emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Bravo/a JTD105 APP сензор
Collapse
X
-
Хайде и от мене един съвет,който съм го давал и по други поводи:Меренето на съпротивлението със свален датчик е мерене в статично положение и въпреки че съпротивленията както гледам ти излизат нещата може да са доста ртазлични в динамичен режим в реално време,а за теб това е важното.За това се мерят не съпротивления,а напрежения в реално време.Това е което отчита контролера и това е важното.Защото достатъчно е да имаш по ел-веригите някъде не добър контакт или прекъсващ /куплунги/и всичко което смяташ за добре като съпротивление се оказва fault за контролера.За това отвори си Аутодатата на данни за Engine management Pin data,отиди на All information и ще видиш на APP-сензора какви напрежения трябва да имаш на куплунга на контролера.Ако там след измерване всичко е ОК,не се занимавай повече с него.Меренето на съпротивления е загубено време.Това е истинското измерване.Желая ти успех.
-
Точно този конектор е и тези пинове.Никакво разкачване на кабелите.В реално време кабели да се разкачват е строго забранено.А и ако разкачиш,нищо няма да има какво да измериш-сигналите изчезват.Маха се само декоративната предпазна капачка,пиновете са номерирани и мериш.Желателно да се мери с уред с високо входящо съпротивление/профимултицет/ или осцилоскоп.Мериш в двете положения-празен ход и пълен дросел.Може двигателя да не работи,но с контакт.ключ- включен.Мериш и с бавно задвижване на АРР-сензора за да провериш за плавна промяна на стойностите на напреженията и липса на загубване на стойност/прекъсване/.Може в процес на измерване да почукаш по АРР-сензора.Ако всичко е ОК,задраскваш наличие на проблем в АРР.Така се прави истинската диагностика.Забрави за компютърната диагностика.Пак ти желая успех.emzo написа:Този конектор (С групата) към ЕКУто ли е ?
И как ще го премеря без да разкача кабела ?
Коментар
-
APP представлява потенциометър(двоен),който в различните положения на педала има различно работно положение върху резисторната си площ.В повечето случаи той работи в положения различни от максимално пуснато и максимално натиснато на педала.Точно в тези работни зони е възможно да има износване и да се получава разминава в стойностите които подава и които очаква ЕКУ-то.Няма как да провериш тези стойности тъй като никъде не са дадени,а и не се знае дали потенциометрите са линейни или нелинейни(това го знае само производителя) т.е. не знаеш при какво процентно завъртане(натискане на педала),с колко процента се изменя стойноста на изходите.Моят съвет е да го смениш за да разбереш дали работи или не,а по добрият вариант да закачиш колата към комп. и да се прочете как ти работи APP в различните ражими.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Колега,не е важно в случая дали потенциометрите са линейни или нелинейни.А за информация в случая са линейни/това не е радиоприемник или ТV/.Важното е плавно да си променят стойноста на напреженията от единия до другия край и да няма прекъсвания.Това налице ли е-всичко е ОК.На комп-диагностика това не можеш да го хванеш с точност,с която би трябвало за да си сигурен че всичко е наред в случая.Там се отчита обикновено % положение на дросела.iakvvu написа:APP представлява потенциометър(двоен),който в различните положения на педала има различно работно положение върху резисторната си площ.В повечето случаи той работи в положения различни от максимално пуснато и максимално натиснато на педала.Точно в тези работни зони е възможно да има износване и да се получава разминава в стойностите които подава и които очаква ЕКУ-то.Няма как да провериш тези стойности тъй като никъде не са дадени,а и не се знае дали потенциометрите са линейни или нелинейни(това го знае само производителя) т.е. не знаеш при какво процентно завъртане(натискане на педала),с колко процента се изменя стойноста на изходите.Моят съвет е да го смениш за да разбереш дали работи или не,а по добрият вариант да закачиш колата към комп. и да се прочете как ти работи APP в различните ражими.
Коментар
-
Не е работа колега това за навън.Особено в това време.Най-малкото гараж,достатъчно широк и с добро осветление.emzo написа:Към комп. може само да се види % на натискане на педала, нищо повече.Колега Хаджов ще видя какво мога да направя, т.е. дали имам лесен достъп до тези кабели, че за капак и вали навън.
Коментар
-
Линейни или не няма значение.Факт е че не знае кави стойности да следи.Дори съм убеден че едно минимално прекъсване или не изменение на сойностите в очакван ред се долавя от ЕКУ-то изхождайки от работната му честота,а едва ли с мултицет ще хване подобно нещо(особенно ако работи с цифров такъв).Ще долавя изменение,но колко вярно е то???AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
Не се притеснявай колега за подобни проблеми.Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.Стойностите се следят елементарно-да има плавно нарастване в едната посока/без отскоци/и плавно намаляване на стойностите в обратна посока/също без отскоци в показанията/.И естествено да няма прекъсвания на показаната стойност,което е най неприятния вариант и най често срещаш се.За радост,той най лесно се диагностира-просто ти изчезва показанието на измерваната стойност.Не е необходимо да знаеш каква е по абсолютна стойност-просто я няма.Тогава проблема се решава с подмяна на АРР.Или разкапсоловане и преюстиране на потенциометрите.Но това не е работа за всеки.И най-малко за нашите сервизи.iakvvu написа:Линейни или не няма значение.Факт е че не знае кави стойности да следи.Дори съм убеден че едно минимално прекъсване или не изменение на сойностите в очакван ред се долавя от ЕКУ-то изхождайки от работната му честота,а едва ли с мултицет ще хване подобно нещо(особенно ако работи с цифров такъв).Ще долавя изменение,но колко вярно е то???
Коментар
-
Няма значение дали се следят елементарно или не в случая. Въпроса е че с китайския мултицет я хване прекъсване, я не. То сотйностите от него изчезват едва ли не секунда след като махнеш сондите. Освен това все си мисля, че във визата имаше параметър за напрежението от APP. Каквото ще види с този параметър, това ще е и с мултицета.Emzo махни буксата и запои жичките, и 90% гаранция че няма да имаш повече проблеми.Кои стойности се интерполират?Stefan Hadjov написа:Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.
Коментар
-
А ако проблема е в другите 10%??.То за това се прави замерване,за да се локализира проблема.Иначе правиш нещо по предположение,пък ако стане.Ако не стане ще продължиме на слуки.Проба-грешка,не е добре. Стойностите на двата потенциометъра.Движат се едновременно.vsd написа:Няма значение дали се следят елементарно или не в случая. Въпроса е че с китайския мултицет я хване прекъсване, я не. То сотйностите от него изчезват едва ли не секунда след като махнеш сондите. Освен това все си мисля, че във визата имаше параметър за напрежението от APP. Каквото ще види с този параметър, това ще е и с мултицета.Emzo махни буксата и запои жичките, и 90% гаранция че няма да имаш повече проблеми.Кои стойности се интерполират?Stefan Hadjov написа:Фирмата за това е турила два потенциометъра и стойностите се интерполират.
Коментар
-
VSD ще ги запоя за нула време, но както каза колегата @naskobg буксата прави идеален контакт, свих и гнездата и сега стяга идеално, трудно се вади и вкарва.По-скоро наистина трябва да проверя дали плавно се променя съпротивлението при натискане на педала, т.к. заради времето с ЕКУто няма да мога да се преборя днес.F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар