Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто МК2 - много странен проблем.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто МК2 - много странен проблем.

    Значи колеги след 60 000 км. вярна и безаварийна служба Пунтото май взе да се "разболява".Симптомите са следните - лампата за двигателя взе да светка - ту свети постоянно , ту само примигва , ту не свети.Също така днес поне 4 пъти ми се случи да спра на "Стоп" и като включа първа и натисна газта да тръгна колата стой на празен ход , а педала е до долу. Също така преди време споделих , че нещо ми се ебава като е студена не се усеща ряз и мощност , но като загрее се оправя. /но това е друга тема/. Дайте някакъв съвет какво може да е ?

    #2
    Звучи банално,но първо една диагностика...
    In Racing We Trust...
    08'Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V

    Коментар


      #3
      Не съм гадател но май става дума за 1.9Д с Лукас ЕПИК помпа.Трябва читава диагностика,за съжаление визата не подържа този модел.Проблема подчти винаги излиза в помпата но дали може да се отстрани и какво ще коства е хубав въпрос.От опит ти казвам че ремонта на тази помпа е много скъп заради скъпите части.

      Коментар


        #4
        Re: Пунто МК2 - много странен проблем.

        Angeto написа:
        Значи колеги след 60 000 км. вярна и безаварийна служба Пунтото май взе да се "разболява".Симптомите са следните - лампата за двигателя взе да светка - ту свети постоянно , ту само примигва , ту не свети.Също така днес поне 4 пъти ми се случи да спра на "Стоп" и като включа първа и натисна газта да тръгна колата стой на празен ход , а педала е до долу. Също така преди време споделих , че нещо ми се ебава като е студена не се усеща ряз и мощност , но като загрее се оправя. /но това е друга тема/. Дайте някакъв съвет какво може да е ?
        Провери си APP-сензора и неговите куплунгови връзки.

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Не съм гадател но май става дума за 1.9Д с Лукас ЕПИК помпа.Трябва читава диагностика,за съжаление визата не подържа този модел.Проблема подчти винаги излиза в помпата но дали може да се отстрани и какво ще коства е хубав въпрос.От опит ти казвам че ремонта на тази помпа е много скъп заради скъпите части.
          Не колега колата е с 1.9 JTD 80 кончета двигател.Да се надяваме , че не е нищо по помпите , защото ще си *** мамата.Ще проверя APP сензора и де се надяваме , че е от него.

          Коментар


            #6
            Angeto написа:
            specialista написа:
            Не съм гадател но май става дума за 1.9Д с Лукас ЕПИК помпа.Трябва читава диагностика,за съжаление визата не подържа този модел.Проблема подчти винаги излиза в помпата но дали може да се отстрани и какво ще коства е хубав въпрос.От опит ти казвам че ремонта на тази помпа е много скъп заради скъпите части.
            Не колега колата е с 1.9 JTD 80 кончета двигател.Да се надяваме , че не е нищо по помпите , защото ще си *** мамата.Ще проверя APP сензора и де се надяваме , че е от него.
            Започни с диагностика и ако е възможно запиши какви грешки има съхранени да ги коментираме тук.Имам идея някаква но чакам твоите резултати от диагностиката.

            Коментар


              #7
              Може би тук е мястото да споделя какво се случи с една мареа, която ходих да оглеждам за приятел. НАтискам газта, двигателят не трепва. Според компютъра беше натиснат 0 % до повече от половината му ход. Едва когато стигнах почти до края на хода на педала - изведнъж от 0 стана на 42 % и така си остана. Присъединявам се към Stefan Hadjov за вероятността на проблема.

              Коментар


                #8
                Здравейте. Моето Пунто е 1,9 D, и има проблеми, като на колегата. Бихте ли обеснили само какво е АРР сензор, за да го проверя и аз, както и за какво е отговорен същият този сензор? Мерси

                Коментар


                  #9
                  coolboy написа:
                  Здравейте. Моето Пунто е 1,9 D, и има проблеми, като на колегата. Бихте ли обеснили само какво е АРР сензор, за да го проверя и аз, както и за какво е отговорен същият този сензор? Мерси
                  Педала за газта ти задвижва една бандура наречена APP с 6 кабела и посредством един 6-пинов куплунг е свързан с контролера.Най доброто решение е да изхвърлиш куплунга и да използваш лустер-клема или направо да ги запоиш.

                  Коментар


                    #10
                    Колеги най-после намерих време да направя диагностика на колата.Значи закачих е на UniDAG и там ми показа общо 5 грешки - 3 от който не са проблемни и ги оправих.Останалите две също така поне от прочетеното в нета разбрах за какво са , но все пак искам и Вие да погледнете и да дадете мнение.Значи по-забележителните грешки за тези двете , като втората е изчистих , но първата е чистя и пак се появява:- P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem- P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/PerformanceПървия ми е ясно , че е MAF сензора и съм взел спрей да го изчистя. А най-интересното е , че около 3500 оборота , ECU-то иска 1200 mg/inj. , а дебитомера пуска само 600.Явно заради това като загрее и почва да отчита правилно. А относно втората грешка на идея си нямам какво може да е.Някакъв обратен клапан на турбото ли е ?

                    Коментар


                      #11
                      Никой ли няма идея ?

                      Коментар


                        #12
                        Angeto написа:
                        Колеги най-после намерих време да направя диагностика на колата.Значи закачих е на UniDAG и там ми показа общо 5 грешки - 3 от който не са проблемни и ги оправих.Останалите две също така поне от прочетеното в нета разбрах за какво са , но все пак искам и Вие да погледнете и да дадете мнение.Значи по-забележителните грешки за тези двете , като втората е изчистих , но първата е чистя и пак се появява:- P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem- P0236 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/PerformanceПървия ми е ясно , че е MAF сензора и съм взел спрей да го изчистя. А най-интересното е , че около 3500 оборота , ECU-то иска 1200 mg/inj. , а дебитомера пуска само 600.Явно заради това като загрее и почва да отчита правилно. А относно втората грешка на идея си нямам какво може да е.Някакъв обратен клапан на турбото ли е ?
                        P0236-Manifolde absolute pressure MAP-sensor.Провери за пропуски по въздуховодите от турбина до всмукателен колектор.Имаш променен работен обхват на налягането от турбината.

                        Коментар


                          #13
                          Колеги изчистих дебитомера , лампата вече не свети , но колата пак си прави номера да не върви докато загрее. Щом загрее и е пушка. На какво ще се дължи това бе ***** !!! Просто на идея си нямам какво може да не работи докато загрее колата и да прави такива номера !!!

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            Провери за пропуски по въздуховодите от турбина до всмукателен колектор.Имаш променен работен обхват на налягането от турбината.
                            Е, малко ще трябва да се пооцапаш докато свалиш въздуховодите за да ги провериш и почистиш. Като намериш къде има дупка във някой някой от тях, не се опитвай да лепиш, а потърси здрав ... Вземи си скоби, за да подмениш старите.
                            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                            Коментар


                              #15
                              Skip_01 написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Провери за пропуски по въздуховодите от турбина до всмукателен колектор.Имаш променен работен обхват на налягането от турбината.
                              Е, малко ще трябва да се пооцапаш докато свалиш въздуховодите за да ги провериш и почистиш. Като намериш къде има дупка във някой някой от тях, не се опитвай да лепиш, а потърси здрав ... Вземи си скоби, за да подмениш старите.
                              Не е проблем ще ги сваля. Но ми е много интересно каква е логиката докато е студен двигателя да няма мощност и щом загрее да се отпуши и да "лети" като осичка ? Немога да си го обясня.

                              Коментар

                              Working...
                              X