Dido_Lyubenov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
1лв. за 20км според мен си е без пари. Това е цената да отида от единия до другия край на Варна с обществен транспорт.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
Всичките "еко глупости" са сложени за вас и всички около вас които дишат. Катализатори..... не ги мислете много, така както вървят нещата стига петролните компании отново да не спънат хибридите...... ще забравите за всичко. Аз не съм разкарал "еко глупостта" и нямам намерение да го правя, засега всичко си работи на 6.
Коментар
-
Колеги,ЕГР-ът не е само за екология,ама както и да е.......
Какво толкова се кефите че сте затапили или изцяло премахнали този клапан не знам.Явно много зле са били нещата при вас.Аз лично съм го поограничил софтурно тук там по мои си съображения(софта ми е моднат,къстъм дет се вика,щото аз съм си го правил точно и само за моята кола
).Никога не съм имал проблем с клапана,поне не съм забелязал,нито ми е записвал грешка,нито ми е пушила повече колата,нито разходът ми се е покачвал,нито ми се е спъвала колата,абе нищо.Аз смея да твърдя специално за ЕГР клапана(катализаторите и флитрите за твърди частици са съвсем друга бира и ги оставям на страна) че е много важен "елемент" да го нарека и влияе доста на горивния процес и неговите харектеристики.При jtd105 % на изгорелите газове за рециркулация е доста нисък(от там и елементарната реализация и управление на самата система и вече лесното й премахване), но при по-новите мотори и тези от последно поколение ..............
Никой не ангажирам с тези твърдения.Просто казвам какво мисля аз.Нали може
Коментар
-
Колега, ЕГР- ра помага на бензиновите двигатели, защото няма пълно изгаряне на сместа в цилиндира, докато при дизила нещата не са така изразени, даже обратното.Първо ЕГР-ра го въвеждат в бензиновите двигатели, защото както казах, няма добро изгаряне смисъл пълноценно, и затова се ражда идеята да връщат част от изгорелите (частично изгорели) газове отново в цилиндъра, от това действие се постига някаква икономия, и ефективно изгаряне.По-късно го въвеждат в дизела но там вече ефекта не е като при бензина, а защо?- прочети по-долу извадката от Гугъла:Чрез хранене долната газ от кислородни газове в прием, дизел EGR системи по-ниска температурата на горене, намаляване на емисиите на NOx. Това прави горене по-малко ефективни, компромис икономика и силата. Diesel EGR също така повишава производството на сажди, въпреки че това беше смекчен в САЩ от едновременното въвеждане на дизелови филтри за твърди частици . [6] EGR системи също може да добавите абразивни замърсители и увеличение на киселинността на маслото на двигателя, което от своя страна може да намали дълголетие двигател. [7] Въпреки, че производителите на двигатели отказал да даде подробности за ефекта на EGR върху икономията на гориво, по СИП разпоредби от 2002 г., което доведе до въвеждането на охлаждане EGR са свързани с 3% спад в ефективността на двигателя, погази тенденция на 0,5% миналата година. [8] [ редактиране ]Препраткиjanyboy написа:Колеги,ЕГР-ът не е само за екология,ама както и да е.......
Какво толкова се кефите че сте затапили или изцяло премахнали този клапан не знам.Явно много зле са били нещата при вас.Аз лично съм го поограничил софтурно тук там по мои си съображения(софта ми е моднат,къстъм дет се вика,щото аз съм си го правил точно и само за моята кола
).Никога не съм имал проблем с клапана,поне не съм забелязал,нито ми е записвал грешка,нито ми е пушила повече колата,нито разходът ми се е покачвал,нито ми се е спъвала колата,абе нищо.Аз смея да твърдя специално за ЕГР клапана(катализаторите и флитрите за твърди частици са съвсем друга бира и ги оставям на страна) че е много важен "елемент" да го нарека и влияе доста на горивния процес и неговите харектеристики.При jtd105 % на изгорелите газове за рециркулация е доста нисък(от там и елементарната реализация и управление на самата система и вече лесното й премахване), но при по-новите мотори и тези от последно поколение ..............
Никой не ангажирам с тези твърдения.Просто казвам какво мисля аз.Нали може
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
В JTD105 си е ебаси екологията. Махнах го защото така или иначе не работеше. Чисто финансово решение - нямам излишните пари за вакуумният клапан, а и не смятам, че малко ме дерат за екологията. Когато моята кошница започне да пуши черно като повечето немски кенефи - ще я бракувам, но докато това, което излиза от ауспиха ми не се вижда - нямам намерение да инвестирам в екологични недоразумения. И кво рече на сахарския пясък дето ни мори вече 3та седмица? Да спре да се сипе над България?chaveto написа:Всичките "еко глупости" са сложени за вас и всички около вас които дишат. Катализатори..... не ги мислете много, така както вървят нещата стига петролните компании отново да не спънат хибридите...... ще забравите за всичко. Аз не съм разкарал "еко глупостта" и нямам намерение да го правя, засега всичко си работи на 6.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
+1 x100 :D Трябваше да си пусна ТОТО :D Днес това е второто мнение което чета по въпроса, и което споделя напълно моите виждания. Успех колега !janyboy написа:Колеги,ЕГР-ът не е само за екология,ама както и да е.......
Какво толкова се кефите че сте затапили или изцяло премахнали този клапан не знам.Явно много зле са били нещата при вас.Аз лично съм го поограничил софтурно тук там по мои си съображения(софта ми е моднат,къстъм дет се вика,щото аз съм си го правил точно и само за моята кола
).Никога не съм имал проблем с клапана,поне не съм забелязал,нито ми е записвал грешка,нито ми е пушила повече колата,нито разходът ми се е покачвал,нито ми се е спъвала колата,абе нищо.Аз смея да твърдя специално за ЕГР клапана(катализаторите и флитрите за твърди частици са съвсем друга бира и ги оставям на страна) че е много важен "елемент" да го нарека и влияе доста на горивния процес и неговите харектеристики.При jtd105 % на изгорелите газове за рециркулация е доста нисък(от там и елементарната реализация и управление на самата система и вече лесното й премахване), но при по-новите мотори и тези от последно поколение ..............
Никой не ангажирам с тези твърдения.Просто казвам какво мисля аз.Нали може
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Виждам че караш дизел, просто едно пояснение с ЕГР, той е измислен да се реши проблема при бензиновия мотор за непълното изгаряне на сместа,именно тук се е породила идеята за създаването му.Просто Виж разликата на КПД(коофицент на полезно действие) от дизеловия и бензиновия мотор, именно това карат инжинерите да умуват как да доближат бензиновия по КПД до дизеловия, или просто казано съотношение на гориво с въздух.Японците с техният GDI-бензинов мотор се опитаха да доближат до тези стойности до дизела, но неможаха, но пък успяха бая да свалят разхода спрямо събратя оборудван с инжекцион, и също и да повишат мощността.janyboy написа:Колега @betuk,говоря точно за ЕГР-а при дизеловоте мотори,все пак такъв карам и аз
ПС:не ми трябват на мен извадки от гуглето.Мерси все пак 
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Има някаква логика в това което казваш, но май не е съвсем така :D Да приемем че това е била идеята. Какво се получава - имаш богата горивна смес на бензинов ДВГ. Това означава недостиг на кислород и изхвърляне на недоизгоряло гориво. Връщаш го обратно към цилиндъра, като по този начин обогатяваш сместа още и като зацикли така, колко оборота ще направи ДВГ преди да се удави ??? :D По-скоро идеята е да се вкарва по-голям обем газове, които да се разширят от температурата при изгаряне на горивото. Вкарваш процентно по-малко бензин спрямо количеството постъпили газове в цилиндъра, обаче става така че те са горещи от предишния цикъл горене и реално нищо не се постига. Трябва тези газове да се охладят преди да се върнат в цилиндъра. Тогава пък има един друг страничен ефект - получава се конденз със висока киселинност. Това също е проблем. И в крайна сметка, какъв е ефекта от ЕГР при бензиновия ДВГ, че нещо не се сещам ? Точно при бензиновия ДВГ, ЕГР-а май има само" финансов ефект" :D При дизела нещата са съвсем различни.betuk написа:Виждам че караш дизел, просто едно пояснение с ЕГР, той е измислен да се реши проблема при бензиновия мотор за непълното изгаряне на сместа,именно тук се е породила идеята за създаването му.Просто Виж разликата на КПД(коофицент на полезно действие) от дизеловия и бензиновия мотор, именно това карат инжинерите да умуват как да доближат бензиновия по КПД до дизеловия, или просто казано съотношение на гориво с въздух.Японците с техният GDI-бензинов мотор се опитаха да доближат до тези стойности до дизела, но неможаха, но пък успяха бая да свалят разхода спрямо събратя оборудван с инжекцион, и също и да повишат мощността.janyboy написа:Колега @betuk,говоря точно за ЕГР-а при дизеловоте мотори,все пак такъв карам и аз
ПС:не ми трябват на мен извадки от гуглето.Мерси все пак 
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Точно това е въпросаDido_Lyubenov написа:Има някаква логика в това което казваш, но май не е съвсем така :D Да приемем че това е била идеята. Какво се получава - имаш богата горивна смес на бензинов ДВГ. Това означава недостиг на кислород и изхвърляне на недоизгоряло гориво. Връщаш го обратно към цилиндъра, като по този начин обогатяваш сместа още и като зацикли така, колко оборота ще направи ДВГ преди да се удави ??? :D По-скоро идеята е да се вкарва по-голям обем газове, които да се разширят от температурата при изгаряне на горивото. Вкарваш процентно по-малко бензин спрямо количеството постъпили газове в цилиндъра, обаче става така че те са горещи от предишния цикъл горене и реално нищо не се постига. Трябва тези газове да се охладят преди да се върнат в цилиндъра. Тогава пък има един друг страничен ефект - получава се конденз със висока киселинност. Това също е проблем. И в крайна сметка, какъв е ефекта от ЕГР при бензиновия ДВГ, че нещо не се сещам ? Точно при бензиновия ДВГ, ЕГР-а май има само" финансов ефект" :D При дизела нещата са съвсем различни.betuk написа:Виждам че караш дизел, просто едно пояснение с ЕГР, той е измислен да се реши проблема при бензиновия мотор за непълното изгаряне на сместа,именно тук се е породила идеята за създаването му.Просто Виж разликата на КПД(коофицент на полезно действие) от дизеловия и бензиновия мотор, именно това карат инжинерите да умуват как да доближат бензиновия по КПД до дизеловия, или просто казано съотношение на гориво с въздух.Японците с техният GDI-бензинов мотор се опитаха да доближат до тези стойности до дизела, но неможаха, но пък успяха бая да свалят разхода спрямо събратя оборудван с инжекцион, и също и да повишат мощността.janyboy написа:Колега @betuk,говоря точно за ЕГР-а при дизеловоте мотори,все пак такъв карам и аз
ПС:не ми трябват на мен извадки от гуглето.Мерси все пак 

, искали са с това нещо да икономисат гориво за сметка на мощността, но уви май не са постигнали резултати, освен по-малко отделяне на азотни окиси .Пък и никъде не видях да похвалят ЕГР-ра за увеличане на мощност, или подобряване на работата на двигателя като цяло.
Явно ЕГР-ра не е изчислена за нашата хуубава нафта!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Все пак са постигнали нещо добро. Колкото по-малко мизерии има във въздуха, толкова по-добре за всички. В крайна сметка аз лично стигнах до извода, че все-пак ЕГР -а на мойта кола си ми върши достатъчно добра работа, без по никакъв начин да и пречи на добрата работа. Да, мощноста с ЕГР не е по-голяма, нито пък по-малка. НО с работещ ЕГР саждите са сведени до минимум, за разлика от периода когато беше затапен. Това е доста положително за дизелов ДВГ по няколко причини. Едната е че през турбината не минават толкова сажди и вероятноста за се натрупат по лопатките и разтоварващия клапан е много по-малка, няма да задръстят и катализатора. При горенето в цилиндрите, част от отделените сажди отиват в маслото и го скапват, съответно и така се увеличава износването на триещите се части. И на първо място - не бълва сажди които после трябва да дишаме :D И смея да твърдя, че някои ДВГ предвидени да работят с ЕГР, не работят добре при изолирането му. Може би ако се направят и други промени по настройките и регулировките на горивната система, ще се получи, но не и само с една ламарина на дупката. Успех ! П.П. :betuk написа:...Точно това е въпроса
, искали са с това нещо да икономисат гориво за сметка на мощността, но уви май не са постигнали резултати, освен по-малко отделяне на азотни окиси .Пък и никъде не видях да похвалят ЕГР-ра за увеличане на мощност, или подобряване на работата на двигателя като цяло.
Явно ЕГР-ра не е изчислена за нашата хуубава нафта!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_07В този случй да, но за сам човек. Мето семейство е тричленно и когато става въпрос за междуградски обществен транспорт, ето и един пример : за разстояние около 50 км от града , цената на билет за автобуса е 5 лв. в двете посоки 2- ма души си е 20 лв + 4 лв за градски транспорт = 24 лв. С колата - гори ми 5/100 с климатик за 100 км. ( 50 в едната и 50 в другата посока ) дори да е по 3 лв литър нафта са си 15 лв. както и да го погледнеш. Ай кажи сега, де Илия на кирия, да пътува с автобуса ? Дори ако съм сам в колата ми излиза с 3 лв по-скъпо, ама 100 пъти по-удобно.jenshen73 написа:1лв. за 20км според мен си е без пари. Това е цената да отида от единия до другия край на Варна с обществен транспорт.Dido_Lyubenov написа:Както е тръгнало, скоро по автофорумите ще четем въпроси от рода "Кво ше стне ако на мойта каруца сложа лети джанти от кола ? Нема ли да му тежи на коня ? "
Ще се минава ма Магарцедес ... май
С тея цени и обществения транспорт стана много скъп. Само да не кажат да слагаме катализатори и ЕГР-и ма магаретата 
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
[quote="Dido_Lyubenov"]Все пак са постигнали нещо добро. Колкото по-малко мизерии има във въздуха, толкова по-добре за всички. В крайна сметка аз лично стигнах до извода, че все-пак ЕГР -а на мойта кола си ми върши достатъчно добра работа, без по никакъв начин да и пречи на добрата работа. Да, мощноста с ЕГР не е по-голяма, нито пък по-малка. НО с работещ ЕГР саждите са сведени до минимум, за разлика от периода когато беше затапен. Това е доста положително за дизелов ДВГ по няколко причини. Едната е че през турбината не минават толкова сажди и вероятноста за се натрупат по лопатките и разтоварващия клапан е много по-малка, няма да задръстят и катализатора. При горенето в цилиндрите, част от отделените сажди отиват в маслото и го скапват, съответно и така се увеличава износването на триещите се части. И на първо място - не бълва сажди които после трябва да дишаме :D И смея да твърдя, че някои ДВГ предвидени да работят с ЕГР, не работят добре при изолирането му. Може би ако се направят и други промени по настройките и регулировките на горивната система, ще се получи, но не и само с една ламарина на дупката. Успех ! Щом така мислиш, мога да се обжаложа за моя дъргел, и дори да ти направя демонстрация нагледно със и без ЕГР- как работи.При постоянно отворен (принудително) във високи обороти почва да се дави, смисъл съотношение нафта въздух е нарушено именно заради ЕГР-ра,тогава бълва черно синкав пушек(признак на недоизгоряла нафта-яко миришеше) ,при изключен няма и помен пушека.Това говори че е ЕГР-ва във високики обороти(над 2500об-предполагам) е безполезен,а вниските е полезен за по пълното доизгаряне на тези азотни окиси.По принцип ЕГР-ра е направен да се изключва над определени обороти, защото се отнема от мощноста на колата, пък и във високи обороти вече температурата в горивната камера е друга , и предполагам че вече има по хубаво доизгаряне на тези прословути азотни окисиbetuk написа:...Точно това е въпроса
, искали са с това нещо да икономисат гориво за сметка на мощността, но уви май не са постигнали резултати, освен по-малко отделяне на азотни окиси .Пък и никъде не видях да похвалят ЕГР-ра за увеличане на мощност, или подобряване на работата на двигателя като цяло.
Явно ЕГР-ра не е изчислена за нашата хуубава нафта!! Yellow_Flash_Colorz_PDT_07
. Добре че има катализатори, да улавят саждите от ЕГР-чета, като гледам някой колеги кво вадят от колекторни тръби и тръбата от егр отклонение, направо се плаша, все едно колата върви на твърдо гориво
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Нещо не ти е в чс машинката. При високи обороти и резки натоварвания ЕГР-а затваря. За това имаш грижи с твоя ЕГР, защото не затваря когато трябва, а не защото е вреден за колата
Колектора ми и трубата на ЕГР-а са чисти и не мисля че при правилна работа на ДВГ ще имаш някакви грижи.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
При работещ ЕГР се намалява входящият въздух към двигателя в дадени режими. Двигателя си работи в режими който са зададени от производителя.Като се затапи се увеличава въздуха, щом има увеличение на въздуха следователно има и увеличение на горивото.Щом има увеличение на въздуха... смоук лимитера няма да ограничава и заради всичките неща които се получават след затапването... двигателя става по динамичен в ниските обороти.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар