Вади се маркуча при ЕГР-механичния клапан, или както му викаш - "долу". Струва ми се най-практично.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Лично при мен за над 12к километра нито една от двете ламаринки не беше мръднала. Само, че аз го запуших преди и след клапана, защото според мен се получава клатене на ламаринката и затова се прекъсва с времето. Иначе днес след монтирането на ЕГР-а някои от стойностите които бяха извън нормите се нормализираха :D Според мен работата на двигателя е по мека когато клапана си работи. Това си е мое мнение и важи само за моят двигател, вярно, че като и давам плавно гас докато не мине 1800об/м не се стрелка както преди, но все пак турбината в момента не надува на 1.5 ами на 0.9 Също така забелязвам, че ако подавам плавно газ с оборотите клапана си стои на 100% отворен. Само ако я натисна малко по бързо до някакво ниво се притваря до различен % и в момента когато се изравнят оборотите спрямо положението на педала клапана отново е на 100% отворен и единствено при натискане до край клапана е отворена 1% Не знам дали при вас с вакумните клапани точно така работи, но при мен определено не става да е запушен механично.@geele76 само откачи маркуча.
Коментар
-
Сега премерих дебелината на ламаринката от капачка за компот. Дебелината е 0.25 мм.Ламарината от капак на старо CD - оказа се че е 0.8 мм. Явно Плекстор за $170 не са пестили от ламарина (преди десетина години де). Сегашните масови кутии за РС са от 0.8 мм ламарина. :P При теб явно ЕГР работи и ламаринката е само за да пази мотора ти от боклуци ... При мен ЕГР не уплътнява и неволята ме вкара в правия път че да го запуша ... А за маркучето - запушил съм го с една съчма ... и я набутах навътре като го надянах в ЕГР-а ... ама това само заради естетиката за да не ми се мандахерца като увиснал х@й ...Jimy написа:И на мен ми се струва ,че няма да изкара дълго!!! Даже съм сигурен ,че и тя ще бъде "изпечена" ......Иначе мойта ламаринКА от компот :D си е в отлично здраве ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Колеги според мен както казах ламаринката се скъсва от това защото един път турбото я надува към гърнетата и обратното. Не е от това, че идват изгорели газове и я прогарят, няма как да се получи в единят край на тръбата да влизат газовете и в другият да се връщат и така да прегаря. На мотоциклета ми тази тръба е запушена с парче маркуч който е свит на две и е стегнат със свинска опашка.
Коментар
-
За 1 - 100% съгласен ... както като гънеш една ламарина и накрая тя се пречупва/скъсва, нещо подобно става и в случая ...За 2 - по-високата темпераура малко или много ускорява процеса на деформация докато накрая се скъса.Затова колкото по здрава е ламарината, толкова по-малко ще се деформира вследствие на налягането ... а бе лафа на Мечо Пух важи в пълна сила ... :Pchaveto написа:(1) Колеги според мен както казах ламаринката се скъсва от това защото един път турбото я надува към гърнетата и обратното. (2) Не е от това, че идват изгорели газове и я прогарят, ....Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Колеги ЕГР-а ми работи, но реших преди време да го изолирам да не ми се маца колектора, наскоро прочетох че на колегата ogi28b му се скъсала ламаринката и реших и аз да откача маркучето от клапана, затапих го с болтче, какво установих от това: тръбата на ЕГР-а към колектора спря да се затопля вече, но след като угасих двигателя ел. клапана на ЕГР бръмчеше, той така си правеше и преди де, но сега близо 5 минути след като изгасих не спря, а преди спираше след малко, след като извадих болтчето от маркучето - спря.Мисълта ми е възможно ли е да се прецака така ел. клапана, защото явно след като се угаси двигателя той нагнетява въздух към егр клапана за да го затвори или отвори, не съм сигурен какво точно прави, а като е затапено маркучето има по-голямо налягане и той се мъчи?Fiat Bravo JTD '99
Коментар
-
колеги, тези дни и аз се заигравам да го запечатам и тамън ще ви покажа за 6-7000км от чистак лъснат колектор на какво заприличва (и аз все още не знам, ще видя), но ми писна, като си карам лежерно из града да ми харчи с по половин литър отгоре, а и има сериозни съмнения за байпас...ама ще видим, ще снимам и ще пиша
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Искаш да кажеш, че ти харчи от ЕГР-а половин литър от горе
Аз пък искам да ти кажа, че ЕГР който е ел. винаги се стреми да докара показаният на дебитомера в норми. Когато гледаш с унидиаг показанията на дебитомера винаги са 1 към 1 с таргета. Затапиш ли го колкото си минава през дебитомера токова си остава и не може да се прави корекция на въздуха. При вакумните ЕГР-и не знам дали така стоят нещата.
Коментар
-
Re: ЕГР
При мен е същото, но само че при Стило.Миналата събота качвах Витоша на 4-та, без да сменям. Определено и при мен е бил развален EGR, не е затварял, и затова съм имал проблеми.Разлика в разхода видях в положителна посока, като разликата е от почти 2 литра градско - но при мен със сигурност е било страшно...всички го видяха по-рано.При мен е запечатан клапана с 1мм алуминиева пластина. Работи отлично.iuly_vn написа:Това е ефект по скоро на повреден EGR, отколкото на това че си го изолирал. Явно клапана не е затварял плътно (може и на моменти да заяжда) и е пречил на турбото. И затова сега без EGR да си усетил разлика, в поведението на мотора.vankata83 написа:Моите впечатления са, че колата след махането направо литна. Не можех да изкача Витиня с 80 на 4-та, задминаваха ме камиони а сега направо като влезне в турбо убороти те лепи за седалката. Все едно не е ТД100, ами 200 коня в сравнение с преди.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Аз като ти разправям ти не вярваш ето ти сега резултата.pyntoto написа:и аз изолирах егера ефекта е поразяващ,по рано в баир се мъчеше колата и пушеше кат за световно,сега почти няма пошилка иси върви добре,за расхода разликата е малка и по малко грее което забелязах след затапването.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
разхода не ми е голям, но като карам лежерно, под 2200 оборота, тогава е по-голям отколкото ако си карам над 2200 оборота, което според мен не е нормално...ще го изолирам за тест и ще пиша какви са резултатите от интервенциятапп иначе от пушене не се оплаквам, но си мисля, че ми се губи някой кон някъде..
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Нормално е и то съвсем.В колко ли поста по дизеловия и бензинов раздел съм писъл,вече съм забравил,че разхода не зависи от оборотите,а от това колко си натиснал педала на газта.Може да караш и на 1000 оборота,ако си натиснал педала до края,разхода е огромен.Може да караш и на 4000 об по нанадолнище с едва натиснат педал на газта -разхода е нищожен.Пълна заблуда е че разхода зависи от оборотите.Е,има и случай когато зависи.Ако караш при 4000 об по нанагорнище или насрещен вятър с пълна газ.Ама разхода е от газта,а не от оборотите.BEX---GT написа:разхода не ми е голям, но като карам лежерно, под 2200 оборота, тогава е по-голям отколкото ако си карам над 2200 оборота, което според мен не е нормално...
Коментар
-
това не го оспорвам, но карам на ниски обороти и с галене на педала на газта, не е като да го натискам като изумен
не е фрапантен разхода - 8,2 за зимата е добре, че лятото съм го свалял на 7,5..от това, което прочетох, разбрах, че явно карам (градско) главно в тези режими, в които е отворен ЕГР клапана и влизат изгорелите газове и това искам да го отстраня.
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар