Днес разкарах еко-глупостта и от моето JTD105 - преди време Jimy ми изпрати 2 пластини рязани с лазер и днес времето даде да ги сложа. Махнах всичко и на мястото му сложих 2те пластини. Стана добре, ще снимам утре, че днес бях до уши в мизерия. Покрай EGR-а си оправих и бравата на задната врата - на багажника де
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Вече е направено и на новата колаДимо Генчев написа:Съжалявам, че не съм изчел цялата тема назад, но да споделя и моите впечатления.Реших само да запуша тръбичката и маркучето с клечки, за да мога лесно да възстановя системата. Това беше в края на април. Не съм съвсем убеден, но като че ли колата ускорява много по-уверено. Отогава изминах около 3000км. Разходът също ми се струва, че е по-нисък - около 5.3л/100км комбиниран.Във всеки случай никак НЕ е по-зле.А дали има грешка - ами не знам, а и не ме интересува. По таблото нищо не свети.
Lancia Thesis 2.4 20V LPG 2003 г.
Peugeot 3008 1.6 HDI 120 2018 г.
Коментар
-
Привет, и от мен! :D Днес направих тази операция, но без да си играя да свалям ЕГР-ра, просто затапих мъркуча от вакум помпата, и какво да кажа направо се промени откъм вървеж, все едно карам бензин , много бързо се наема от ниските обороти, преди като загрее беше някак мудна, все едно карам чист дизел, ще видим как ще бъде с разхода,дано падне като натискам по малко педала.
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
От скоро и аз затапих ЕГР-а, надявам се в близките дни направо да изтърбуша цялата с-ма и да сложа същите планки, благодарение на колегата Jimy
.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Колеги!- вижте руснаците как подробно са описали функцийте на ЕГР-ра, фап филтъра, и в крайна сметка излиза че след 100000-120000км почват да действат в убщърб за двигателя, демек да вредr.Излиза че тези два елемента докато са нови и функциониращи изправни , е добре за околната среда, но като излезе от строя катализатора става обратно, и освен това се съкращава живота на двигателя..Ето и линка: http://motor-tuning.by/?page_id=9Fiat palio 1.7td
Коментар
-
u_bo
в немските сайтове подробно са разгледали въпроса преди доста години.основните положения са- като се затапи ЕГР има леко повишаване на температурата на горене --> турбината работи с малко по-горещи газове- има конкретни модели дизели, при които не може да се затапи ЕГР без да се влезе в авариен режим- ако модела двигател го позволява - при повреда препоръчват да се затапи ЕГР вместо да се подменя
Коментар
-
Е да ама той ЕГР -а не работи постянно !? Работи само при определени режими на работа на ДВГ. Препоръчват затапване, защото е по-лесно и евтино. А колкото до това дали вреди или е от пола за ДВГ, поне при мен се оказа от полза. Без него пуши на празен ход, а с него не се вижда никакъв дим. В движение ... няма никаква осезаема разлика, дали е изолиран или не. Значи ако всичко ти е наред, по-добре да работи ЕГР. Ако ти е скапан мотора, с него или без него, все тая :D Абе явно си търсите повод, да не си оправите колитеu_bo написа:в немските сайтове подробно са разгледали въпроса преди доста години.основните положения са- като се затапи ЕГР има леко повишаване на температурата на горене --> турбината работи с малко по-горещи газове- има конкретни модели дизели, при които не може да се затапи ЕГР без да се влезе в авариен режим- ако модела двигател го позволява - при повреда препоръчват да се затапи ЕГР вместо да се подменя
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
[quote="Dido_Lyubenov"]Е да ама той ЕГР -а не работи постянно !? Работи само при определени режими на работа на ДВГ. Препоръчват затапване, защото е по-лесно и евтино. А колкото до това дали вреди или е от пола за ДВГ, поне при мен се оказа от полза. Без него пуши на празен ход, а с него не се вижда никакъв дим. В движение ... няма никаква осезаема разлика, дали е изолиран или не. Значи ако всичко ти е наред, по-добре да работи ЕГР. Не знам как е при Вас Господа!?- преди да изолирам ЕГР, си направих експеримент как работи , и да ли вакуум клапана функционираше.Първо при работещ двигател, свързах направо мъркучите ,единият от вакум помпата ,другият от вакум клапана.Той се сработи(отвори) и звука се промени на двигатела,и както си работеше го изфорсирах ,и от аспуха изпуши черносинкав пушек, който миреше на недоизгоряла нафта, и във високи обороти предполагам над 2500, двигателя имам чувството че дави,после направих същия експеримент със откачен маркуч, и какво да кажаu_bo написа:в немските сайтове подробно са разгледали въпроса преди доста години.основните положения са- като се затапи ЕГР има леко повишаване на температурата на горене --> турбината работи с малко по-горещи газове- има конкретни модели дизели, при които не може да се затапи ЕГР без да се влезе в авариен режим- ако модела двигател го позволява - при повреда препоръчват да се затапи ЕГР вместо да се подменя
, нямаше го оня пушек,второ по бързо развъртане на оборотите, и трето за три дена каране в града , не видях повишаване на температурата на двигателя. Що се отнася до Колегата Dido_Lyubenov, за това.- цитат:Ако ти е скапан мотора, с него или без него, все тая:-- аз не съм съгласен, явно не сте прочели добре линка на руснаците, или не сте разбрали в кои случай тези две системи(фап филтър или казано катализатор ,ЕГР-клапан) са в убщърб за двигателя ако излезат от строя .Никъде не видях да споменават
скапан
(износен) двигател.При мен засега няма видим пушек на ниски обороти , пък и за тия дни градско каране , не видях нищо зад мене :D ,виждах ясно назад
.Извинявай, не искам да звучи като заяждане, просто ако не си чел линка по-горе качен от мен, прочети и обмисли коментарите им на братушките.АЗ не видях да споменават скапан (амортизиран)двигател, споменава се за фап филтър, егр-клапан и катализатор с две ламбди сонди. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05 Точно тези три системи ако излезат от строя, вероятноста да се скапи мотора нараства в пъти повече ,ако своевремено се остранят с нови, или се изолират, за второто зависи от финансите.
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
EGR специално при JTD105 на Фиат е такава пишка като система, че просто няма накъде. Дори идеята е малоумна. По тръба 1/8 от въздуховода подаваш процент изгорели газове, които се определят от компютъра според натоварването. Еко-ефекта според мен е нулев, а дефекта - съществуващ, но несъществен. Докато ФАП системата НЯМА нищо общо с понятията ЕГР и Катализатор - там вече е друга химия, която слава богу при нас липсва. Нито пушене, нито непушене, нито подобрение, нито влошаване на работата забелязах. Вярно - само седмица, но... все щеше да си проличи. А температурно - индикатора на таблото ми е като закован, когато двигателя загрее...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
То пак си е един вид катализатор, но е второ поколениеjenshen73 написа:EGR специално при JTD105 на Фиат е такава пишка като система, че просто няма накъде. Дори идеята е малоумна. По тръба 1/8 от въздуховода подаваш процент изгорели газове, които се определят от компютъра според натоварването. Еко-ефекта според мен е нулев, а дефекта - съществуващ, но несъществен. Докато ФАП системата НЯМА нищо общо с понятията ЕГР и Катализатор - там вече е друга химия, която слава богу при нас липсва. Нито пушене, нито непушене, нито подобрение, нито влошаване на работата забелязах. Вярно - само седмица, но... все щеше да си проличи. А температурно - индикатора на таблото ми е като закован, когато двигателя загрее...
, след някоя друга годинка ще измислят и трето поколение ,щом е за екологията , ще натоварим някой друг елемент или кабелче по аспуховата система. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
И аз така, много съм доволен от свършеното :Pjenshen73 написа:Днес разкарах еко-глупостта и от моето JTD105 - преди време Jimy ми изпрати 2 пластини рязани с лазер и днес времето даде да ги сложа. Махнах всичко и на мястото му сложих 2те пластини. Стана добре, ще снимам утре, че днес бях до уши в мизерия.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Писал съм, че ФАП е друга химия и е така - вместо да сипвам нафта и да карам - трябва да зареждам и ФАП течност периодично. Екологията е митът от който се правят корави кинти...betuk написа:То пак си е един вид катализатор, но е второ поколениеjenshen73 написа:...Докато ФАП системата НЯМА нищо общо с понятията ЕГР и Катализатор - там вече е друга химия, която слава богу при нас липсва....
, след някоя друга годинка ще измислят и трето поколение ,щом е за екологията , ще натоварим някой друг елемент или кабелче по аспуховата система. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Нали това е целта на Евросъюза, да изкарват парички от крайният патребител, ето сега пък искат некакви си такси допълнително за дизела, видяха че дизела напредна от гледна точка на еко директиви за замърсяване на въздуха, и сега пък такса акциз за не разбрах точно,но май за някакво си отделяне на окиси, ама кой окисjenshen73 написа:Писал съм, че ФАП е друга химия и е така - вместо да сипвам нафта и да карам - трябва да зареждам и ФАП течност периодично. Екологията е митът от който се правят корави кинти...betuk написа:То пак си е един вид катализатор, но е второ поколениеjenshen73 написа:...Докато ФАП системата НЯМА нищо общо с понятията ЕГР и Катализатор - там вече е друга химия, която слава богу при нас липсва....
, след някоя друга годинка ще измислят и трето поколение ,щом е за екологията , ще натоварим някой друг елемент или кабелче по аспуховата система. Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
не разбрах.
Така както е тръгнало, дизела ще стане лукс за обикновенния човек, и с тия изисквания колите ще си седят пред блока като паметници...... Yellow_Flash_Colorz_PDT_34
Fiat palio 1.7td
Коментар
-
Както е тръгнало, скоро по автофорумите ще четем въпроси от рода "Кво ше стне ако на мойта каруца сложа лети джанти от кола ? Нема ли да му тежи на коня ? "
Ще се минава ма Магарцедес ... май
С тея цени и обществения транспорт стана много скъп. Само да не кажат да слагаме катализатори и ЕГР-и ма магаретата
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар