Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мареа след 2000 год с двигател 1,9JTD-110 PS

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мареа след 2000 год с двигател 1,9JTD-110 PS

    Колеги искам да попитам има ли колега във форума с Мареа след 2000 год с двигател 186.А6-1,9JTD-110 PS за да го попитам нещо, което ме интерисува във връзка с тази кола.Въпроса ми е от чисто експлоатационна гледна точка.

    #2
    Изненадан съм.Толкова ли няма колега с Мареа с този двигател да го попитам относно разхода на колата.Попаднах на експлот.описание на тази кола,а и след това прочетох в тестове за много нисък разход,което ми направи впечатление.Исках от първа ръка да получа данни,но за съжаление няма.На този модел Мареа и дават:градско-7,3 л/100 клм изв.градско-4,5 л/100 клм смесено-5,5 л/100 клмВярно е ,че това е двигател Евро 3,турбина с променлива геометрия със по специално управлемие,има дроселова клапа на всм.колектор задвижвана вакумно и участваща в управлението на турбината.По различна ЕЖР-система.Но при тази тежка кола/1400 кг/ ми се струва доста нисък този разход.Ако някой знае нещо по въпроса да сподели.

    Коментар


      #3
      Моята кола е Мареа-1.9 jtd 110кс.Незнам какво означава 18б.а6,но разхода ми градско е около 8 зимата и около 7 лятно време без климатик,с климатик пак идва около 8.Колата е такси в Стара Загора и като се вземат предвид задръстванията, си мисля че спрямо теглото на купето и другите фактори е нормален разход. Извънградско 5,5-6л със скорост 100км.
      fiat marea 1.9 jtd-taxi

      Коментар


        #4
        Колега Хаджов, не разбирам защо се чудиш. 105 го дават 7.5 към 4.5 (+/- някоя десета, че цитирам по спомен), така че този двигател като се има предвид, че е по-съвременен, не е чудно да е с малко по-малък разход.

        Коментар


          #5
          mirot написа:
          Моята кола е Мареа-1.9 jtd 110кс.Незнам какво означава 18б.а6,но разхода ми градско е около 8 зимата и около 7 лятно време без климатик,с климатик пак идва около 8.Колата е такси в Стара Загора и като се вземат предвид задръстванията, си мисля че спрямо теглото на купето и другите фактори е нормален разход. Извънградско 5,5-6л със скорост 100км.
          Благодаря за отговора колега.186.А6 е номера на двигателя.5,5-6,0 л/100 при 100 клм/час.А къде е 4,5л.С 60 клм/час ли трябва да се кара за такъв разход по магистрала??

          Коментар


            #6
            Airfan написа:
            Колега Хаджов, не разбирам защо се чудиш. 105 го дават 7.5 към 4.5 (+/- някоя десета, че цитирам по спомен), така че този двигател като се има предвид, че е по-съвременен, не е чудно да е с малко по-малък разход.
            Ако не се лъжа този разход го даваха за Браво/а.А Мареата е с 250 кг отгоре.Все едно да качиш 3-ма души на Бравото и да мериш разход.За това ми се струва малко нереален.Особено за извънградско- 4,5 л/100.Има ли някой да се похвали с такъв разход???

            Коментар


              #7
              Stefan Hadjov написа:
              Airfan написа:
              Колега Хаджов, не разбирам защо се чудиш. 105 го дават 7.5 към 4.5 (+/- някоя десета, че цитирам по спомен), така че този двигател като се има предвид, че е по-съвременен, не е чудно да е с малко по-малък разход.
              Ако не се лъжа този разход го даваха за Браво/а.А Мареата е с 250 кг отгоре.Все едно да качиш 3-ма души на Бравото и да мериш разход.За това ми се струва малко нереален.Особено за извънградско- 4,5 л/100.Има ли някой да се похвали с такъв разход???
              Аз с Аудито 4,1л/100 при 100км/ч и 4,7л при 160км/ч ама айде да не ви дразня
              A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
              Punto Sporting 1.9JTD 2003
              ex. Fiat Marea TD100 1998

              Коментар


                #8
                georgid написа:
                ........Аз с Аудито 4,1л/100 при 100км/ч и 4,7л при 160км/ч ама айде да не ви дразня
                "AUDI" дали знаят ,че са произвели толкова икономичен автомобил? Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
                SEAT Leon Cupra 300
                Triumph Street Triple 765 R

                Коментар


                  #9
                  georgid написа:
                  Stefan Hadjov написа:
                  Airfan написа:
                  Колега Хаджов, не разбирам защо се чудиш. 105 го дават 7.5 към 4.5 (+/- някоя десета, че цитирам по спомен), така че този двигател като се има предвид, че е по-съвременен, не е чудно да е с малко по-малък разход.
                  Ако не се лъжа този разход го даваха за Браво/а.А Мареата е с 250 кг отгоре.Все едно да качиш 3-ма души на Бравото и да мериш разход.За това ми се струва малко нереален.Особено за извънградско- 4,5 л/100.Има ли някой да се похвали с такъв разход???
                  Аз с Аудито 4,1л/100 при 100км/ч и 4,7л при 160км/ч ама айде да не ви дразня
                  Ти с Аудито се включи в Ауди-форума.Тук коментираме колите Фиат.Знаеме добре,че Ауди и VW са върхът и не е необходимо да ни го казваш.Знаеме също какви са цените им и как се държът в експлоатация.Забелязъл съм,че ти обичаш да се вмъкваш абсолютно необосновано в темите и по други форуми.Поне се изказвай в контекста на темата.

                  Коментар


                    #10
                    Stefan Hadjov написа:
                    Airfan написа:
                    Колега Хаджов, не разбирам защо се чудиш. 105 го дават 7.5 към 4.5 (+/- някоя десета, че цитирам по спомен), така че този двигател като се има предвид, че е по-съвременен, не е чудно да е с малко по-малък разход.
                    Ако не се лъжа този разход го даваха за Браво/а.А Мареата е с 250 кг отгоре.Все едно да качиш 3-ма души на Бравото и да мериш разход.За това ми се струва малко нереален.Особено за извънградско- 4,5 л/100.Има ли някой да се похвали с такъв разход???
                    Веднага мога да ти предложа да погледнеш моите зарядки в спритмонитора от подписа ми. На 14 септември 2008 пътувах до Гърция и обратно. На 12 заредих на ОМВ преди границата, на 14 заредих на някакъв Шел около Атина, като градско съм навъртял около 30 км от общо 800 км. Карал съм предимно средно с около 100 км/ч нощем, на фарове. Останалите зарядки са ми смесено градско и извънградско. Има една флуктоация 8.25, но тогава карах точно 100 км градско и долях до горе. Обаче сигурно се е разпенило.А иначе прикачено ти пускам какво казва книгата за Мареите. Ще се учудиш явно...
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                      #11
                      @AirfanБлагодаря ти за информацията.Но разход 4,5 се постига вероятно карайки с 50-60 клм/час по магистрала.Практически-нерален.

                      Коментар


                        #12
                        Ааааааааааа не колега. Абсолютно не. Постигнах го с разумна скорост. Как се прибира човек от морето според теб с 50-60 км в час?

                        Коментар


                          #13
                          В форума на алфа имаше клипче на алфа от 105 нагоре кончета , ама беше със 6 скорости май 156-ца със 100км 4 или 5литра по борд - което значи ,че колата или е с вътрешен фейслифт или е след 2003-та цялостния ,а там са май 115 коня 1.9...Доста неясно обясних ,ама като е по-спомени...Но въпроса е ,че беше нова 6 скорости и беше закротил на 100км и харчеше малко.
                          Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
                          Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
                          Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            @AirfanБлагодаря ти за информацията.Но разход 4,5 се постига вероятно карайки с 50-60 клм/час по магистрала.Практически-нерален.
                            Би ли ми обяснил как се кара с 50-60 на 5-та предавка било то на равен път с JTD105 на равен път? Аз ще ти спестя усилията да пораздвижиш позаспалото сиво вещество - никак! Скорост 60 км/ч на 5-та предавка се поддържа с 1200 об/мин. Според теб дали съм карал с 60 от Пловдив, през София до Атина и обратно? А дали 1200 об/мин е оптималният работен режим за съотношението пробег/разход?Дори баба знае, че дадените справочни данни са измерени при скорост 90 км/ч.И за да ти се изясни малко по-добре, че ме поизнерви и мен този път ще насоча вниманието ти към текстът от документа, който прикачих - "Fuel consumption figures in accordance with directive 93/116/CE", което значи че горивният разход е представен в съответствие с директива 93/116/CE.Едно бързо търсене в чичо Гугъл може да открие директивата (pdf файл). Цитирам:
                            Directive 1999/94/EC of the European Parliament and of the Council of 13 December 1999 relating to the availability of consumer information on fuel economy and CO2 emissions in respect of the marketing of new passenger cars Official Journal L 012 , 18/01/2000 P. 0016 - 0023DIRECTIVE 1999/94/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCILof 13 December 1999......( Whereas a fuel economy label should contain information on fuel consumption and specific emissions of CO2 that have been determined in accordance with the harmonisedstandards and methods laid down in Council Directive 80/1268/EEC of 16 December 1980 relating to the carbon dioxide emissions and fuel consumption of motor vehicles(5);.....
                            точка 8 ни посочва директивата, която трябва да следваме, когато измерваме горивната консумация преди да предложим автомобил за продажба за първи път. Отново питаме чичо Гугъл за директива 80/1268/EEC of 16 December 1980 (резултат). Цитирам:
                            COUNCIL DIRECTIVE of 16 December 1980 on the approximation of the laws of the Member States relating to the fuel consumption of motor vehicles (80/1268/EEC)... 3. GENERAL SPECIFICATIONS3.1. Fuel consumption is determined by the following tests: 3.1.1. Cycle simulating urban driving, as described in Annex III to Council Directive 70/220/EEC of 20 March 1970 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures to be taken against air pollution by gases from positive-ignition engines of motor vehicles (1), as last amended by Directive 78/665/EEC (2) (see section 5);3.1.2. Constant speed test at 90 km/h (see section 6);3.1.3. Constant speed test at 120 km/h (see section 6). This test is not performed if the vehicle’s maximum design speed is less than 130 km/h.3.2. The results of the tests must be expressed in 1/100 km rounded off to the nearest 0 71.3.3. Distances must be measured to within an accuracy of 0 75 % and times to within an accuracy of 0 72 s. (1)OJ No L 76, 6.4.1970, p. 1. (2)OJ No L 223, 14.8.1978, p. 48.3.4. Test fuelThe fuel used must be either the reference fuel specified in Annex VI to Directive 70/220/EEC or that specified in Annex V to Council Directive 72/306/EEC, of 2 August 1972 on the approximation of the laws of the Member States relating to the measures to be taken against the emission of pollutants from diesel for use in vehicles (1), as appropriate. .... 6. MEASUREMENT OF FUEL CONSUMPTION AT CONSTANT SPEED6.1. These tests may be carried out either on a dynamometer or on the road.6.1.1. Mass of the vehicle6.1.1.1. The mass of the vehicle is the mass in running order, as defined in 6.1.1.2, plus 180 kg, or plus half the full load if that figure exceeds 180 kg, including measuring equipment and occupants. The suspension height of the vehicle is that obtained when the centre of gravity of the load is in the middle of the straight line joining the R points of the front (side) seats.6.1.1.2. For the purposes of this Directive, "mass of the vehicle in running order" means its total unladen mass with all tanks except the fuel tank full, the fuel tank being filled to 90 % of the capacity specified by the manufacturer, and with a set of tools and the spare wheel on board.6.2. GearboxIf the vehicle is fitted with a manual gear change, the gear ratio used is the highest recommended by the manufacturer for driving at each of the test speeds.6.3. Test procedure6.3.1. Road test6.3.1.1. Weather conditions 6.3.1.1.1. The relative humidity must be less than 95 % ; the road must be dry ; the road surface may, however, bear traces of moisture, provided that there is no appreciable film of water at any one place.6.3.1.1.2. The average wind speed must be less than 3 m/s and gusts less than 8 m/s.6.3.1.2. Before the measurements are taken, the vehicle must travel on the chosen circuit, at a speed close to the test speed, a sufficient distance for the running temperature to be reached ; in no case, however, must this distance be less than 10 km.6.3.1.3. Test runThe test run must be such as to allow a steady speed to be maintained and must be at least 2 km in length. It must form a closed circuit and the surface must be in good condition. A straight road may be used provided that a run of 2 km is made in both directions. The gradient must not exceed 2 % between any two points.6.3.1.4. During each test run, the speed must be kept steady to within ± 2 km/h. The average speed for each test must not differ from the reference speed by more than 2 km/h.6.3.1.5. To determine the consumption at each reference speed (see graph below), four tests are performed ; two at an average speed less than the reference speed and two at an average speed exceeding the reference speed.6.3.1.6. The fuel consumption for each test run is calculated from the formulae in 5.4.6.3.1.7. The difference between the two lower calculated values must not exceed 5 % of their average value, this same condition applying also to the two higher calculated values. The value of the fuel consumption at the appropriate reference speed is calculated by linear interpolation as shown on the graph below. 6.3.1.7.1. If the conditions in 6.3.1.7 are not achieved for either pair of calculated values, the four test runs must be repeated. If after ten attempts the required consistency has not been achieved, another vehicle must be selected and subjected to all the tests specified in this procedure.Example : Calculation for an average speed of 90 km/h. >PIC FILE= "T0013786">The four crosses correspond to the calculated values for each test run. Co is the value calculated for the consumption at the reference speed Vo over the test distance.6.3.2. Dynamometer test6.3.2.1. Dynamometer settingThe dynamometer must be set as described in section 4.1 of Annex III to Directive 70/220/EEC with the following amendments: - the dynamometer must be set for the appropriate test speed;- the condition of the vehicle during the test runs must be as specified in sections 4.1 to 4.3, and the weather conditions during the road test must be as specified in 6.3.1.1 to enable the correct inlet manifold depression setting to be determined.In the case of diesel-powered vehicles, the dynamometer must be set as specified in 5.1.1.6.3.2.2. CoolingAdditional air-cooling devices may be used to keep the operating conditions and the temperature of the lubricants and coolant within the range normally obtained at the same speed on the road.6.3.2.3. Before any measurements are taken, the vehicle must cover, at a speed close to the test speed, a sufficient distance on the dynamometer for the running temperatures to be reached ; this distance must in no case be less than 10 km.6.3.2.4. The test distance must not be less than 2 km, as measured by a revolution counter on the dynamometer.6.4. The type of dynamometer used must be indicated in the test report.6.5. Expression of resultsWhatever the method of measurement used, the results must be expressed in litres/100 km under the reference conditions specified in 4.5.
                            Надявам се да можеш да си го преведеш, че на мен не ми се занимава и това да правя. За пълен текст вижте линковете, които съм дал по-горе.Така че уважаеми, до този момент, днес ми паднахте в очите с абсурдното си твърдение. Ако имате излишно време, на 7 април пътувам до Бургас, а на другия ден се прибирам. Каня ви да пътувате от Пловдив до Бургас с мен. Заедно наливаме до ръбчето (аз си плащам, разбира се), возите се с мен до Бургас и снимате с дигитална камера, която аз ще ви предоставя. Спираме в Бургас и наливаме в първата бензиностанция до ръбчето. Ако не прескочим 5/100, от вас очаквам една почерпка и да напишете тук, че "Едно хлапе е по-умно от мен" Поздрави и мисля, че е време да коригирате мерника.Едит: Готов съм във всеки работен ден след 18 часа да дойда до София (ако си от там), да те взема, да се върнем до Пловдив, да те върна до София и да засечем разхода по горе описаната схема, за моя сметка.

                            Коментар


                              #15
                              Re: Мареа след 2000 год с двигател 1,9JTD-110 PS

                              Stefan Hadjov написа:
                              Колеги искам да попитам има ли колега във форума с Мареа след 2000 год с двигател 186.А6-1,9JTD-110 PS за да го попитам нещо, което ме интерисува във връзка с тази кола.Въпроса ми е от чисто експлоатационна гледна точка.
                              моята Мареа е такава разход Пловдив-Кнежа 306 км там пълен догоре и в Кнежа догоре скорост 110-130 разход 16 л.
                              FIAT MAREA WEEKEND 1.9 JTD 2002 81kw ELX 110 катърчета FIAT TEMPRA SX 1.6i.e.cat 1991 тънка пиличка,която не е мирисала бензин от 2005 г.

                              Коментар

                              Working...
                              X