Много се извинявам, че отваранм нова тема, но не намирам старата.В събота реших, че щом колата не ми създава никакви проблеми, то аз трябва да и създам на нея....иначе не е интересно!Срязах болтовете държащи дебитомера, така че да се развиват с нормална отверка и го демонтирах.Във форума доста дебитомери имаше снимани - преди и след почистване, е аз моят ще Ви го спестя.Джаджата беше почти, като нова, та чак съжалих за демонтирането - никакви сериозни натрупвания никъде, уплътнението "свети", все едно вчера е монтирано.Ама аз не съм от тези, които лесно се отказват и викам - мръсен, не мръсен - ще те чистя - свалил съм те!Почистването извърших много внимателно, само със спирт и клечки за уши. Наложи се малко да смачкам клечките за да влизат нормално във всички отвори.Оказа се, че жичката със съпротивлението и пластината под нея са покрити с фин налеп, който почти не се забелязваше, същото беше положението и в най-долният отвор. Две клечки бяха достатъчни за почистването и една за подсушаването - скромно!Много внимателно почистих под жичката със съпротивлението и там имаше налеп.... От направената процедура не очаквах забележим ефект.....да ама НЕ, ефекта е чудесен!!!Както бях споделял преди, при подаване на газ на празен ход и рязко отпускане на педала, колата изпушваше сивкаво.Сега колата въобще не изпушва при рязко отнемане на газта на празен ход, а при форисиране до червената зона почти не изкарва черно....съвсем леко се забелязва.....преди беше определено повече.Възнамерявам да чистя дебитомера 1-2 пъти годишно за напред.....ПОЗАДРВИ
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Почистване на дебиЛомера!
Collapse
X
-
Re: кола
Разтворителите в един такъв спрей са много по опасни за специалните покрития на елемнтите от колкото лекото докосване с памук и спирт! Най-лесната препратка е катализторът с платиненотио си покритие и съдържанието на олово в бензина.Колко трябва да са агресивни едни вещества, за да премахнат без механичен допир всички налепи - отговор - силно агресивни т.е има момент на "разяждане" на повърхностите, което намирам за много по-опасно от докосване с памук и спирт....освен ако въпросните повърхности не реагират със спирт. Спиртът е много по-слаб разтворител от използваните във WD40 например!Имам три "НАВЪПРЕКИ" - WD40 и контакните спрейове, освен почистващи, те имат и смазващи и защитни характеристики, което значи, че оставят тънък филм върху повърхностите след обработка. Именно този тънък филм, веднага полепва супер дребните частици преминали през въздушният филтър т.е много скоро ефекта от почистване намалява отново. За доброто функциониране на обсъжданата джаджа са много важни, именно чистите повърхности, това го предполагах и установих опитно, след почистване на моят дебитомер. Както споменах, съжалявам, че не снимах дебитомера, на пръв поглед беше "чисто нов" и премахването на тези тънки слоеве полепнали по частите му даде неочаквано за мен - много добър резултат..... Колата почти не изпушва при як форсаж, а при рязко отнемане на газ направо НУЛА....-преди си изкарваше едно сиво облаче, всеки път, при рязко пускане на педала от форсаж.Второто - "навъпреки" е, че колкото и да е поливалентен един почистващ спрей, той не може да е ефикасен срещу всичко или разтваря добре мазнини или карбонатни налепи или окиси....но не всичко едновремнно, та за това се налага леко да се мине с памучето....поне според мен.Второто - "навъпреки" е, че съставките на WD40 са ТАЙНА т.е ти незнаеш с какво пръскаш, е аз не бих напръскал, осбено пластината за кислорода с нещо с неизвестен състав. Има някои преположения какво съдържа и то в никакъв случай не е подходящо за поддържане на чувствителни към прах повърхности.Аз където съм полавал този препарат, после се натрупва много бързо фин налеп.....което за болтове, кирки и лопати е ОК, но не и за финни части!Контакните спрейове са "друга бира", но също ги нанмирам за агресивни и оставящи слой след обработка.Виждате други колеги, в какво състояние си вадят дебитомерите - с плътен слой механични частици и след това са ОК. Познай, докато се натрупват тези частици, да ли съответните елементи не са изложени на механично въздействие, ами изложени са и то не на слабо, защото тези частици са засилени от всмуканият въздух.Не мисля, че с мека четка или клечки за уши с памук, при внимателно боравене може да се повреди дебитомера, може и да греша.kluchar написа:само че с тази разлика че не се слагат клечки и каквито и да е други работи а само спреи за почистване има ги в магазини за електроника/ не WD 40 /вътре има много тънки и пиниатюрни детайли и може да се повредятFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Това вече е важна информация, трябва да се види. Нашият дебитомер не е само жичка, както много други. Има ли желаещи да се "жертват" за тест?!?MartoModev написа:Днес смеих моя на Доблото срещу скромната сума от 340лв с работа,от Александър Ауто.Само за справка в Ауто Италия казаха 800 без труд.Сега колата натраво хвърчи.Иначе наистина май на се пипа с клечки,парцали и тем подобни.Имало специален спрей за дебитомери в Ауто+ за 10лвFiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Твоя дебитомер е точно 130лв с ДДС, +- някой лев.По този метод:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...сигурно съм изчистил на половината JTD сектанти дебитомерите и НИТО ЕДИН скапан.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
....е де и АЗ ТИ СЕ ДОВЕРИХ - ДЕБИТОМЕРОУБИЕЕЕЦ, ако ми се скапе, ще се разправяме ЛИЧНО!Не мисля, че ще има проблем. Нали сме тук да си обменяме аргументирани мнения и аз съм дал моето, а колегите могат да не се съгласят и да дадат други становища за "спирта и клечките".emzo написа:Твоя дебитомер е точно 130лв с ДДС, +- някой лев.По този метод:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...сигурно съм изчистил на половината JTD сектанти дебитомерите и НИТО ЕДИН скапан.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
За BOSH ли иде реч или за китайски?emzo написа:Твоя дебитомер е точно 130лв с ДДС, +- някой лев.По този метод:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...сигурно съм изчистил на половината JTD сектанти дебитомерите и НИТО ЕДИН скапан.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар