпротивлението с мулрицет!Това което наричаш "капаче" не е задължително да го има.Това там което се вижда е филтър въздушен на този клапан и филтрира въздуха който ще постъпи в клапана при неговото движение(едната му страна е съобщена с атмосверата)
Коментар
-
Проверих вакумния клапан с уста както ме посъветва iuly_vn и той работи. Остава да проверя ел. клапана но кажете как? Съпротивлението на буксата му ще проверя с мултицета и ако всичко е наред, какво следва? P.S. specialista Благодаря за инфото за капачето. Тъй като не знаех какво прави този филтър, си мислех че може да е от него/капачето имам в предвид/.Fiat Marea HLX TD100 98г.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар