Здравейте колеги!Стана сакатлък със скоростната кутия на фиатката ми. Както си карам на 5-та и чух странен шум. спрях, отворих капака и не видях нищо. Потеглих отново и 4-та неиска да влезе, бутнах пета и пак същия шум. Другите скорости влизаха нормално. Минах 100км на 3-та
и пристигнах успешно в Русе. Сега колата е тук и е закарана при майстор. Надявам се да може да се отремонтира и да не се сменя цялата. Некой имал ли е такъв или подобен проблем? Каква може да е причината? Ще бъда благодарен на бърз отговор и съвет - какво да правя?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем скорости Мареа 1900ТД 100
Collapse
X
-
Спокойно колега.Имах точно същата случка наскоро за която писах във форума.Диагнозата-Замазани шлици в отвора на главината на синхронизатора на V-та и замазани шлици на връхчето на първичния вал.Предполагаема причина-разхлабена голямата гайка,както се оказа /вероятно от вибрациите/ при експлоатацията и оттам аксиален луфт по първичния вал т.е главината не се нахлузва добре по шлиците а само на около 1/3 по вала и ги замазва."Кученцата"-ролчиците с пружинките бяха изхвръкнали и паднали в кутията и стрити на прах и стружки а маслото беше черно като двигателното.Майсторчето ми смени главината с друга от стара скор.кутия/макар и бензинова/ стегна ми гайката и вс. и е О.К.Ремонта става като се свали предното ляво колело, подкалника и се отвори страничният капак на кутията- за два часа.И аз бях готов да търся цяла скоростна кутия като не съм наясно с проблема.Новата главина на магазина беше около 190 лв/доколкото си спомням/ и предварителна заявка.Успех.BRAVA TD100 ELX `98
Коментар
-
Колега, търси си кутия втора употреба и се моли да е ок. Пазари се за гаранция.Цената е около 300 лв.Лошото е, че при мен възникна проблем със влизането на 1-ва и 2-ра.Съединителе го смених със смяната на кутията. Посъветвах се с хора, които санаясно с нещата и според тях проблема ми сега е в синхронизаторите.Зарекал съм се да карам така още малко
Коментар
-
Какво става с тия скоростни кутии на тд100....доста хора вече имат проблеми с тях....При мен за сега всички скорости влизат идеално и няма виене(поне за сега да чукнем на дърво
)
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Най вероятно се карат с нискокачествено или неподходящо масло. Нека колегата да каже, дали е сменял масло и не е ли слагал Кастрол. Моята кутия си е наред засега, пък и аз не съм и гледал маслото, с което си идва от Италия. Преди карах фиат Дукато с Кастрол и често имах проблеми със синхронизаторите. Но пък го товарих зверски и се караше винаги на пълна газ.Fiat Marea TD100
Коментар
-
И аз до сега не съм сменял или гледал моето - същото, с което си е от Италия се кара.iuly_vn написа:Най вероятно се карат с нискокачествено или неподходящо масло. Нека колегата да каже, дали е сменял масло и не е ли слагал Кастрол. Моята кутия си е наред засега, пък и аз не съм и гледал маслото, с което си идва от Италия. Преди карах фиат Дукато с Кастрол и често имах проблеми със синхронизаторите. Но пък го товарих зверски и се караше винаги на пълна газ.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Маслото на скоростите съм го сменял като взех колата.Преди месец като се счупи кутията нямаше никакъв звук и признак, че ще имам проблеми.Всичко става изведнъж.Като свалиха кутията във Варна се оказа, че си има масло в скоростната кутия, но частите се бяха износили.Сега си имам две кутии и един ден може би ще платя да ми направят от двете една читава кутия.
Коментар
-
Маслото съм го сменил преди 30к км и кутията нямаше никакви течове. Работеше си нормално и без абсолютно никакви признаци за проблем. на зор съм в момента, колата ми трябва за работа, с нея си изкарвам прехраната и подмяната с друга + гаранция ще ми стгрува 580лв. до утре вечер трябва да е сглобена и работеща както си е работила преди - това са думите на майстора и в това се изразява "гаранцията". в смисъл такъв - монтира се - пробвам и ако е всичко е наред плащам и си заминавам. никой нема да даде гаранция във времето напред. може след 5-10-50к км да хвърли кърпа отново. скъпо ми излиза ремонта и го осъзнавам, при положение че може да се намери за 250-300лв кутия, но без гаранция и да си я блъскам у главата ако ме хванат за рибка в някоя русенска морга. Какво да правя със старата - незнам. 4 и 5 предавка са наронени зъбците и на същите има счупени лагери. на някой ако му трабва нещо от останалата част нека се обади - ще му я подаря!!!doofiat написа:Маслото на скоростите съм го сменял като взех колата.Преди месец като се счупи кутията нямаше никакъв звук и признак, че ще имам проблеми.Всичко става изведнъж.Като свалиха кутията във Варна се оказа, че си има масло в скоростната кутия, но частите се бяха износили.Сега си имам две кутии и един ден може би ще платя да ми направят от двете една читава кутия.
мисля да сменям като цяло колата, като имате в предвид че скорости за гоуф5 са 400лв от морга! ебати фиатката - писна ми на ... да я правя през 2-3 месеца. благодаря колеги - утре вечер ще пиша дали всичко е наред. поздрави!
FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Дотук двама колеги са сменяли масло и двамата са със счупени кутий. Аз съм трети, с Фиат Дукато преди да купя Мареата. Скоростната кутия, колеги, работи в много по тежък режим и от двигателя, като се има в предвид смяната на педавки голямото натоварване от променливия въртящ момент, зъбните колела, синхронизтори и др. работят в изключително тежък режим. Това поражда необходимост от изключително качествено масло, с което не бива да се прави компромис. Като се има в предвид че повечето двигателни масла в БГ са менте, то какво остава за трансмисионното. Най големи ментета имат маслата на Шел, Кастрол, Тексако и на всички марки които се продават и в наливен вид. Селенията е с по рядко срещано менте. Мен ме е страх да купувам от България трансмисионно масло. Единствено Селения в метални кутий.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Маслото на кутията го сменях във Варна в сервиз от който съм много доволен. Там слагах само лики моли и невярвам да е от некачествено масло моета повреда. Учудващо и майсторите неможаха да кажат конкретна причина за повредата. Моето мнение е, че и е дошло времето - няма нищо вечно!iuly_vn написа:Дотук двама колеги са сменяли масло и двамата са със счупени кутий. Аз съм трети, с Фиат Дукато преди да купя Мареата. Скоростната кутия, колеги, работи в много по тежък режим и от двигателя, като се има в предвид смяната на педавки голямото натоварване от променливия въртящ момент, зъбните колела, синхронизтори и др. работят в изключително тежък режим. Това поражда необходимост от изключително качествено масло, с което не бива да се прави компромис. Като се има в предвид че повечето двигателни масла в БГ са менте, то какво остава за трансмисионното. Най големи ментета имат маслата на Шел, Кастрол, Тексако и на всички марки които се продават и в наливен вид. Селенията е с по рядко срещано менте. Мен ме е страх да купувам от България трансмисионно масло. Единствено Селения в метални кутий.FIAT MAREA WEEKEND ELX TD100 98
Коментар
-
Определено съм съгласен с теб да смениш марката Фиат. За съжаление и другите не са цвете.slavy_ivanov написа:Маслото съм го сменил преди 30к км и кутията нямаше никакви течове. Работеше си нормално и без абсолютно никакви признаци за проблем. на зор съм в момента, колата ми трябва за работа, с нея си изкарвам прехраната и подмяната с друга + гаранция ще ми стгрува 580лв. до утре вечер трябва да е сглобена и работеща както си е работила преди - това са думите на майстора и в това се изразява "гаранцията". в смисъл такъв - монтира се - пробвам и ако е всичко е наред плащам и си заминавам. никой нема да даде гаранция във времето напред. може след 5-10-50к км да хвърли кърпа отново. скъпо ми излиза ремонта и го осъзнавам, при положение че може да се намери за 250-300лв кутия, но без гаранция и да си я блъскам у главата ако ме хванат за рибка в някоя русенска морга. Какво да правя със старата - незнам. 4 и 5 предавка са наронени зъбците и на същите има счупени лагери. на някой ако му трабва нещо от останалата част нека се обади - ще му я подаря!!!doofiat написа:Маслото на скоростите съм го сменял като взех колата.Преди месец като се счупи кутията нямаше никакъв звук и признак, че ще имам проблеми.Всичко става изведнъж.Като свалиха кутията във Варна се оказа, че си има масло в скоростната кутия, но частите се бяха износили.Сега си имам две кутии и един ден може би ще платя да ми направят от двете една читава кутия.
мисля да сменям като цяло колата, като имате в предвид че скорости за гоуф5 са 400лв от морга! ебати фиатката - писна ми на ... да я правя през 2-3 месеца. благодаря колеги - утре вечер ще пиша дали всичко е наред. поздрави!
Коментар
-
И какво става сега. Бях замислил да го сменям маслото, но така като чета май е по-добре да си карам така, щом нямам проблеми. Притесняваме, че колата е на доста километри и едва ли е сменяно някога.iuly_vn написа:Дотук двама колеги са сменяли масло и двамата са със счупени кутий. Аз съм трети, с Фиат Дукато преди да купя Мареата. Скоростната кутия, колеги, работи в много по тежък режим и от двигателя, като се има в предвид смяната на педавки голямото натоварване от променливия въртящ момент, зъбните колела, синхронизтори и др. работят в изключително тежък режим. Това поражда необходимост от изключително качествено масло, с което не бива да се прави компромис. Като се има в предвид че повечето двигателни масла в БГ са менте, то какво остава за трансмисионното. Най големи ментета имат маслата на Шел, Кастрол, Тексако и на всички марки които се продават и в наливен вид. Селенията е с по рядко срещано менте. Мен ме е страх да купувам от България трансмисионно масло. Единствено Селения в метални кутий.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар