РАЗВИТИЕ 2:оказа се , че вакума управляващ ЕГР е изваден от смукателния колектор ?!?!? Аз мисля че вакума който управлява ЕГР не се свързва със смукателния колектор а с вакум помпата. От смукателния колектор се взима сигнал за клапата на турбото която е на ГНП ,за моделите които са с турбо разбира се.
ТОЧНО ТАКА !!!!бех се объркал малко а сега кажете от де иде промяната в разхода
Е добре ... някой ще обяснили какво прави тоя E.G.R. (Exhaust Gas Recirculation) - защото според мен това което е показано на снимките не е E.G.R. а просто система която връща част от изгорелите газове обратно в двигателя? И тук няма никаква електроника и никаква механика? или поне аз не виждам. Защо си мисля че това го имат всички коли дори и бензиновите ... ама при тях като се сдухат и тогава я виждаме като маркуч който виси отдолу и духа газове... Намерих едно обяснение на E.G.R. но на английски.... ще се опитам да преведа колкото мога - и ето и снимка на системата. Не говорим за различни неща ??? При Палиото го има това което е снимал u-bo но мисля че не това е E.G.R. системата. Моля да ме поправите къде греша. Защото тая система не е свързана никъде - тя е директна - от картера в маркуча след въздушния филтър. Отделно има Вакумен регулатор, който е вързан към сервото, и от вакумния регулатор отива към изпълнителния орган който е на изходния тракт на двигателя - под тръбите на ауспуха и трудно се вижда и пипа при мен. Отделно вакумния регулатор има изход - може би за проверка на компютър, и това което показах на снимката на него си пише E.G.R. . Е ако тая кутия с кабели не е E.G.R. - кое е по дяволите????Off topic. Нкъде се говореше за евро 5 и какво става там - ето едно линкче и прочетете тук. http://www.kamioni.bg/76/article/89/...ash=bde7c1c106
според мен това което е показано на снимките не е E.G.R. а просто система която връща част от изгорелите газове обратно в двигателя
lz2rmi - ето същото нещо което си написал схематично, само че в ЖТД. Със стрелки са посочени ВСИЧКИ елементи на ЕГР-системата. Двигателя който е сниман е от 99-та. По нов от Палио, предполагам?Посочени са: - вакуум-помпата- маркучът по който вакуума достига до електирческия клапан- електрическия управляващ клапан- актуаторната клапа, която се отваря с вакуум, идващ от вакуум помпата, след намеса на ел. управл. клапан- тръбата по която част от изгорелите газове се връщат обратно в смукателния колектор- мястото на което става описаното в предишната подтчока, и което аз съм запушил. За самото запушване съм споделил в друга тема как го направих, но разхода определено не се повлия. Това е цялата система за рециркулация на изгорели газове, която на английски е EGR - Exhaust Gas Recirculation system
Колега, това за което говориш при бензиновите коли е въздуховод за картерната вентилация, при дизела е система за дозгаряне на част от азотните окиси и то само при определени режими на работа на двигателя. Та при ЖТД-то системата я командва компа, предполагам при теб работата е чисто механична /вероятно на вакуум/ не съм запознат с тоя ДВГ.Потърси с търсачката имаше една много добра тема как се изолира ЕЖП системата с ганитурка от бирена кутия
Отклонявам се от темата за което моля да бъда извинен ,но идва момента когато двигателя ще си върти един и съща смес за работата си .Управление на EGR с λ-сондаПри новите двигатели е постигнато елегантно, но и икономично решение. Икономията идва както от отпадането на необходимостта от добавка (AdBlue), така и от ограничаване на разхода на гориво. За да регулират съотношението между чистия въздух и рециркулираните газове така, че да се спазват нормите (Евро-5/EEV), двигателистите използват обратна връзка в EGR системата. Информацията за нея постоянно постъпва от ламбда сонда (λ-сонда). Новото решение поддържа оптимална степен на рециркулация на отработилите газове при всички режими на двигателя, вкл. и при динамични натоварвания. А това е условие и за по-икономична работа.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Защо си мисля че това го имат всички коли дори и бензиновите ... ама при тях като се сдухат и тогава я виждаме като маркуч който виси отдолу и духа газове...
Тук си в голяма грешка.Това което е на бензиновите автомобили е картерна вентилация която я има и при дизеловите с EGR.Целта и е маслените пари да се изгорят от двигателя ,а другия вариант е да бягат в атмосферата както на доста стари соц.автомобили.При EGR системата не са маслени пари ами изгорели газове от изпускателните колектори.Мисля ,че има голяма разлика.
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Аз лично не мога да си го обясня от 5 на 15 л. звучи в сферата на фантастиката,дори и да приема че не си в заблуда с изчисленията ,зад теб би трябвало де е кошмар от пушеци които ясно се виждат на огледалото.Склонен съм да вярвамче е допусната грешка при пресмятането на разхода.
Така... а картерна вентилация и ЕГР за две различни неща и две отделни системи които ги има при мен. И казах това защото на снимката ми се виждаше че е снимано точно това, ако не е така - грешката е моя и се извинявам. ЕГР системата освен да рециркулира от време на време изгорелите газове не служи ли и за освобождаване на турбото при големи натоварвания? И поради това си мисля че не е редно да се изолира тотално тая система а да се надхитри малко, но как - трябва да се гледа и мисли. Защото ще е хубаво турбото да ти работи и при 5000 и 6000 оборота - ама колко ще издържи така ???
ЕГР системата освен да рециркулира от време на време изгорелите газове не служи ли и за освобождаване на турбото при големи натоварвания?
Не. Точно при големи натоварвания електроклапана на ЕГР е неактивен (загрял мотор, и над 3000 оборота за 1.9 жтд), и системата трябва да е напълно затворена. На теория. На практика ако се е натрупал боклук, клапата запецва леко отворена, като запецнал термостат. За освобождаване на турбото не се ли грижи уейст-гейт-а? И поради разтоварване някъде при 2600-2700-2800 оборота, от там нагоре си мисля че дали си на 5000 или на 6000 ( те такъв дизел нЕма ) е все едно за турбото - то си помпа 1 бар . Пък може и да се бъркам?
ЕГР системата освен да рециркулира от време на време изгорелите газове не служи ли и за освобождаване на турбото при големи натоварвания?
Не. Точно при големи натоварвания електроклапана на ЕГР е неактивен (загрял мотор, и над 3000 оборота за 1.9 жтд), и системата трябва да е напълно затворена. На теория. На практика ако се е натрупал боклук, клапата запецва леко отворена, като запецнал термостат. За освобождаване на турбото не се ли грижи уейст-гейт-а? И поради разтоварване някъде при 2600-2700-2800 оборота, от там нагоре си мисля че дали си на 5000 или на 6000 ( те такъв дизел нЕма ) е все едно за турбото - то си помпа 1 бар . Пък може и да се бъркам?
Има такъв дизел-твоя.До 5000 об без проблеми си работи по програма.Пък даже и малко по-нагоре.
Коментар