Дюза, дюза. Накрая в тоя форум специалистите ще почнат да мерят капацитета на дюзите в Ah...
Надявам се че тази закачка не е към мен :D !Не че не заслужавам от време на времемъмрене ако има за какво,но и не трябва да се хващаме като удавник за сламка на всяка цена! Поздрави!!!
Тъй като колата пали винаги на бутане,когато не пали на стартер,логично е да се изключи датчика на кол.вал като виновник.Виждаме при ниски обороти /на стартер/колата не пали.От тук следва,че причините са следните:1.Недостатъчно налягане в рейла при ниски обороти на двигателя.Търсим причината в помпа,регулатор,дюзи.2.Проблем в стартера.Износени втулки на ротора.Тогава той заклинва в статора и върти по-бавно.Затова напрежението на акумулатора в този момент пада на 8 в,което влияе и на цялата горивна система.При ниските обороти помпата не може да създаде неоходимото налягане.При бутане на колата напрежението е 12 в.
@petar55: Очевадно е, че не четеш развитието по темата - човека си купил АКУМУЛАТОР и налягането в рейла изведнъж явно се е оправило, щото доста дни вече не е писал. Вярно, още не са изминали ключовите 10 дни, но - както следва от тази тема - извода е ясен: АКУМУЛАТОР при JTD Stilo оправя и налягането в рейла, въпреки евентуално работещият датчик колянов вал.Прочети внимателно и мнението на emzo, че при него на бутане е палела, въпреки повреденият датчик.Искам също така да знам - каква е разликата за JTD дали пали на бутане, дърпане, теглене или стартер ако няма налягане в рейката??? Сериозен ми е въпроса!1. Всички знаем, че common rail двигателите ПАЛЯТ дори без подгрев или подгревни свещи заради по-високото налягане на впръсканата нафта. 2. Всички знаем, че common rail двигателите са изцяло електронно управляеми - всяка доза гориво се подава след компютърна обработка3. Всички знаем, че common rail двигателите НЕ ПАЛЯТ при липса на информация за положението на коляновия вал4. Всички знаем, или повечето от нас знаят, че common rail двигателите са ЗАВИСИМИ от електричеството заради различни електронни устройства работещи на ток. 5. Всички знаем, че неработещ акумулатор е основен проблем при палене... Явно не всички знаем, че неработещ акумулатор + неработеща помпа високо налягане могат да доведат до стартиране на common rail двигател при бутане...???
Момчета тъй като всеки от вас ревносно защитва дадена теза,аз ще посоча само данни от мои експерименти с тези помпи и техните регулатори.Твърдя го и при нужда ще го докажа че тази помпа може да вдигне голямо налягане и без особени обороти.Това съм го правил и въртейки я на стенда на ръка.Сами се сещате че немога да направя обороти по този начин.В момент на старт регулатора са опитва да затвори напълно.За да не успее са възможни две причини: или той пропуска или напрежението което му въздейства не е достатъчно.Тук вече идва дума за кофти акомулатори който спадат по товар и мотора се върти някак си обаче нещо не се случват нещата.В такива случаи обаче същите не палещи мотори ако ги бутнеш както се полага и запалват.Тук вече няма такъв спад на напрежението и регулатора е успял да затвори,а ако има някакви пропуски то скороста на движение на частите се е повишила няколко пъти и по този начин е преодолян и нежелания пропуск.Все пак ако има проблем той се задълбочава и накрая спира да пали и на бутане.Така стана и с едно Ивеко което и на теглене не палеше докато не се смениха някои нещица.Мисля че с тия няколко изречения стана ясно за този феномен.Неможах да си обясня другия феномен с колата на Емзо.Може би има някакво обяснение за неговия датчик и бутането но аз в момента не го намирам.Поздрави!!!
@petar55: Очевадно е, че не четеш развитието по темата - човека си купил АКУМУЛАТОР и налягането в рейла изведнъж явно се е оправило, щото доста дни вече не е писал. Вярно, още не са изминали ключовите 10 дни, но - както следва от тази тема - извода е ясен: АКУМУЛАТОР при JTD Stilo оправя и налягането в рейла, въпреки евентуално работещият датчик колянов вал.Прочети внимателно и мнението на emzo, че при него на бутане е палела, въпреки повреденият датчик.Искам също така да знам - каква е разликата за JTD дали пали на бутане, дърпане, теглене или стартер ако няма налягане в рейката??? Сериозен ми е въпроса!1. Всички знаем, че common rail двигателите ПАЛЯТ дори без подгрев или подгревни свещи заради по-високото налягане на впръсканата нафта. 2. Всички знаем, че common rail двигателите са изцяло електронно управляеми - всяка доза гориво се подава след компютърна обработка3. Всички знаем, че common rail двигателите НЕ ПАЛЯТ при липса на информация за положението на коляновия вал4. Всички знаем, или повечето от нас знаят, че common rail двигателите са ЗАВИСИМИ от електричеството заради различни електронни устройства работещи на ток. 5. Всички знаем, че неработещ акумулатор е основен проблем при палене... Явно не всички знаем, че неработещ акумулатор + неработеща помпа високо налягане могат да доведат до стартиране на common rail двигател при бутане...???
Искам само да допълня,че Комън-рейл двигателите не палят без подгрев на свещите не заради високото налягане на впръсканата нафта,а заради Директното си впръскване.Пример един само-мотор Икарус или Ман,обемно-слойно смесообразуване двигател М-процес.Налягане на впръскване на нафтата-190 атмосфери.Фабрично двигателя е без никакъв подгрев или други такива приспособления освен едно което не се ползва.Малко казанче в което при много голям студ се налива Етер и с една малка помпичка се впръсква във всукателния колектор.При предозиране стартера или не може да превърти или ако запали биелата понякога изскача от блока. .Аз лично миналата година имах една изгоряла свещ на втори цилиндър и много слаб акумулатор,който стигаше да завърти един-единствен път.Е когато баш най ми трябваше колата в най-големия кучи студ не запали естествено .Ако може имаше и второ завъртане можеше и да запали,но при тези студове дето бяха при 4 неработещи свещи искам да видя кой ще запали от първия път сутринта при студен мотор.Наистина ми е много интересно.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Аз също съм на мнение, че помпите от много малко могат да вдигнат налягане. С почти мъртъв акумулатор двигателя върти със скорост на 30-40% от възможностите на стартера и знам, че ако до 4сек. не запали ще се наложи бутане или подаване на ток. Всички лампи мижат, километража се занулява.................но двигателя запалва. Не съм мерил до колко пада напрежението при такова завъртане на стартер, но щом всичко се занулява и т.н. пада е голям.И както каза колегата @specialista достатъчно е да има много малък проблем в нещо и този проблем + още някой друг и паленето е невъзможно.
Явно аз съм някакъв извънземен - със скапан акумулатор - така и не успях да я запаля нито на бутане, нито на тикане... и носих на ръка нов акумулатор около 2км. (бакшишите не искаха да ме взимат за такова разстояние)...
Аз също съм на мнение, че помпите от много малко могат да вдигнат налягане. ....
Ех, чаве, чаве. Хубаво ЩЕШЕ да е, понякога ПОНЕ да си прочиташе писаниците. Значи - хем на помпата и трябва МНОГО МАЛКО (много или малко, последно?) хем ДОБРА ЗАСИЛКА???Колко по-добра от 400метра наклонен в моята посока път??? Хубаво е, когато човек си отстоява тезите, още по-хубаво е, когато си чете същите на свежа глава...МОДЕРИРАНО
Понеже виждам, че пак си решил да се правиш на дървен философ ще ти дам пример.Ланчия Либра 2.4Jtd пали на скорост от 3-та предавка на горе. Като при 3-та преди да се развърти двигателя се получава едно забиване на предницата, скоростта пада и изведнъж се завърта двигателя, и запалването е мигновено. При 4-та и 5-та забиването е много по малко, но и скоростта трябва да е много по голяма за да се развърти двигателя. При бутане въпросната ланчия трябва да се засили много, поне от 3-ри човека за да се преодолее забиването на предницата и успешното завъртане на мотора. Ако не е засилена добре се получава само едно клатене. Хайде сега господин философ ми кажи какво общо има бързото качване на налягане от помпата с паленето при бутане.Едно Jtd за да запали му трябва няколко неща, не само налягане от помпата.МОДЕРИРАНО
Еми като ще се правиш на експерт - поне обяснявай като такъв за ВСИЧКИ нужни неща за да запалиш комън рейл двигател с бутане - броя на хората, разстоянието, скоростта на бутане, околна темпераура, нужно ли е да е изправен датчика на коляновия вал, дали акумулатора трябва да е в ред. Дали е нужно да има гориво.. Всичко. Не да ми кажеш - засили я достатъчно и ще запали...МОДЕРИРАНО
Не виждам какво има да ти обяснявам. Компетентен си във всичко и няма да научиш нищо от мен. Когато тръгнеш да се правиш на интересен, поне си обмисли още няколко хода напред, на мен не си ми интересен.Ако държиш мога да ти направя клип как пали 2.4 на скорост.МОДЕРИРАНО
Май не схващаш. Като започнеш да обясняваш на някого нещо в публично пространство - направи го както трябва. Не да ми обещаваш на мен клипове. Аз моята кола на скорост не я паля. Паля я със стартерния ключ или ако откаже - с кофата с бензина.
Абе шантавото непалене на иначе изправно JTD в 90% от случаите се дължи на датчик запалване, наричан и датчик колянов вал. Най-лесно се диагностира началното му прецакване, когато започне да не пали топла. А след това - става още по-зле. На JTD150 датчика струва не повече от 65лв. П.П. Какво е това БЕЕСИ?
И аз съм брала същите ядове.След продължително обикаляне по майстори и разни експерименти от тяхна страна,попаднах на истински разбирач-смени датчика на коляновия вал/45 лв./ и забравих за проблема.
Коментар