Става въпрос за този датчик, а именно потенциометъра определящ положението на ъгъла на завъртане на рейката на помпа Лукас на ТД100. В ,,Dawnload" има данни за регулирането му но само за ТД75, а там както е известно помпата е на ,,Bosh" и данните се различават от тия при ТД100 мотора. Ако някой има тия данни моля да ги сподели тук. Проблемът е че преди време ми светеше лампата на ижекциона на празен ход и угасваше при леко натискане на педала за газта. След като завъртях потенциометъра малко по посока на завъртането му всичко се оправи. Искам да знам обаче стойностите за регулирането му за да го настроя правилно. Доколкото знам той е свързан с разхода на гориво, а именно за тъй наречения режим на принудителен празен ход. Примерно като колата се спуска на скорост по баир и се спира подаването на гориво към двигателя. Та за ТД75 тия стойности са 0.20V. при отпуснат педал за газта, от 0.9 до 1.00V. с поставен калибър 12мм. между петата и палеца на рейката и 3.7V измерени между пинове 1 и 3 на потенциометъра. Искам много да разбера тия стойности и за TD100. Ето и по долу стойностите за ТД75 и начина за регулиране.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика на потенциометъра на газта при ТД100 помпа Lukas
Collapse
X
-
Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.iuly_vn написа:Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
Коментар
-
Съгласен съм и оценявам мнението ти, но виж как е дадено тук. В PDf - документа е споменато че въпросният датчик, заедно с температурния на охлаждащата течност и тоя за температурата на входящия въздух, определят чрез ECU - то, цикловата порция гориво! Така че ако има нещо вярно според руснаците, то е важен тоя датчик.Stefan Hadjov написа:Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.iuly_vn написа:Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Да, има всичко за всички модели на Браво,Брава и Марея, както и за различните видове ДВГ след 96-та год. На PDf файл е и бих искал да го кача тук, но май само модератор ще има нужните права. Иначе е с много подробно описание. Всъщност файла е близо 100mb. и трудно ще мога да го кача тук. Нека модератор да помогне.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Не знам колко добре ползваш руски език,но никъде в текста не се говори за КОЛИЧЕСТВО на цикловата порция гориво.Казва се че в резултат на показанията на изброените датчици контролера регулира "ЦИКЛОВОЙ ПОДАЧИ ТОПЛИВА",което в превод значи цикловото подаване на горивото.Което обяснено просто значи подаването на горивото във функция от времето или както ние му казваме момента на шприцването на горивото.А то е свързано винаги с предварението/аванса/ на шприца.Ако Фиат бяха направили в този модел дизелов двигател възможност да регилират количеството на цикловата порция гориво,то може би нямаше да се стигне до създаването на ЖТД-двигателите.И тогава този двигател нямаше да бъде с абрев.TD,а може би TDi ili DTI.Това което ти се иска на тебе да бъде с възможност да се регулира количеството е постигнато в VAG-двигателите,които се произвеждат до ден днешен,но това е друга тема.Забрави за количеството.В този двигател имаш електронно регулиране на само две неща:ЕЖР и предварение.Ако искаш нещо в повече смени колата с ЖТД или ТДИ.iuly_vn написа:Съгласен съм и оценявам мнението ти, но виж как е дадено тук. В PDf - документа е споменато че въпросният датчик, заедно с температурния на охлаждащата течност и тоя за температурата на входящия въздух, определят чрез ECU - то, цикловата порция гориво! Така че ако има нещо вярно според руснаците, то е важен тоя датчик.Stefan Hadjov написа:Колега,много на сериозно си го взел този потенциометър.При системата на управление на твоя двигател той няма отнощение нито към разхода на гориво,нито към принудителния празен ход.Той играе само при ЕЖР-системата.При помпи Лукас прн.пр.ход се реализира по чисто механичен начин от механиката на самата помпа.iuly_vn написа:Оказа се че съм объркал меренето, като съм измерил стойностите на другите два пина. Ето ги реалните: 1. Синьо-червен кабел 2. Зелен 3. Жълт Между 1 и 2- 4.59V. Между 1 и 2 със калибър 12мм- 2.78V. Между 1 и 3- 4.98V Все още търся истинските стойности за да си настроя потенциометъра. Помагайте!?!
Коментар
-
Всъщност руския го зная добре. Според това което съм пратил не се говори за количество на цикловата порция, но по назад в материала има описаноие кои датчици какво отношение имат към мотора. Описанието е доста обемисто и не мога да кача всичко тук. Но щом казваш че няма значение тоя датчик, ти се доверявам. В последно време май много ,,филми гледам" (разбирай - много книги чета
).
Fiat Marea TD100
Коментар
-
Похвално е че четеш много колега.Уважавам много руската техническа литература и аз я ползвам също.Много е добра,много е подробна,много добро схемно обяснение и нищо не спестяват в обясненията си.Специално тази книга я нямам,която показваш.От тук ли е купена или е дошла от там по частен път.С удоволствие бих си я купил.Поздрави.iuly_vn написа:Всъщност руския го зная добре. Според това което съм пратил не се говори за количество на цикловата порция, но по назад в материала има описаноие кои датчици какво отношение имат към мотора. Описанието е доста обемисто и не мога да кача всичко тук. Но щом казваш че няма значение тоя датчик, ти се доверявам. В последно време май много ,,филми гледам" (разбирай - много книги чета
).
Коментар
-
Не, не е купувана. Изнамерих я в интернет в един руски сайт, който обаче сега не си спомням. Ще го потърся като имам време. Там имаше подобни и за други марки автомобили. Мога да ти я пратя на скайп, че тук няма как да я кача. Моя е - iutandil . Ако искаш ме намери там и ще ти пратя файла. Не струва нищо. Успех!Fiat Marea TD100
Коментар
-
И мен ме интересува книгата. Качи я тук http://tranz.it/ и пусни линка. Предварително благодаря.
FIAT BRAVA 1,9-TD-100
FIAT COUPE 2,0-16 - последно
SUZUKI SUIFT 1,0 - служебно
PEUGEOT PARTNER TEPEE
Коментар
-
Аз успях да изнамеря книжктата и я прикачих на дадения от колегата vencislav адрес. Ето го и линка, от който може да си я свалите
http://tranz.it/load.php?id=pV0UWMgliw2zIMBE273712Може да я изтеглите и от http://torrents.ru/forum/viewtopic.php?t=1605268, но сайтът изисква регистрация, която пък може да направите само два пъти в денонощието между 7:00-8:00 или 15:00-16:00 (до колкото си спомням) - Московско време.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Дърпайте от тук, без регистрация- http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/Fiat/Marea/Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар