Здравейте колеги,имам някакъв проблем с въпросната система. Когато завъртя ключа лампата за свещите изобщо не свети, или ако светне е за много кратко (1 секунда най-много). Не чувам никакво щракане от релето и тане ли под -5 градуса е адски трудно да запаля.Че имам проблем е ясно, но къде е. Според мен не е в свещите, а по-скоро в релето или бушоните. Имате ли някакви идеи за диагностициране и къде се намира това реле и бушоните .Единия бушон до колкото разбрах е най-горе в ляво в отсека до водача - 7.5А. Другия е 60 ампера и е някъде при двигателя, но къде? А релето?Мерси за помощта!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Неизправност в системата за подгревните свещи
Collapse
X
-
Re: Неизправност в системата за подгревните свещи
Електронното реле за подгряване е в двигателния отсег, а друго което участва във веригата е отдясно, като извадиш жабката се виждатMiraka написа:Здравейте колеги,имам някакъв проблем с въпросната система. Когато завъртя ключа лампата за свещите изобщо не свети, или ако светне е за много кратко (1 секунда най-много). Не чувам никакво щракане от релето и тане ли под -5 градуса е адски трудно да запаля.Че имам проблем е ясно, но къде е. Според мен не е в свещите, а по-скоро в релето или бушоните. Имате ли някакви идеи за диагностициране и къде се намира това реле и бушоните .Единия бушон до колкото разбрах е най-горе в ляво в отсека до водача - 7.5А. Другия е 60 ампера и е някъде при двигателя, но къде? А релето?Мерси за помощта!
-
Мисля че тази тема наподобява моя случай: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%EB%E5Чудя се дали нещата са аналогични при TD100 и JTD?Fiat Bravo 1.9 JTD
Коментар
-
Да, всяка свещ консумира 16А или ако двигателя е след 10.1999 год - 17.5 А.Ако има откъде да вземеш токови клещи които мерят прав ток, може да разбереш колко са здравите свещи ... даваш на контакт е след приблизително 5-7 сек. гледаш какво показва уреда.Miraka написа:... Значи има консумация поне от една свещ.Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
По добре да си измериш консумацията на свещите и тогава да сменяш.Оправяте един мултицет с обхват до 20 А.Възможно е и с токови клещи,но трябва да намериш кой е кабела който тръгва от акумулатора към модула за подгряването.От опит ти казвам че е възможно свещите ти да са здрави,както и на изхода на модула без товар да има захранване,а реално като закачиш свещите чрез буксата нещата да се променят,тоест към свещите да няма напрежение.Тайната се крие в самото реле в модула за подгрева.Извади си само буксата която отива към свещите,измери консумацията на всяка една(трябва да е 11 до 15-16 А,зависи от марката на свещите ти) и ако всичко е наред пак ще коментираме.Ако нещо не е както трябва пак пиши.Miraka написа:Вече взех 4 нови свещи.. утре ще ги сложа и ще видим какво ще стане.
Коментар
-
С клещите хващаш кабелите на коя да е от клемите на акумулатора ... Изключваш всичко - фарове, вентилатор/парно, радио и т.н. При даване на контакт, освен свещите, другите консуматори са ЕКУ, помпа в резервоара, ЕКУ АБС и т.н., като общата им консумация е около 3 А ... При положение че свещите консумират 16 - 17.5А, лесно ще разбереш колко са здравите.Не знам да има свещ за JTD, която да консумира 11А ... ако има такова менте, то толкова и ще грее ... Значи ако измериш 19-20 А - имаш само една работеща свещ ...chaveto написа:Точкови клещи едва ли ще има къде да ги завре и да хваща кабелите :D ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Искра консумират 11А.Ако всяка една свещ консумираше по 16-17,5А,сметни 4 паралелно свързани свещи каква консумация ще имат.Дали ще им стигне предпазителя от 60А,който е на силовият кабел на входа на модула за подгряване???Skip_01 написа:С клещите хващаш кабелите на коя да е от клемите на акумулатора ... Изключваш всичко - фарове, вентилатор/парно, радио и т.н. При даване на контакт, освен свещите, другите консуматори са ЕКУ, помпа в резервоара, ЕКУ АБС и т.н., като общата им консумация е около 3 А ... При положение че свещите консумират 16 - 17.5А, лесно ще разбереш колко са здравите.Не знам да има свещ за JTD, която да консумира 11А ... ако има такова менте, то толкова и ще грее ... Значи ако измериш 19-20 А - имаш само една работеща свещ ...chaveto написа:Точкови клещи едва ли ще има къде да ги завре и да хваща кабелите :D ...
Коментар
-
Съгласен със сметката за предпазителя ...KrIv написа:Искра консумират 11А.Ако всяка една свещ консумираше по 16-17,5А,сметни 4 паралелно свързани свещи каква консумация ще имат.Дали ще им стигне предпазителя от 60А,който е на силовият кабел на входа на модула за подгряване???
В каталога на Искра не дават никакво инфо за мощността или тока. Ако наистина тока им е 11А, не съжалявам че като купувах свещи нямаха Искра ...
Иначе тока и мощността на свещите ги дават при напрежение 11 волта ... да не си гледал това число ? Ето ти линк към сайта на BERU за 105JTD:http://www.beru.com/english/produkte...step04Ясно си пише че за колите до октмври 1999 тока е 16 А, а след тази дата се влагат свещи с ток 17.5А. От какъв зор са сменили свещите в с по-мощни ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар