Здравейте Колеги,Автомобила ми е Brava 1,9 JTD 2000 г. Обикновенно я карам с "крайцерска" скорост- 90-100 km/h. Когато се наложи или бързам е друго...но рядко се случва. Забелязал съм, че в тези случаи (когато подавам рязко или плавно газ, но докрай), в началото тръгва нормално, изведнъж задържа на определени обороти (сякаш "забива", но не гасне и не сваля оборотите). Например, стига до 2800-3000 об/мин. и задържа там без да продължи да ускорява, 10-15 сек. стои така и изведнъж сякаш някой я е "ритнал" отзад- ще скъса "синджира". Мислех си, че се "задръства" от спокойното каране, което я карам обикновенно и наистина, след като съм я "натискал" този "ефект" понякога го има, понякога не, но винаги след известно време "спокойно" каране пак се появява. На какво може да се дължи това?За инфо- масла, филтри (горивен, въздушен, маслен) новосменени, никакви индикации по таблото или при диагностика за проблеми.P.S. Това е първата ми дизелова кола, но съм страшно доволен от нея. Както казах, карам си я съвсем "лежерно", не съм екстремист, за тази цел имам шосеен мотоциклет...Предварително благодаря за отговорите ви!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
"Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9
Collapse
X
-
Едва ли е от дебитомера. Виж как е помпата и цедката в резервоара.И сега се сещам. Вдигни капака на колата. На него от долна страна има изолация - като велтер е. Виж в предния край на капака в средата да не е паднала щипката. Ако е паднала, тази изолация ти затваря въздуха и от там може да ти идва проблема.
Коментар
-
Чистен е! Е, наистина, миналата година, но предполагам, че не би се замърсил толкова бързо.От друга страна, преди време след диагностика имаше съмнение, че дебитомера не е в ред. Колата губеше мощност, влизаше в "авариен" режим и пушеше на умиране от време на време, в добавка и светеше лампа на инжекционна, но всичко това се оказа скапан термостат. След смяната му, вече втора година проблеми няма. С изключение на "задържането"....i4kin написа:Не съм много компетентен,ама я пробвай да поизчистиш дебитомера.Може да е от него!Fiat Brava 1,9 Jtd
Коментар
-
Помпата е о.к.! Виж, това за резервоара и цедката там, не съм се сещал и не съм поглеждал...Благодаря и за другите евентуални причини, които спомена. Изолацията си е на мастото.Има някаква логика да е от недостиг на гориво или въздух. Нямам опит с дизели и даже си мислех, че сигурно е нормално това "задържане", но явно не е...naskobg написа:Едва ли е от дебитомера. Виж как е помпото и щедката в резервоара.И сега се сещам. Вдигни капака на колата. На него от долна страна има изолация - като велтер е. Виж в предния край на капака в средата да не е паднала щипката. Ако е паднала, тази изолация ти затваря въздуха и от там може да ти идва проблема.Fiat Brava 1,9 Jtd
Коментар
-
Re: "Задържане" при рязко подаване на газ- jtd 1,9
Това не е фабричният дефект, за който говори Илко, защото фабричният дефект е за няма и секунда, а тук говорим за 10-15 секунди лаг. На мен ми мирише като задържане на турбината. Как я чуваш турбината, някакви виещи, стържещи звуци?Iso написа:Здравейте Колеги,Автомобила ми е Brava 1,9 JTD 2000 г. Обикновенно я карам с "крайцерска" скорост- 90-100 km/h. Когато се наложи или бързам е друго...но рядко се случва. Забелязал съм, че в тези случаи (когато подавам рязко или плавно газ, но докрай), в началото тръгва нормално, изведнъж задържа на определени обороти (сякаш "забива", но не гасне и не сваля оборотите). Например, стига до 2800-3000 об/мин. и задържа там без да продължи да ускорява, 10-15 сек. стои така и изведнъж сякаш някой я е "ритнал" отзад- ще скъса "синджира". Мислех си, че се "задръства" от спокойното каране, което я карам обикновенно и наистина, след като съм я "натискал" този "ефект" понякога го има, понякога не, но винаги след известно време "спокойно" каране пак се появява. На какво може да се дължи това?За инфо- масла, филтри (горивен, въздушен, маслен) новосменени, никакви индикации по таблото или при диагностика за проблеми.P.S. Това е първата ми дизелова кола, но съм страшно доволен от нея. Както казах, карам си я съвсем "лежерно", не съм екстремист, за тази цел имам шосеен мотоциклет...Предварително благодаря за отговорите ви!
Коментар
-
Не мисля че е нормално колата да се замисля дори и 1-2 сек. а камо ли 10-15. Не мисля че и проблема е в горивен филтър, сонди и т.н. Ако има недостиг на гориво и след 10-15 сек. пак ще си го има и пак няма да върви. Нещо свързано с електрониката е , ама въпроса е дали иска ремап или някой датчик прави номера .......Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Това не е турбодупка - при 3000 оборота под товар турбото е в разцвета на възможностите си
Турбодупката е под 1700 оборота.Може да има значение но и аз не съм със оригинален дебитомер (не е Бош), въпреки че съм закачал уред и съм мерил по време на движение точно при такива условия. Според темата за дебитомерите показанията бяха в нормите.
Коментар
-
има ги задьржанията в двете версии на софта няма смисьл от дебитомери махам ги софтуерноemzo написа:Аз тази турбо дупка не я усещам и с 3те версии на софтуера.Разкачи букската на дебитомера и виж има ли разлика.С разкачен дебитомер, колата е по-тромава и върви по-малко, ако нямаш разлика - 135лв от Ауто+ или Киров.
колега колата ти се дьржи напьлно нормално за модела това са си всички призньци на една стокова брава добре е да се чипне
тунинговам си колите за удоволствие
някои с турбо други с чип
Коментар
-
При мен също наблюдавам нещо подобно,но за по кратко-4-5 сек около 3000 до 3500обор.Тези почивни дни ще взема да го запуша това ЕГР и да видя има ли разлика,иначе дебитомера според Оги е в нормите.Незнам дали оказва и влияние ,че съм със въздушен филтър на ТД100/нов останал от предната/,той е малко по дебел.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар