Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

JTD скърцане и тракане!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    JTD скърцане и тракане!

    Колеги,извинявайте ако не е тука мястото,намерих тема на пича с Мареата,но реших да не му я спама след като не мога да помогна,но имам подобен проблем като неговия и много се надявам ако някой може да ми помогне,щото и аз баща ми се чудиме къде е проблема и от Ал.Ауто - кривите им фасони не успяха да разберат къде е проблематиката.А иммено става върпос за чъгъртене от ролките (независимо от температура на двигателя),първо мислех че е от ауспуха тракане,скърцане(сякаш бие в купето нещо),смених пистов ремък,паразитни шайби,ролки на валовете сичко съм сменил,тракането продължава и то е само и единствено при потегляне на колата с по-бързо отпускане на съединителя без подаване на газ,при плавно отпускане,много бавно го няма това тропане или там каквото еДоста е неприятно,защото до сега никога не е го е правила,започна да го прави и роптаенето не е много Блажено за ухото.Автомобила е Фиат Браво 1.9 JTD,съмнявам се да не е нещо по съединителя или скоростите.Много ще ви съм ви благодарен ако някой вещ в темата обясни какво е или да ме насочи на някъде,защото незнам колеги какво да правя.Благодаря предварително
    leave something of the happiness you bring

    #2
    Тресе ли ти като потегляш?

    Коментар


      #3
      Не не тресе,но усетих че като че ли стана по трудна за каране,съединителя като че ли се промени и някак си не върви толкова колата както преди Самия момент при пренасяне на енергията от Маховика при отпускането със съединителя тогава е чъгъртенето даже и тропа като на ауспух но не е ауспух
      leave something of the happiness you bring

      Коментар


        #4
        Може и тампон да е, особено този на скоростната кутия! Провери ли ги?Ти знаеш ли че ме хвърли в размисъл? Моята кола е същата и имам подобен шум като тракане на ауспух. Трака на всяко палене и на тръгване ако не съм подал достатъчно газ. В събота ще се ляга под нея...
        Fiat Bravo 1.9JTD 1999

        Коментар


          #5
          Може да е нещо по окачването, тампоните на мотора и още куп неща които мърдат при зацепване на съединителя.

          Коментар


            #6
            Bravo 1.9 JTD написа:
            Не не тресе,но усетих че като че ли стана по трудна за каране,съединителя като че ли се промени и някак си не върви толкова колата както преди Самия момент при пренасяне на енергията от Маховика при отпускането със съединителя тогава е чъгъртенето даже и тропа като на ауспух но не е ауспух
            Според мен ти е заминал съединителя. Не зацепва равномерно при потегляне и затова тресе. А колата е станала по-трудна за каране пак защото не зацепва изцяло и не предава целия въртящ момент, а буксува. Това много лесно може да го разбереш - съединителя отделя високо. Друга домашна диагностика е - включваш на втора от място и отпускаш съединителя. Ако потеглиш без тресене и придърпване това е признак че зацепва с приплъзване. Виждал съм едно БМВ, което спокойно потегляше даже на трета, а като тръгне и подадеш газ двигателя се форсира, а колата върви едва - едва без никакво ускорение. А преди време на една джипка пак приплъзваше, но искахме да се приберем, а феродовия диск толкова бил износен, че направо се разхвърча в движение, а пружините бяха задрали в огледалния. Пак се прибрахме, но на буксир.

            Коментар


              #7
              Да ми е честито и на мен... като минавам от първа на втора и се чува нещо като подрънкване в момента на зацепването... Иначе съединителя и маховика са на няма и 10 000 км.

              Коментар


                #8
                kassavetov написа:
                Може и тампон да е, особено този на скоростната кутия! Провери ли ги?Ти знаеш ли че ме хвърли в размисъл? Моята кола е същата и имам подобен шум като тракане на ауспух. Трака на всяко палене и на тръгване ако не съм подал достатъчно газ. В събота ще се ляга под нея...
                След смяната на тампона на скоростната кутия(средния) се появи това похлопване и при Типото преди година.Стария беше поувиснал и при смяната му с нов тръбата на гърнето се приближи към пода и почукваше в последствие, при заплаване и ниски обороти при потегляне също.Оправихме генерацията и забравих за почукването!Аз знам за друг вариант за проверка на съединител.Дърпаш ръчната, вкарваш на 3-та и пускаш леко газта.Ако колата започне да гасне(оборотите падат и колата започне да тресе) значи съединителя си е добре, ако колата не угасне е ясно
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #9
                  Значи ето вчера следобяд какво става карам я аз при едни майстори в бакърната които се занимават само с фиат и алфа.Дърпам ръчната и отпускам леко съединителя при което започва да чука невъобразимо,вкарвам задна пак с ръчна - отново същото.Докато работи на место и като и пусна климатика се започва да трака постоянно.И ето до какъв извод стигнаха майсторите на Италянските кошници :D - демпферен маховик-точно това и аз си мислех че е колеги,защото при по-рязко отпускане причуква докато изравни оборотите,при плавно отпускане наличните 900 оборотасе предават по равномерно от маховика.Та тва е,някой от АМX може ли да ми каже цена на маховика?
                  leave something of the happiness you bring

                  Коментар


                    #10
                    Bravo 1.9 JTD написа:
                    Значи ето вчера следобяд какво става карам я аз при едни майстори в бакърната които се занимават само с фиат и алфа.Дърпам ръчната и отпускам леко съединителя при което започва да чука невъобразимо,вкарвам задна пак с ръчна - отново същото.Докато работи на место и като и пусна климатика се започва да трака постоянно.И ето до какъв извод стигнаха майсторите на Италянските кошници :D - демпферен маховик-точно това и аз си мислех че е колеги,защото при по-рязко отпускане причуква докато изравни оборотите,при плавно отпускане наличните 900 оборотасе предават по равномерно от маховика.Та тва е,някой от АМX може ли да ми каже цена на маховика?
                    230 мм Маховик комплект 985 лв производител Фиат.Ползваш отстъпка от 10 %
                    now. BMW E39 523i '98 170hp
                    ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                    ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                    Коментар


                      #11
                      760 лв го има на Закс и не е по-лош от Валео-то.

                      Коментар


                        #12
                        "760 лв го има на Закс и не е по-лош от Валео-то."От къде го взе колега, че и аз съм напът за смяна?
                        Fiat Bravo 1.9JTD 1999

                        Коментар


                          #13
                          kassavetov написа:
                          "760 лв го има на Закс и не е по-лош от Валео-то."От къде го взе колега, че и аз съм напът за смяна?
                          Аз не, но един приятел купи преди месец тук от Пловдив някъде. Днес ще дойде на срещата с една синя Марея, ако дойдеш и ти ще го питаме.

                          Коментар


                            #14
                            Проблема ти е в ролката на генератора, виж да не е фрайлайф.Имах такъв проблем с мойто пунто 1.9 JTD хванах го час след като скъсах два пистови ремъка

                            Коментар


                              #15
                              Re: JTD скърцане и тракане!

                              Bravo 1.9 JTD написа:
                              Колеги,извинявайте ако не е тука мястото,намерих тема на пича с Мареата,но реших да не му я спама след като не мога да помогна,но имам подобен проблем като неговия и много се надявам ако някой може да ми помогне,щото и аз баща ми се чудиме къде е проблема и от Ал.Ауто - кривите им фасони не успяха да разберат къде е проблематиката.А иммено става върпос за чъгъртене от ролките (независимо от температура на двигателя),първо мислех че е от ауспуха тракане,скърцане(сякаш бие в купето нещо),смених пистов ремък,паразитни шайби,ролки на валовете сичко съм сменил,тракането продължава и то е само и единствено при потегляне на колата с по-бързо отпускане на съединителя без подаване на газ,при плавно отпускане,много бавно го няма това тропане или там каквото еДоста е неприятно,защото до сега никога не е го е правила,започна да го прави и роптаенето не е много Блажено за ухото.Автомобила е Фиат Браво 1.9 JTD,съмнявам се да не е нещо по съединителя или скоростите.Много ще ви съм ви благодарен ако някой вещ в темата обясни какво е или да ме насочи на някъде,защото незнам колеги какво да правя.Благодаря предварително
                              Амиииии от къде, калпави ролки или накриво поставени шайби, които губят съосие! Илииии калпав ремък, всички гореописани случки съм преживявал, не само с Фиат и не с моята Марейка конкретно, но съм "ял хляб"!!1. Виж да ли ремъка се движи добре, без вибраци, без да тръгва леко на старни при товар, да ли не опира в някой ръб, сиреч да е по-голям размер, нещо к’ат менте, ако мЪ разбираш.2. Т’ва е по-трудно, но ако не са съосни с шайбите и ролките, започват да има аксиално нат’варване т.е странично, усукващо и опират в пластмасовите набивки и шумят. 3. Сменял си шайби - как са монтирани и добри размери ли са.4. При смените да не са изместили климатик или динамо?!5. Така дълго няма да изкара - внимавай да не блокираш ролка и да скъсаш ремък, че няма да е приятно!Много е кофти е, случвалло ми се е, докато разбера, че шайбата на динамото бута т.е "великите" майстори са го размстили, нЕма ти казвам, колко смени на ремъци бяха......а и ремъка не беше точен размер.....абе "иди на сервиз да ти счупят колата"....така сме в БГ!!!
                              Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                              Коментар

                              Working...
                              X