Като лаик и аз предполагам, че при всички положения въздухът се затопля преди да влезе в цилиндрите, но все пак зависи от каква температура тръгва да се топли. Т.е. на теория вероятно би трябвало да има разлика между летни и зимни условия, нещо като естествена технология multiair през зимата
На практика, обаче, поне при мен, не съм забелязвал никога нищо - и на топло и на студено колата дърпа яко и двигателят не се замисля изобщо.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ефективност на дизеловият мотор през зимата и лятото?
Collapse
X
-
Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа. Заместват датчика с алгоритъм - все едно като изключиш буксата на температурният датчик за инжекциона, колата пак си пали и си върви, но тази температура вече се "предполага" каква е по показанията на други датчици - в случая пак по алгоритъм я изчислява от показанията на датчика за температурата на входящия въздух, от колко време е запалена колата и т.н.Stefan Hadjov написа:Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
JTD105 няма дроселова клапа или поне аз незнам къде би могла да се намира.ilko-gd написа:Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа. Заместват датчика с алгоритъм - все едно като изключиш буксата на температурният датчик за инжекциона, колата пак си пали и си върви, но тази температура вече се "предполага" каква е по показанията на други датчици - в случая пак по алгоритъм я изчислява от показанията на датчика за температурата на входящия въздух, от колко време е запалена колата и т.н.Stefan Hadjov написа:Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
Коментар
-
E точно това не може да означава.Имаш МАП-сензор,който отчита различно налягане при различни температури във всмукателния тракт и си прави съответните корекции.Освен това пълненето не е само функция от температурата,но и от различните режими на двигателя.Топлия въздух е лек и прави по-малко налягане,хладния е тежък и налягането е повече,разглеждано при еднакви обеми.А обемите на всмукателния тракт са постоянни.Lane Staley написа:А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.
Коментар
-
Става,става и то перфектно.Може ли да допуснеш че Бошш ще направят нещо,което не става.МАП-а също мери количеството въздух във функция от положението на дроселовата клапа,измервайки налягането във всмукателния тракт.Това е същото както с потенциометъра на Бошш.Корекцията от влиянието на атмосферното налягане при Бошш е възложено на Ламбда-сондата,което е по-бързо и по-качествено.Като се качиш на Алеко,въздуха е по-рядък и веднага Ламбдата отчита по богата смес и прави корекция в рамките на 50 mS.Като отидеш на морето въздуха е с по голямо налягане и Ламбдата отчита бедна смес и веднага корекцията е извършена.ilko-gd написа:Ми не става за съжаление, от БОШ са си измислили тяхен някакъв алгоритъм за измерване на количеството въздух постъпващо в мотора в зависимост от положението на дроселовата клапа.Stefan Hadjov написа:Ами ти като нямаш МАП-сензор как става номера с компенсацията на атмосферното налягане.ilko-gd написа:За това има МАР датчик, за да може да го мерим това атмосферно налягане също да правим корекции на сместа.
Коментар
-
И с каква цел прави корекциите? Нали именно за да работи в оптимален режим? А оптималния режим е един - следователно всички корекции се правят с цел пълненето да е еднакво.Иначе смисъл от тях йок.Stefan Hadjov написа:E точно това не може да означава.Имаш МАП-сензор,който отчита различно налягане при различни температури във всмукателния тракт и си прави съответните корекции.Освен това пълненето не е само функция от температурата,но и от различните режими на двигателя.Топлия въздух е лек и прави по-малко налягане,хладния е тежък и налягането е повече,разглеждано при еднакви обеми.А обемите на всмукателния тракт са постоянни.Lane Staley написа:А това означава, че при почти всякаква температура на околната среда имаш сходно пълнене на двигателя.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Lane Staley тук говорим не че няма да е оптимална сместа, ами че при по-студен въздух той е по-богат на кислород. Нещо подобно като при турбината - с нея вкарваме повече въздух в мотора и съответно пускаме и повече гориво, като пак горивото е функция на въздуха - зависи от него, а не обратното. Така и като вкарваме по-студен въздух в мотора, който си е с фиксиран обем постъпва повече кислород.Това е и едната функция на азотните системи - да охладят въздуха в колектора и при повишаване на налягането азотното съединение се разпада и кислородните атоми в него стават самостоятелни, това също прави по-богата на кислород сместа.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Опитвам се да ви обясня, че компютърът взема всичко това предвид и контролира сместа чрез количеството подавано гориво и се стреми тя да е оптимална. Което означава, че различната мощност е по-скоро внушение. Надали някой би могъл да усети 5% разлика в мощността.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Ако само кислорода е причината то тогава може да се пуска в смукателния колектор след турбото по мало чист кислород от този в малките бутилки за заваряване с оксиженreter написа:Изписал си 1 лист с обяснения, а обяснението е толкова просто: Студения въздух е по богат на кислород. Сместа на колата ти е от бензин/дизел и кислород. Естествено тогава, че ще има разлика
!Ще има ефекта както при "НИТРО" само че трябва да се дозира много точно иначе колата ще излети ама за кратко!
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
Наистина може да влиза повече когато е студено, но цялата съвкупност от датчици трябва да може да разбере това и както по нагоре се каза да се направи корекция на подаваното гориво за да е точна сместа, но има и нещо друго. При мен ЕГР-а се отваря според количеството въздух. Ако е повече въздуха клапана отваря и ако е по малко въздуха клапана затваря, той почти винаги си е отворен, но според въздуха се определя точния % на неговото отваряне/затваряне. Не мога да кажа на 100% как точно работи, но според мен клапана се опитва винаги в даден режим да направи дадено количество на въздуха който трябва да влезе в двигателя. И според мен дали ще е зимата или лятото ако ЕГР-а работи въздуха ще си е еднакъв. Иначе определено лятото когато тръгвам с мотоциклета на 15-20*С се усеща много повече, че има повече сила от колкото после като стане по топъл въздуха. Не случайно спортните филтри се изкарват навън да минава студен въздух през тях.
Коментар
-
chaveto това за ЕГР-а е много интересно. Той вкарва изгорели газове и така освен всичко друго и затопля въздуха в колектора.Може би една от целите му е да се поддържа постоянна температура в колектора, в рамките на някакви граници разбира се?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Аз моя ЕГР клапан съм го изолирал като съм набутал съчма от лагер в маркучето за вакуум ! По този начин не ми влизат сажди в колектора и има достъп на повече кислород ! Незнам при JTD-то този ЕГР на вакуум ли работи или е електрически! Незнам каква му е ролята освен да спъва двигателя !!! Затова и съм го изолирал!
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар