Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

МареаТД100-умна дюза

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    МареаТД100-умна дюза

    Много се е изписало за тази проклета дюза обаче аз имам проблем с мойта кола и за това имам такъв въпрос.Може ли на таблото да не свети червената дюзичка ,съпротивлението на умната дюза да е на студено 90 на топло 120 ома и въпреки това тази дюза да не е в ред.Питам защото вече 2 години се боря с проблема много теми съм пускал ако сте забелязали маса чаркове смених по колата и резултат никакъв. Между другото на диагностика дава една постоянна грешка която на руски звучи"контрол опережения инжекции",обаче,никой не може да каже със сигурност кое я генерира тази грешка.На път съм да сменя умната дюза ей така на сляпо обаче още не ми се дават 320 лв,а и не е 100 на 100 сигурно дали ще има ефект.

    #2
    А не е ли по скоро лош контакт, някъде.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #3
      Re: МареаТД100-умна дюза

      javor68 написа:
      Много се е изписало за тази проклета дюза обаче аз имам проблем с мойта кола и за това имам такъв въпрос.Може ли на таблото да не свети червената дюзичка ,съпротивлението на умната дюза да е на студено 90 на топло 120 ома и въпреки това тази дюза да не е в ред.Питам защото вече 2 години се боря с проблема много теми съм пускал ако сте забелязали маса чаркове смених по колата и резултат никакъв. Между другото на диагностика дава една постоянна грешка която на руски звучи"контрол опережения инжекции",обаче,никой не може да каже със сигурност кое я генерира тази грешка.На път съм да сменя умната дюза ей така на сляпо обаче още не ми се дават 320 лв,а и не е 100 на 100 сигурно дали ще има ефект.
      1.Недей да сметаш,че червената дюзичка на таблото обезателно е свързана с така наречената "умна дюза".2."Контрол опережения инжекции" в превод ще рече УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗПРЕВАРВАНЕТО или казано разбираемо-предварение на шприца.3.Провери си следните датчици: -injection timing solenoid -така наречения авансатор -magnetic pickup on crankshaft-датчик за положението на коляновия вал.Предполагам,че в един от двата или проводниковата връзка до контролера е проблема.А умната ти дюза е обратната връзка,която регистрира дали предварението на шприца ти е в нормите,но тя не определя самото предварение.Успех.

      Коментар


        #4
        Авансатора е чисто нов и връзките към него съм проверил,а бе маса чаркове съм сменил вкл и датчика за темп на входящия въздух.Виж този датчик за положението на вала не го и знам къде е ако ме ориентирате тутакси ще го сменя и него.Чувал съм за него но не знам къде се намира.А иначе колата прави следното.Всяка сутрин пали по различен начин веднъж добре друг път се мъчи трети път пали и започва да прекъсва.След това като тръгна върви много хубаво като покарам 10-20 км се получава спад на мощността в смисъл ти и подаваш газ тя се чуди да тръгне ли да спре ли.Като правило колкото е по-топло времето толкова ефекта на замисляне се увеличава.И понеже съм сменил повечето датчици ми е останала тази дюза и потенциометъра на газта а и този дето сега казваш.

        Коментар


          #5
          javor68 написа:
          Авансатора е чисто нов и връзките към него съм проверил,а бе маса чаркове съм сменил вкл и датчика за темп на входящия въздух.Виж този датчик за положението на вала не го и знам къде е ако ме ориентирате тутакси ще го сменя и него.Чувал съм за него но не знам къде се намира.А иначе колата прави следното.Всяка сутрин пали по различен начин веднъж добре друг път се мъчи трети път пали и започва да прекъсва.След това като тръгна върви много хубаво като покарам 10-20 км се получава спад на мощността в смисъл ти и подаваш газ тя се чуди да тръгне ли да спре ли.Като правило колкото е по-топло времето толкова ефекта на замисляне се увеличава.И понеже съм сменил повечето датчици ми е останала тази дюза и потенциометъра на газта а и този дето сега казваш.
          Възможно е причината да излезе и на друго място.Имам следния въпрос,кой и кога ти сменя ангренажния ремък?Да не се окаже че има грешка дето авансатора и да се съдере неможе да я оправи.Мисля че ми разбра идеята за проверка на зацепването на ангренажния ремък,после на центровката на ГНП,после НЕ допускане на въздух да постъпи в системата,и колата ще заработи,ако пак се чуди ще и измерим компресията на студен и после на топъл мотор.На този мотор ако щеш му махни всичките кабеляци пак ще запали(как ще работи е друго).Престани да даваш пари на вятъра,вкопчил си се в тези датчици а проблема може да е другаде.Колата ти казва че има проблем с определяне на ъгъла за начало на подаване на горивото и че с намесата си авансатора не може да се справи.Или не работи или е извън възможностите му. Успех!!!

          Коментар


            #6
            ремъка ми го сменяха майстори едни ,но и преди да го сменят ефекта беше абс същия.Тя пали не е като да не пали но всеки ден е различно ето примерно днес в София беше студено около нулата запали само като видя ключа вчера беше с 5-6 градуса по топло и като почна да се мъчи да се тресе да прекъсва след като запали.Ако Ямбол ми беше близо нямаше да мисла хич въобще но се опитвам да реша проблема сам.И все пак къде се намира тоя датчик за положение на вала?

            Коментар


              #7
              javor68 написа:
              И все пак къде се намира тоя датчик за положение на вала?
              Зад маховика,около стартера се намира.750-950 ома и на празен ход трябва да ти даде синосоида 7-8 волта мерена с осцилоскоп.

              Коментар


                #8
                това сигурно ще рече че на канал требва да се търси

                Коментар


                  #9
                  javor68 написа:
                  това сигурно ще рече че на канал требва да се търси
                  Защо трябва да го търсиш,той си се вижда.Ако ти е трудно,напипай го с ръка,проследи му кабела,има си куплунг и на него можеш да пресрешнеш сигнала.Куплунга е с три пина,но това не тръбва да те смущава.Третия пин е ширмовка на кабела и ще го познаеш по това,че има връзка с масата на двигателя и съпротивлението му с нея е 0 ома.

                  Коментар


                    #10
                    току що разглобих половината кола и го набарах тоя датчик.Дава ми много странни стойности.Между двата активни пина където според колегата трябва да има 700-950 ома няма нищо между единия пин и този който трябва да е маса дава някакви различни стойности от 970 килоома до 5 мега ома.Ако е така както казва колегата излиза че този датчик е прецакан сега остава някой да каже и как се сваля.И ако се окаже той причината ще трябва да черпя и то особено колегата stefan.

                    Коментар


                      #11
                      javor68 написа:
                      току що разглобих половината кола и го набарах тоя датчик.Дава ми много странни стойности.Между двата активни пина където според колегата трябва да има 700-950 ома няма нищо между единия пин и този който трябва да е маса дава някакви различни стойности от 970 килоома до 5 мега ома.Ако е така както казва колегата излиза че този датчик е прецакан сега остава някой да каже и как се сваля.И ако се окаже той причината ще трябва да черпя и то особено колегата stefan.
                      Ако си сигурен в проведените измервания,махай го този датчик.Как може да го откриеш къде се намира и да не разбереш как се сваля.Много елементарно се сваля.Провери проводника за прекъсвания,както и в самия куплунг.Ако си разединил куплунга му при измерванетo имай в пред вид,че масата на куплунга на датчика не можеш да я хванеш и е редно да ти даде безкр.oma при измерване.Масата с ширмовката се реализира при куплиран куплунг през контролера и то при контакт ключ на ON.Но щом на двата активни на датчика не ти дава нищо значи е AUT.Успех!

                      Коментар


                        #12
                        аз го меря при разединен куплунг,а масовия кабел го хващам като меря на куплунга не към датчика а към електрониката и то без акумулатор.Не виждам обаче ширмовка просто си е кабел да не съм сбъркал датчика .Но наистина не разбрах как се сваля напипвам нещо като гайка под него,самият той леко мърда но само толкова .Значи да уточним куплунга към датчика има 3 пина двата са близо един до друг а третия е на разстояние от тях и той трябва да е масата.Като меря на близките пинове няма нищо.датчика отгоре изглежда плосък и кръгъл ,отгоре го виждам като окръжност и от една страна излизат 3 кабелчета.Правилно ли съм се ориентирал да не бастисам нещо друго.

                        Коментар


                          #13
                          javor68 написа:
                          аз го меря при разединен куплунг,а масовия кабел го хващам като меря на куплунга не към датчика а към електрониката и то без акумулатор.Не виждам обаче ширмовка просто си е кабел да не съм сбъркал датчика .Но наистина не разбрах как се сваля напипвам нещо като гайка под него,самият той леко мърда но само толкова .Значи да уточним куплунга към датчика има 3 пина двата са близо един до друг а третия е на разстояние от тях и той трябва да е масата.Като меря на близките пинове няма нищо.датчика отгоре изглежда плосък и кръгъл ,отгоре го виждам като окръжност и от една страна излизат 3 кабелчета.Правилно ли съм се ориентирал да не бастисам нещо друго.
                          В тази зона няма други датчици.Правилно мериш за масата на куплунга към контролера,но трябва да е с акумуларор и дадеш на контакт.Тогава трябва да ти излезе връзката с масата.Като си стигнал до него,развии му крепежите и го извади.Какво толкова му се чудиш.Ако на останалите два пина не му излиза никаква стойност,значи е заминал.Между масата и другите два пина не трябва да има връзка.

                          Коментар


                            #14
                            връзката с масата си излиза без контакт ноще го свалям ,обаче требва да намеря нов такъв.От утре почвам да търся.Не знам има ли ги по магазините тия боклуци.

                            Коментар


                              #15
                              javor68 написа:
                              връзката с масата си излиза без контакт ноще го свалям ,обаче требва да намеря нов такъв.От утре почвам да търся.Не знам има ли ги по магазините тия боклуци.
                              Не са боклуци ,а датчици,които за съжаление често излизат от строя,включително и на ЖТД,на Ауди,VW и т.н.Ти си с предимство пред другите,че като ти завие датчика може да си караш още колкото си искаш,докъто останалите остават на едно място и няма мърдане докъто не се смени.Може и така да си купил колата даже.Когато пътувам извън страната,винаги един такъв датчик ми стои в багажника.Има ги по магазините.В краен случай в Киров-Basch.То на него сега много не му е до датчици,но предполагам ще те уреди.

                              Коментар

                              Working...
                              X