Здравейте колеги,Анализирам си състоянието на въздухоподаващата с-ма. Имам усещането, че може още да се желае от динамиката на този чудесен двигател. Не съм фен на спортното каране и високите скорости, но си падам малко перфекционист и имам желанието всичко да ми е колкото се може по-ясно и по-изрядно
В ниските обороти в момента всичко изглежда ОК. При натиснат до край педал изглежда като да си има достатъчно мощност. И все пак над 3000 оборота имам чувството, че двигателя почва повече да бучи и не ускорява пропорционално (при едно положение на педала). Тези мои съмнения като че ли се потвърждават при диагностика с Unidiag. Сравнявам измереното количество въздух (Air mass measured) с референтните стойности (Target air mass). Моето убеждение е, че би трябвало измерените стойности да се движат около референтните или поне да се доближават близо до тях, ако всичко е изправно.Какви са резултатите:- На празен ход напрежението на дебитомера е малко над 1.9V, но ако не се пипа педала след известно време (1/2 - 1 мин) рязко скача на около 2.2V. Този скок за мен е странен, но го имаше и на стария ми дебитомер, както и на Либрата на колегата и на Алфата на един приятел със същия двигател.- Калкулираната стойност за количеството въздух на празен ход е точно колкото референтната, т.е. ~260 mg/injec. (става ~420 mg/injec. при гореописания скок).- На място и в движение, напрежението на дебитомера достига максимум до към 4.42V, което до колкото знам е напълно в рамките на очакваното.- Air mass measured на място достига максимум до ~720 mg/injec. при Target air mass 1200 mg/injec. (това е константно над 3000 оборота)- Air mass measured в движение при натиснат до край педал достига максимум до 920-930 mg/injec., отново при Target air mass 1200 mg/injec.- Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbarВажни подробности:- Дебитомерът е чисто нов, оригинален Bosch (смених го, т.к. си прецаках стария при опит за почистване, а като че ли си беше в доста добро състояние)- Въздушният филтър е на около 7000 км.- Проверих гофрирания маркуч със сложна форма между дебитомера и турбото - здрав е и относително нов (по щемпъла за година на производство - 2006)- Проверих маркуча, по който се връщат картерните газове - отпушен и здрав, макар и да е много омаслен. Очевидно тази масло-отделителна кутийка не си върши работата и хвърля много масло преди турбото, но това е друга тема.- Проверих маркуча към резонатора - изглежда здрав и в добро състояние, както и самия резонатор, до колкото може да се съди отгоре. Демонтирането им за детайлен оглед ми изглежда невъзможно в "паркингови" условия.- Всички скоби са затегнати добре, като замених някои оригинални скоби с винтови, за по-голяма сигурност.- Според мен няма нищо притеснително относно турбината откъм радиални и аксиални хлабини, до колкото успях да разбера с опипване.- MAP датчика съм го почиствал от натрупаните по него мизерии.- Гуменият маркуч на входа на въздушния колектор е сменян скоро.- Не съм проверявал състоянието на маркуча между турбото и интеркулера, т.к. за това ми трябва канал или повдигач.Въпроси:1. Трябва ли да се доверявам на резултатите от Unidiag? Нямам възможност да сравня с друг софтуер, например Visa... Някой правил ли го е?2. Ако данните от Unidiag са адекватни, има ли и според вас нещо притеснително в моите резултати?3. Възможно ли е лошите резултати да се дължат на позапушен въздушен филтър?4. Пропускам ли нещо за проверка?
Бая дълго стана, дано не съм ви отегчил. Надявам се да се получи полезна и интересна дискусия
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2.4jtd - размисли около резултати от Unidiag
Collapse
X
-
ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство. Това - Overboost pressure measured на място достига до 1700-1800 mbar, в движение - макс. до 2000 mbar и при мен е така но на място достига 2000 и не знам дали не е малко множко.
-
И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двгTarget air mass & Measured Air mass трябва да са равни или поне много близки един до друг.Този скок не е нормален, не знам на Либрата къде е конектора на АРР-то (Acceleration Pedal Position сензор), но бих го проверил.Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват.Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
ЕГР-а съм го чистил и си работи коректно според мен, при мен е с вакуумно управление.chaveto написа:ЕГР-а ако е запушен имаш чувството, че при ниските обороти е по пъргава от по високи. Истината е, че няма промяна в мощността след запушване, но става по директна при подаване на газ и затова оставаш с такова чувство.Ползвам UniDiagKWP2000_0_4_0_3 с тези дефиниции: AlfaFiatLancia_24JTD_EDC15.defemzo написа:И аз имам въпроси, коя версия на Унидиаг използваш ?На 3-те коли 2.4, които сме мерили, Target-a на празен ход и загрял двигател е 260 mg/inj.emzo написа:На празен ход дебитомера дава около 300мг/инж .... поне при 1.9 двгЩе проверя оборотите отново, но по спомени мисля, че няма скок. Освен това Diesel quantity не се променя при този скок. Датчика на педала може да се следи и с Unidiag - Accelerator position и мисля, че всичко е нормално и там.emzo написа:Виж на унидиаг като се получава този скок дали оборотите се покачват. Просто като идея, не казвам, че е от АРР-то.
Коментар
-
С UniDiagKWP2000_0_3_3_1 - същото
Току що пробвах с UniDiagKWP2000_0_3_3_1 на място, няма промяна в резултатите! Също така, потвърждавам, че при гореописания скок на празен ход, няма промяна на оборотите. Ако Air mass measured зависи само от изходящото напрежение на дебитомера, значи има нещо гнило в сметките. Ако сметката е по-сложна (а тя сигурно е), от какви други параметри зависи?@emzoАко имаш предвид друга версия на UniDiag, можеш ли да я прикачиш към темата или да ти дам мейл да ми я пратиш.
Коментар
-
Update по темата след няколко замервания тази сутрин.Точно така! В момента на скока на изходното напрежение на дебитомера, ЕГР-а затваря (1% EGR valve opening според Унидиаг). Преди това ЕГР-а е отворен на около 35%.chaveto написа:Я виж дали в момент на увеличаване не затваря ЕГР-клапанаЯвно има нещо гнило в тези стойности. Дали ги чете от ECU-то или софтуера (Унидиаг, Виза) си ги смята сам?Свалих данни и за изходящото напрежение на МАП-а (Overboost pressure). На място, на 4400 об/мин е 3.35V (това според Унидиаг е ~1730 mbar). Тази стойност не е ли малко ниска? Какви са референтните стойности (в Унидиаг ги няма)?Airfan написа:Аз меря различни стойности за Air mass measured с Виза и с Унидиаг, като Унидиаг ми отчита по-високи стойности.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар