здр. колеги проблем.. нямам или поне така си мисля...просто ми прави впечатление,че когато настъпя педала на газта и форсирам колата до около 3000об/м стрелката на горивото пада с около 3-4 милиметра на долу.. до колко е нормално това??? някой обръщал ли е внимание на този фактор... иначе разхода ми е 8-10/100 градско и това при нормално каране до 2000 об/м. прави ми впечатление че когато настъпя колата след 3000об/м оставям димна завеса зад себе си... иначе нямам оплаквания освен разхода, но като чета други теми виждам че подобен разход имат и доста други колеги...колата е Brava TD100 98г.p.s.карам единствено на къси разстояния и почти винаги на студен двг.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Падане на стрелката на горивото??
Collapse
X
-
сигурно е така колега... мн е кофти щото гледаш имаш нафта... газз жик-так гъзария и изведнъж светва лампата и резервоара станал на стафида.. и точно когато решиш че трбва да идеш да заредиш и всичко отива по старому... пак има нафта... стрелката се дигнала
лампата угаснала...
Fiat Brava TD100
Коментар
-
Колкото и даваш газ жик-так не можеш да сплескаш резервоара от вакуум това не 2,0 HGTspooni написа:сигурно е така колега... мн е кофти щото гледаш имаш нафта... газз жик-так гъзария и изведнъж светва лампата и резервоара станал на стафида.. и точно когато решиш че трбва да идеш да заредиш и всичко отива по старому... пак има нафта... стрелката се дигнала
лампата угаснала...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Как трябва да са измислени, и каква е разликата при "всички фияти" спрямо други коли ? Аз пък се обзалагам че са перфектно измислени, и това, което се случва не е нормално.6omi написа:нямаш никви проблеми това за стрелката на уреда е нормално почти за всички фияти просто изработката на сондата и поплавака са не доизмислени както трябва
Коментар
-
ами като смъкнеш сондата там където стои поплавака самия отвор отдолу е много малак и при две изрязвания нафтата трудно минава за да държи поплавака горе,това се получава когато нафтата в резервоара ти падне малко под половината,аз съм си направил допалнителни дупки отдолу и отсрани и нямам вече такива проблеми с падането на стрелката
Коментар
-
Re: Падане на стрелката на горивото??
на мен така падаше стрелката на температурата и съвсем скоро скоростите си заминахаspooni написа:здр. колеги проблем.. нямам или поне така си мисля...просто ми прави впечатление,че когато настъпя педала на газта и форсирам колата до около 3000об/м стрелката на горивото пада с около 3-4 милиметра на долу.. до колко е нормално това??? някой обръщал ли е внимание на този фактор... иначе разхода ми е 8-10/100 градско и това при нормално каране до 2000 об/м. прави ми впечатление че когато настъпя колата след 3000об/м оставям димна завеса зад себе си... иначе нямам оплаквания освен разхода, но като чета други теми виждам че подобен разход имат и доста други колеги...колата е Brava TD100 98г.p.s.карам единствено на къси разстояния и почти винаги на студен двг.
сложих други и вече не мърда
дано да не разбереш откъде идва проблема като мен на път
а всички колеги дето ти казват че така е нормално - да си гледат работата - не е нормално! поздрави!
FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Колега не коментирай подобно нещо, че тук намесваш не само закона на скачените съдове, ами и теорията на флуидите. Последното е на майтап. Защо ли? Ето защо:Поплавъка е разположен в тесен вертикален съд, в който плава. Така системата е точно балансирана. Отдолу съда е с калиброван отвор. чието предназначение е да намали динамичните сили на поплавъка, в малката по обем течна среда в която се намира, спрямо неговата тежест!!!!! При увеличаване на сечението на тоя отвор, се разбалансирва цялата система, на поплавъка. Отделно двете пружини разположени под и над поплавъка се стремят да го балансират в зависимост на тяхната сила(долната пружина е с по-слабо усилие от горната) и в строга зависимост от сечението на долния калиброван отвор в поплавъковата система и тежеста на поплавъка- намалена чрез противоположната сила на двете пружини!!!. Всичко това като система, работи доста ефикасно и точно, но за съжаление докато не настъпи умора в долната пружина. Тогава точно се нарушава и цялото равновесие в системата и стрелката започва да се колебае. Интересно е че това колебание е най усезаемо, когато наливаме като Българи - т.е. по 5-10 литра на зареждане и до свършване. Именно и в тоя режим, поплавъковта система е неточна, след умора на пружините.Увеличаването на сечението на калибрования отвор, в тоя случай води до още по големи отклонения на скалата, при по малко от десетина литра гориво в резервоара.До тия изводи, колеги, достигнах след доста внимателно изследване на замисъла на конструкторите, след като увеличавах и намалях сечението на въпросния отвор. Възможно е и да допускам някои грешки, защото в края на краищата след като поразтеглих малко двете пружини, проблема изчезна, но след няколко месеца си се появи отново. Ще се радвам, ако има колеги направили подобни изследвания и достигнали до по-точен извод от моя. Още и ситемата се влияе от отклоненията на напрежението в електрическата система-от 11.5V до 14V на акумулатора. Наумил съм си, да свържа стабилизтор по напрежение на изводите на захранване на стрелковия уред на таблото, за да видя дали тоя проблем ще понамалее в зависимост от промяна на напрежениирто в намотката му.6omi написа:ами като смъкнеш сондата там където стои поплавака самия отвор отдолу е много малак и при две изрязвания нафтата трудно минава за да държи поплавака горе,това се получава когато нафтата в резервоара ти падне малко под половината,аз съм си направил допалнителни дупки отдолу и отсрани и нямам вече такива проблеми с падането на стрелкатаFiat Marea TD100
Коментар
-
Мислех да те помоля за малко снимки, но това ще е свързано с ново разглобяване, което ще те затрудни. Затова ще те помоля да опишеш по-точно къде си пробил отворите. Аз само увеличих сечението на долния отвор, но като изпробвах постепенно с наливане от 1 до 5 литра гориво в резервоара, стрелката не реагира изобщо. След петия-шестия литър започна да се покачва помалко. Хм, караш ме да се замисля и да почвам отново, щото и мен ме дразни неточноста в показанията и колебанията. Но тия дни като се поосвободя, ще пробвам и това отново. Може и да съм се заблудил. Все пак опиши ако е удобно, малко по-точно.6omi написа:колега след смяна на долната пружина на поплавъка а в последствие и на цялата сонда ефекта е същият за това казвам че съм пробил дупки и сега всичко е наред,точно заради тоя проблем съм отварял сондата над 10 пъти докато разгадая как мойе да се избегне това колебаене на стрелкатаFiat Marea TD100
Коментар
-
По принцип тези уреди не са директни и всичките клатения на горивото не трябва да оказват влияние на стрелката. Наистина когато има ускорение/спиране при някой автомобили има промяна на показанията, но това си е конструкторска грешка. Относно стабилизатора за напрежение където иска да го сложи колегата няма да стане ако не реализира някаква схема, само с един стабилизатор няма да стане освен ако не трябва да го направиш от 12 на 5V. Не знам при Фиат дали по ел. път или механичен е стабилизирана стрелката, но на ланчията със сигурност е по ел. път. От празен резервоар до пълен на стрелката и трябват след подаване на контакт няколко минути за да покаже точното гориво, на фиатката не съм се заглеждал как отчита.
Коментар
-
едва ли конструкторите на автомобили, бес значение марка, модел, ги правят така, че да им мърдат стрелките по уредите от вдигане на оборот или спиране и по-рязко потегляне. не твърдя че разбирам от автомобили или пък съм механик или нещо подобно, но ме провокирате с подобни умни изказвания. човека има проблем и пита откъде може да е а вие приказвате ебаси безмислиците.Споко колега ще разбереш откъде е това мърдане на стрелката, въпроса е, че едва ли някой ще ти отговори конкретно. поздравиchaveto написа:По принцип тези уреди не са директни и всичките клатения на горивото не трябва да оказват влияние на стрелката. Наистина когато има ускорение/спиране при някой автомобили има промяна на показанията, но това си е конструкторска грешка. Относно стабилизатора за напрежение където иска да го сложи колегата няма да стане ако не реализира някаква схема, само с един стабилизатор няма да стане освен ако не трябва да го направиш от 12 на 5V. Не знам при Фиат дали по ел. път или механичен е стабилизирана стрелката, но на ланчията със сигурност е по ел. път. От празен резервоар до пълен на стрелката и трябват след подаване на контакт няколко минути за да покаже точното гориво, на фиатката не съм се заглеждал как отчита.
FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
всеки сам решава какво е правилно и какво не аз ви казвам че не може да имаш 20 литра нафта палиш тръгваш и на първия завой стрелката пада и лампата светва,след като увеличих големината на заводския отвор отдолу на сондата и направих една и отстрани на канала кадето стои поплавака стрелката вече не пада така
Коментар
-
Колега @slavy_ivanov ти май четеш през редовете. Нормално е при по старите автомобили като ускоряваш горивото да отива в единя край и от там когато стрелковата система е по директна това се забелязва. При по новите автомобили се правят така нещата, че да има минимално движение на горивото заради много неща. Мога да ти дам пример с френската ми сила, като я спра с голям наклон на страни и лампата святка, паля тръгва и чак след няколко минути лампата гасне и стрелката показва вярното количество гориво. Това не е москвич където не можеше да разбереш колко бензин имаш в резервоара или лада където в по сериозен завой с малко бензин отново светваше лампата. За мен не е редно да се дупчи каквото и да било ако до преди това всичко е било нормално. Ако няма нещо което по механичен път да кара поплавъка да се движи плавно то проблема е електрически.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар