По принцип винаги се спускам на предавка (при rpm над 1000 ли бяха или колко - разход на гориво = 0).Оборотите ми са стабилни.Датичка се води VSS - vehicle speed sensor. На мен постоянно ми даваше грешка и го смених с друг втора употреба, сега пак дава от време на време ама рядко и не му обръщам внимание.Работата му е само да дава информация за скоростта и изминатите километри.Намира се на ск. кутия, на канал има лесен достъп до него. При Либрата трябва да е по същия начин.---------Да използвам поста и да напомня ако има някой мераклия да направи въпросния тест през почивните дни:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=487017#487017
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
За придърпването - 1200-1400рпм - FIXED - резюме в 1ви пост
Collapse
X
-
Туко що идвам от гаража и направих теста с дюзите. Иначе до преди малко бях под нея и кората бях махнал но въобще не се сетих да погледна за датчика за скоростта (нервно ми е, че смених тампоните и нещо един от тях щрака) както и да е така или иначе ми беше нервно и си казвам барем да взема да счупа още нещо по нея и да се успокоя :D Имам и снимки, ако трябва ще ги кача. 1-ви 70мл2-ри 42мл3-ти 65мл4-ти 70мл5-ти 60млпремерено е за 5 мин. работа на двигателя на ниските обороти и загрял. Меренето на количеството стана с шише за бебе (не знам как точно се казва) разграфено е цялото до 250мл.Според мен този датчик за скоростта има някаква връзка с работата на двигателя. Няма от какво да ми се колебаят оборотите когато я пусна по инерция.ЕДИТ: Ето тук http://www.snimka.bg/album.php?album_id=406679 има снимки на теста но не са отделени от албума и има още няколко снимки които съм правил на части от Либрата.
Коментар
-
chaveto написа:Туко що идвам от гаража и направих теста с дюзите. Иначе до преди малко бях под нея и кората бях махнал но въобще не се сетих да погледна за датчика за скоростта (нервно ми е, че смених тампоните и нещо един от тях щрака) както и да е така или иначе ми беше нервно и си казвам барем да взема да счупа още нещо по нея и да се успокоя :D Имам и снимки, ако трябва ще ги кача. 1-ви 70мл2-ри 42мл3-ти 65мл4-ти 70мл5-ти 60млпремерено е за 5 мин. работа на двигателя на ниските обороти и загрял. Меренето на количеството стана с шише за бебе (не знам как точно се казва) разграфено е цялото до 250мл.Според мен този датчик за скоростта има някаква връзка с работата на двигателя. Няма от какво да ми се колебаят оборотите когато я пусна по инерция.
Коментар
-
@emzo: Датчика за скоростта (VSS) е от две част и понякога има лошият навик да пие вода. Свали го, разгложи, обезводни, обезмасли и залепи добре. Иначе си е обикновен датчик на Хол - за да дава грешки трябва сериозно да се е прецакала електрониката, а то там електроника кой знае каква няма...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Утре ще погледна стария, май ми се видя капсалован и ако не е ще направя написаната процедура.Ощя някой мераклия да тества ?jenshen73 написа:@emzo: Датчика за скоростта (VSS) е от две част и понякога има лошият навик да пие вода. Свали го, разгложи, обезводни, обезмасли и залепи добре. Иначе си е обикновен датчик на Хол - за да дава грешки трябва сериозно да се е прецакала електрониката, а то там електроника кой знае каква няма...F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
u_bo
при еднакво налягане в комън рейла(и еднакви времена на дюзите) -- и чувствителна разлика в ’излишното’ гориво --> тази дюза работи по различен начинchaveto написа:Колега @Airfan какво ще рече това което си цитирал за вторият ми цилиндър. Какво въобще ще каже този тест за състоянието на дюзите, че не ми е ясно. Когато излишното гориво е по малко или повече какво значи и някой знае ли колко трябва да е на нова дюза.
Коментар
-
Именно! Може би това е причината за играенето на оборотите, примерно. Но дори и да не е това, то проблем с тази дюза имаш и то значителен, защото разликата е доста голяма.u_bo написа:при еднакво налягане в комън рейла(и еднакви времена на дюзите) -- и чувствителна разлика в ’излишното’ гориво --> тази дюза работи по различен начинchaveto написа:Колега @Airfan какво ще рече това което си цитирал за вторият ми цилиндър. Какво въобще ще каже този тест за състоянието на дюзите, че не ми е ясно. Когато излишното гориво е по малко или повече какво значи и някой знае ли колко трябва да е на нова дюза.
Коментар
-
Значи са се запушили и връщат повече гориво. Тогава да премина на добавки за почистване на системата. Онзи ден сложих добавка за бензин/инжекцион пише, че почиства дюзите и затова я сипах, на тези за дизела не пише да почиства дюзите :D Мисля да сипя и газ за горене, чувал съм, че върши добра работа за почистване. Даже и в цилиндрите се сипвало когато има запекли сегменти.
Коментар
-
Нито тази дюза може да се каже че е проблемна,нито останалите четири.Този тест не дава основание да се определи коя дюза е проблемна.Може да е различно количеството на връщащата нафта и на пете дюзи и да работят съвършенно по еднакъв начин.Количеството връщаща нафта определя ДРУГО,което не дава основание да се каже дали една дюза е проблемна.За определяне на качеството на работа на една дюза се мери количеството на впръскано гориво,а не количеството на връщащата нафта.Не си губете времето с несъстоятелни тестове от които не е възможно да направите изводите които биха ви интерисували.chaveto написа:А дали тази дюза е проблемна или останалите 4-ри? Аиде и друг да направи теста за да разберем къде е истината.
Коментар
-
Ако всички впръскват еднакво, то би следвало и да връщат еднакво, щом налягането преди дюзите е еднакво, фактът че едната връща по-малко, означава, че впръсква повече.@Emzo - тук нали си имаме двигател с 5 цилиндъра, би следвало количеството впръскано гориво да е различно от нашите и съответно върнатото трябва да е различно от нашите. Не съм 100% уверен, но някак си ми звучи логично.Stefan Hadjov написа:Нито тази дюза може да се каже че е проблемна,нито останалите четири.Този тест не дава основание да се определи коя дюза е проблемна.Може да е различно количеството на връщащата нафта и на пете дюзи и да работят съвършенно по еднакъв начин.Количеството връщаща нафта определя ДРУГО,което не дава основание да се каже дали една дюза е проблемна.За определяне на качеството на работа на една дюза се мери количеството на впръскано гориво,а не количеството на връщащата нафта.Не си губете времето с несъстоятелни тестове от които не е възможно да направите изводите които биха ви интерисували.chaveto написа:А дали тази дюза е проблемна или останалите 4-ри? Аиде и друг да направи теста за да разберем къде е истината.
Коментар
-
Точно това е че не означава че впръскват различно,поради това че връщат различно.Това са твои изводи вероятно правени чисто предполагаемо.Винаги почти дюзите връщат различно количество малко или повече,но това не е основание да се предполага че впръскват различно.При подобен тест се мери впръсканото количество гориво и никой не се интерисува от количеството на връщащото.Ако беше важно връщащото,щяха да му турят датчик да го измерват и да се правят изводи поне като обратна връзка за контрол на работа на дюзите.Airfan написа:Ако всички впръскват еднакво, то би следвало и да връщат еднакво, щом налягането преди дюзите е еднакво, фактът че едната връща по-малко, означава, че впръсква повече.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар