Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД 100- доста корав мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ТД 100- доста корав мотор

    Имам си една мареа. В доста лошо външно състояние.Постоянно ме дразни с тропащо окачване, въпреки че е подменено почти цялото.Имам намерение скоро да я пращам на морга.Реших да си направя един експеримент по издържливост на мотора днес.На доста места чета че този мотор като се кара повече в обороти и се гътва.Е днеска исках да видя колко точно.Карах половин час с около 4500 оборота на четвърта.Пушляваше отзад чернилки но доста слабо колкото да се виждат в огледалото.Температурата я държеше около средата.На няколко пъти след дълго спускане по инерция стрелката спадаше до положение съвсем студен мотор, с последващо включване отново на високи оборотиЗабелязах че в този момент като включа на скорост се чува едно "кхрр", което ми се струва че идва от турбината.Някой знае ли от какво е? Интересно ми е.Най странното е че даде нисък разход за такова каране - между 6-7.В доста теми в форума се шири мнението че при продължително юркане мотора пука глава или се чупи турбината.Според моите наблюдения просто не е вярно.И това като се има предвид че карам с някакво супер евтино масло, и мотора е на поне 320 000И още едно нещо забелязах за да харчи нормално трябва да има поне 2 чертички на температурата за водата.Също и карането в много ниски обороти води до висок разход въпреки че не пуши.
    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
    FIAT БРАВО 1.2 16v
    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

    #2
    А, това са си митове. Щом на моето каране е издържала... Следвал съм кола на рали, като подсигоряваща и си издържа, докато не и счупих картера. Е угасих веднага и нямаше последствия. Извънградско съм я зорил доста и продължително за ендната проба /тест/. Иначе си карам леко и внимателно. Досега никакъв проблем с мотора. Мърка си като нов и две години откато я имам, само подръжка. Карам със Селения 10W40. Турбинката си е ок също, макар и да се е случвало да съм забравял, след продължително каране с висока скорост, да я изчаквам да истине преди да угася. Не я изхвърляй колата, ами я обяви за части във форума.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      Като изключим турбото, което ми замина месец след като се сдобих с колата, скоростната кутия, която се строши година и нещо след покупката и строшилата се турбинка на водната помпа, мога да твърдя че мотора е най-малката грижа на моята кола :D
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #4
        Мога да потвърдя, че мотора не се плаши от натоварвания. Минавал съм не веднъж магистрала Тракия почти на full throttle, а попринцип карам около 150 (по километраж, реално около 140). Масло не доливам, механични проблеми по мотора не съм имал. Само дето адски много гори... особено при повечко газ. Иначе ако се гали, доста приличен разход може да даде.

        Коментар


          #5
          Re: ТД 100- доста корав мотор

          infineon написа:
          Имам си една мареа. В доста лошо външно състояние.Постоянно ме дразни с тропащо окачване, въпреки че е подменено почти цялото.Имам намерение скоро да я пращам на морга.Реших да си направя един експеримент по издържливост на мотора днес.На доста места чета че този мотор като се кара повече в обороти и се гътва.Е днеска исках да видя колко точно.Карах половин час с около 4500 оборота на четвърта.Пушляваше отзад чернилки но доста слабо колкото да се виждат в огледалото.Температурата я държеше около средата.На няколко пъти след дълго спускане по инерция стрелката спадаше до положение съвсем студен мотор, с последващо включване отново на високи оборотиЗабелязах че в този момент като включа на скорост се чува едно "кхрр", което ми се струва че идва от турбината.Някой знае ли от какво е? Интересно ми е.Най странното е че даде нисък разход за такова каране - между 6-7.В доста теми в форума се шири мнението че при продължително юркане мотора пука глава или се чупи турбината.Според моите наблюдения просто не е вярно.И това като се има предвид че карам с някакво супер евтино масло, и мотора е на поне 320 000И още едно нещо забелязах за да харчи нормално трябва да има поне 2 чертички на температурата за водата.Също и карането в много ниски обороти води до висок разход въпреки че не пуши.
          Виж кола дето работи над един час без никакво масло и без охлаждане, така, че какво странно намираш в това, че си карал на 4500 оборота и не ти е гръмнал мотора http://www.youtube.com/watch?v=pcYBgod7L_k

          Коментар


            #6
            Верно колега,ако си я прежалил тази Мареа наистина направи тоз експеримент преди да я пратиш на морга.Източи и маслото и тръгни да караш като запишеш точните километри преди да даде блокаж двигателя.Не и точи обаче водите,така ще разберем наистина колко механично и топлинно яки са Фиатските лагери-основни и биелни,шийки на коляновия вал и впоследствие цилиндров блок,сегменти,бутала.Казват,че ако имало качествена добавка в маслото,даже и на руската фирма "Ресурс" можело да се изминат доста километри без масло.Колко са тези доста не се упоменава :D .
            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

            Коментар


              #7
              На мен ще ми е жал да направя това с един двигател, па било то и за опита. Руската добавка съм я тествал лично, преди петнайсетина години по неволя, със избила гарнитура на главата, на 150км от София, нощем и зимата и по ония времена когато никой не спираше ит страх по пътищата. Нощ която няма да забравя никога. Маслото се бе умешило с антифриза, като последния не бе вече във охладителната система. Пробвах да разтопявам лед за малко вода за двигателя, но напразно. Двигателя обаче ме закара до София, а там ми смениха само гарнитура. Като се прибрах във Варна, демонтирах главата и имаше отклонения на челото с десета и нещо. След шлайф на главата, мотора си запя както с правилен тон. Други аварий по мотора нямаше. Та тая руска добавка си е много добра. Беше съсздавана по време на войната в Авганистан и е била военно засекретена. После я пуснаха на пазара, а мой приятел я продаваше на ръка. Там руските танкове е трябвало без масло да искарат до 50км, без да има някаква авария по двигателя и до 150км до аварирал двигател.
              Fiat Marea TD100

              Коментар

              Working...
              X