Колко оборота развива турбото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турбо компресор, колко оборота развива??
Collapse
X
-
Колега,тази диаграма която си свалил е от офицялния сайт на Garrett!Относно турбината GT1544,имаш ли представа ако избримчиш турбината на 2.8br и развие тези 200 000об както е показано на снимката,какво ще стане!???????Не забравяй,че показаното на снимката е еднократно испитание на стенд!Мислиш ли,че тази турбина може постоянно да работи на тези барове и обороти???vsd написа:Ами зависи от турбината много.Ето за GT1544. Това в червеното са оборотите.
:D :D :D
ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Да, разбира се че е от там. Просто това намерих най-лесно. НО, там където пише 2,5 е pressure ratio или с други думи отношението на налягането на въздуха преди и след турбото, а не баровете които прави турбината. Ако приемем че атмосферното налягане е 1 бар, то 2,5 отговаря на 1,5 бара които прави турбината, ако не се лъжа. При един бар и около 12.5 lb/min (340kg/h) оборотите пак са около 190000. Все пак това са някакви максимални обороти. Така е зададен въпроса, че поне аз подразбирам какви максимални обороти развива турбината. Затова и в отговора съм писал "около 200000 макс". И пак казвам, че трябва да се уточни каква е турбината, щото разликите може да са големи. Ето още една картинка да се види. Тук оборотите са по-ниски, но въздуха, който вкарва турбината е горе-долу два-пъти повече.
Коментар
-
Може колега,спирам да спора!Явно не съм те разбрал!vsd написа:Да, разбира се че е от там. Просто това намерих най-лесно. НО, там където пише 2,5 е pressure ratio или с други думи отношението на налягането на въздуха преди и след турбото, а не баровете които прави турбината. Ако приемем че атмосферното налягане е 1 бар, то 2,5 отговаря на 1,5 бара които прави турбината, ако не се лъжа. При един бар и около 12.5 lb/min (340kg/h) оборотите пак са около 190000. Все пак това са някакви максимални обороти. Така е зададен въпроса, че поне аз подразбирам какви максимални обороти развива турбината. Затова и в отговора съм писал "около 200000 макс". И пак казвам, че трябва да се уточни каква е турбината, щото разликите може да са големи. Ето още една картинка да се види. Тук оборотите са по-ниски, но въздуха, който вкарва турбината е горе-долу два-пъти повече.ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Не колега Vsd,неискам да споря,щото аз съм се объркал!Не се заяждам,сериозно!Моя е грешката!Просто искам да ти кажа,че на диаграма се вижда мах обороти на турбината,ама за кратко време испитано на стенд!Исках да поясня,че наистина конкретно за модела GT1544 развива тези обороти,но само за испитание,разбираш ли ме???Не работи постоянно с тези обороти!vsd написа:Аааа, нямам нищо против да спорим, защото така ще изясним някои неща
понеже имам доста въпроси по турбо картите.ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
Няма проблем, и аз не се заяждам и те разбирам. За споренето се майтапех. Затова сложих усмивчица. Ама с добри чувства, наистина. А за въпросите дето ги имам, бях сериозен. Има неща които не са ми ясни, ама ще ги питам в другата тема, която ти пусна.J T D написа:Не колега Vsd,неискам да споря,щото аз съм се объркал!Не се заяждам,сериозно!Моя е грешката!Просто искам да ти кажа,че на диаграма се вижда мах обороти на турбината,ама за кратко време испитано на стенд!Исках да поясня,че наистина конкретно за модела GT1544 развива тези обороти,но само за испитание,разбираш ли ме???Не работи постоянно с тези обороти!vsd написа:Аааа, нямам нищо против да спорим, защото така ще изясним някои неща
понеже имам доста въпроси по турбо картите.
Коментар
-
vsd написа:Няма проблем, и аз не се заяждам и те разбирам. За споренето се майтапех. Затова сложих усмивчица. Ама с добри чувства, наистина. А за въпросите дето ги имам, бях сериозен. Има неща които не са ми ясни, ама ще ги питам в другата тема, която ти пусна.J T D написа:Не колега Vsd,неискам да споря,щото аз съм се объркал!Не се заяждам,сериозно!Моя е грешката!Просто искам да ти кажа,че на диаграма се вижда мах обороти на турбината,ама за кратко време испитано на стенд!Исках да поясня,че наистина конкретно за модела GT1544 развива тези обороти,но само за испитание,разбираш ли ме???Не работи постоянно с тези обороти!vsd написа:Аааа, нямам нищо против да спорим, защото така ще изясним някои неща
понеже имам доста въпроси по турбо картите.
ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ
Коментар
-
къде били турбо-маняците на форума :DJ T D написа:Не колега Vsd,неискам да споря,щото аз съм се объркал!Не се заяждам,сериозно!Моя е грешката!Просто искам да ти кажа,че на диаграма се вижда мах обороти на турбината,ама за кратко време испитано на стенд!Исках да поясня,че наистина конкретно за модела GT1544 развива тези обороти,но само за испитание,разбираш ли ме???Не работи постоянно с тези обороти!vsd написа:Аааа, нямам нищо против да спорим, защото така ще изясним някои неща
понеже имам доста въпроси по турбо картите.
тези обороти са си напълно работни и турбото няма проблеми в тях.Проблем е, когато надуем извън графиката и надскочим с много тези обороти.надува въобще не е в никаква зависимост с мощността.Всичко зависи от това какви са рестрикциите на турбото и самия мотор.С други думи колко лесно диша и изпуска.При 4клапана на цилиндър главата има по-малко загуби при пълнене и за същата мощност е нужно по-малко налягане.При пълненето имат влияние и всички въздуховоди, филтъра, кулера, всм. колектор.Колкото по-малко загуби, толкова по- малко налягане е нужно за да се осигури необходимия дебит.От това следва, че при по-високо налягане ще имаме още по-добро пълнене и повече мощност.Другия фактор е самото турбо.По-голямо, повече мощност дори и при по-ниско налягане.Когато компресорната му част е по-ефективна и подбрана правилно, компресирания въздух е с по-ниска температура - от това следва повече мощност.Турбинната част - колкото тя е с по-голям дебит, толкова по-бързо и пълно се изчиства мотора от изгорелите газове.Така цилиндъра се пълни в по-голямо количество с работна смес и оттам повече мощност.Това значи по-голям турбинен корпус, което пък води до повече лаг и по-висок работен диапазон. Едно практическо примерче с моя мотор.Когато е с оригинален Гарет Т3 може да изкара до 240к.с. при 1.4 бара, а в случая с моя Гарет ГТ2860РС, който е доста по-голям може да изкара 360 к.с. пак при 1.4 бараJ T D написа:Някъде бях се ровичкал и намерих една карта,на която се изчисляват съотношени (bar/hp),т.е примерно за турбина-1бар=....конски сили или 1.2бара=.....конси сили,но е загубих!Ако ме разбирате за какво говоря и някой я има нека да е качи!
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар