Значи прави ми впечатления, че когато карам и реша да изключа от скорост без да натисна съединителя, двигателя моментално гасне. Иначе когато натисна съединителя и тогава изключа от скорост няма проблем.Интелесно ми е това нормално ли е и ако да, каква е идеята?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?
Collapse
X
-
Разбирам, че в движение освобождаваш колата от скорост без съединител
Защо? ...И на ум не ми е идвало да пробвам, но мой съвет е и ти да не продължаваш. А относно въпроса ти - Това е предизвикателство за всяка кола, но как реагира съответния автомобил - не зная и не искам да пробвам.
Впрочем ти питаш каква е идеята да ти гасне колата? А каква е идеята да я караш така или си попаднал в аварийна ситуация или нещо от сорта. Интересно ми е ?
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Ами и аз понякога го правя.Изключването на предавка без съединител е подобно на това да я включваш пак без съединител - ако улучиш момента на изравнени обороти на двигателя със скоростите няма никакъв проблем.Друг е въпроса доколко човек има усет за това.Аз например го правя обикновено несъзнателно и нямам проблеми.Ако обаче се опитам да го постигна умишлено, обикновено не улучвам
Гросе, на тая кола имаш датчик на съединителя.Ето ти тема:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Тва не е пура баце, модерна работа, не можеш да си правиш свободни съчинения - ше караш по учебник!
I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
На всички коли, включително и на Пунтото му изключвам а и включвам редовно скоростите без съединител.Особено изключването е елементарно - точно преди да отпуснеш газта - просто бутваш лоста. Включването е по трудничко но с добра работа с газта не е проблем.Даже установих че на Бравата така по-лесно ми влизат скоростите, отколкото със съединител (естествено като се изравнят оборотите), което ми говори че съединителя ми си заминава или поне има някакъв проблем - и без това ми придърпва на тръгване понякога.А иначе моето Пунто не гасне като му изключвам скоростите така - най вероятно бутона на съединителя ти наистина не бачка.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?
Няма проблеми нито за двигателя,нито за преводната кутия да се изключва в движение на нулева предавка без натиснат съединител.Това редовно го правя за да си спестявам натискане на съединителя пред светофар.Но обезателно трябва да се отнеме газта.Нормално е да ти изгасне двигателя ако си изключил без съединител/важи само за двигатели които имат датчик на педала на съединителя/.Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.grosmaster написа:Значи прави ми впечатления, че когато карам и реша да изключа от скорост без да натисна съединителя, двигателя моментално гасне. Иначе когато натисна съединителя и тогава изключа от скорост няма проблем.Интелесно ми е това нормално ли е и ако да, каква е идеята?
Коментар
-
Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?
Колега, обясни, моля те защо трябва да ми изгасне двигателя, ако изключа от скорост, защото моя двигател нещо е повреден, и не гасне. Одеве си играх 20 минути да експериментирам, и нито веднъж не ми изгасна колата? Ами ако датчика на съединителя е повреден/изключен, какво се случва тогава? Ако можеш дай линк в който да прочетем за този датчик, защото доста колеги се интересуваме от него и смятам че ще е интересно.Stefan Hadjov написа:Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.
Коментар
-
Re: Нормално ли е това за Punto 1.9 JTD?
Ще го обясня възможно кратко,защото не ми се пише дълго,а въпроса предразполага повече обяснения,но ти ще ме рабереш.Може да изгасне,но може и да не изгасне.Не ти е повреден двигателя!!Всичко зависи от софтуера на контролера.Особенно при Евро3 и следващите за съображения ЕКО и нисък разход-гасне.Защо:Както знаеш в режим на прин.пр.ход при върната газ горивото се прекъсва до обороти близки до тези на праз.ход.При новите норми тези обороти са почти тези на пр.ход./поради гореизтъкнатите съображения/.Тогава какво става в случая при изключване без съединител.Първо връщаш газта,двигателя веднага влиза в режим на прин.пр.ход,изключваш от скорост,оборотите падат бързо в посока стойност на празен ход и когато контролера подаде близко до тези обороти гориво към дюзите то той вече е изгаснал.Зависи от софтуера при какви обороти се възтановява подаването на гориво.Ако е при по-високи не гасне,ако е при близки до праз.ход-гасне.За да се избегне този неприятен ефект при изключване на нулева се натиска съединителя.Тогава веднага контролера получава информация че има промяна на режима,защото се отчита натиснат съединител и пад на обороти и тогава се възобновява веднага подаването на гориво към дюзите преди двигателя да е достигнал оборотите си на празен ход и нещата както разбираш са ОК.Както се досещаш целта е колкото се може по-късно да се възтановява подаването на гориво при прин.пр.ход ,което е особенно важно за нисък разход в градски режими.Но това води до риск от загасване на двигателя при гореописания случай.Пак стана дълго обяснението.Ако имаш нещо да добавиш,защото може и да съм пропуснал някоя подробност ще бъде добре да допълниш.ogi28b написа:Колега, обясни, моля те защо трябва да ми изгасне двигателя, ако изключа от скорост, защото моя двигател нещо е повреден, и не гасне. Одеве си играх 20 минути да експериментирам, и нито веднъж не ми изгасна колата? Ами ако датчика на съединителя е повреден/изключен, какво се случва тогава? Ако можеш дай линк в който да прочетем за този датчик, защото доста колеги се интересуваме от него и смятам че ще е интересно.Stefan Hadjov написа:Причината е свързана с режима на принудителен празен ход на двигателя.Не ми се обяснява,че е дълго.Има и някои други по-незначителни функции този датчик на съединителя.Почти всички съвременни автомобили след 2000 год.го имат.
Коментар
-
@BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........
Коментар
-
Не знам какво общо има колегата BO в случаяStefan Hadjov написа:@BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........
Какъв е най-лесния начин да се разбере дали машинката функционира правилно? Без да се завирам и да ровя по педалите? До какво може да доведе ако машинката не работи, или пък е блокирала в положение "постоянно натисната" ?
Коментар
-
Понеже аз често карам с крак на съединителя често виждам да се записва грешка от сорта - transmission/gear (според Визата) и clutch pedal sensor (според Unidiag)Дори мога изкуствено да я предизвикам ако форсирам двигателя няколко пъти с натиснат педал на съединителя.Дори при смяна на помпата на педала "майсторите" бяха забравили да монтират обратно машинката с бутона (някъде бях писал за това). Но при това положение тя подава сигнал че педала е натиснат и не би трябвало да има проблем. Аз лично не съм пробвал да изключвам без съединител но ще видя как е при моя двигател ...А, между другото вчера имах поредния проблем със съединителя си. Просто спря да отделя и се наложи да сменям предавките налучквайки ги. На другия ден проблема с педала се беше оправил но май тоя месец ще го сменя най накрая тоя съединител ...А по повод с педала и откачената машинката разбрах за какво служат иконите във Визата в ляво от главния прозорец - могат да се настройват и да работят като индикаторни лампи - примерно ако е натиснат педала на съединителя светва зелена икона с изобразен педал на нея.
Коментар
-
ogi28,извинявам се на теб и най вече на колегата BO,че в бързината твоя пост съм го сметнал за автор ВО.Още повече,че в последствие прочетох един негов пост в,който третираше почти същата тема.Тази вечер имам проблеми с интернет и много съм разсеян. Виждам,че на въпроса ти е отговорил колегата ilkor.ogi28b написа:Не знам какво общо има колегата BO в случаяStefan Hadjov написа:@BOАбе защо ме караш да си губя времето да обяснявам като сега случайно виждам,че ти си дал почти същото обяснение като моето по темата:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=195596Или си забравил какво си писал..........
Какъв е най-лесния начин да се разбере дали машинката функционира правилно? Без да се завирам и да ровя по педалите? До какво може да доведе ако машинката не работи, или пък е блокирала в положение "постоянно натисната" ?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар