emzo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Да, така е и пуши доста повече. Аз си възстанових моя и съм доволен. За вървенето засега не намирам разлика. Успех на верующите, че с изключване на ЕГР си правят як "тунинг"Reptile написа:Доста времае не съм писал.....то се натрупали материали. Проведох тестове с изключен EGR и то доста време, резултатите са основно два - върви повече, харчи повече, работи по-шумно на празен ход.ПОЗДРАВИ
Хората разработват технологии за намаляване на вредните емисии, а ние тук се правим на големи специалисти и зорлям си тровим въздуха. Стрнно мислене
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
u_bo
а ламаринката от ибейemzo написа:Aз имам ЕГР физически, но софтуерно го няма
EGR оказва влияние ако е прецакан, на здрав клапан, все тая дали има или няма ламаринка.Нито пуши повече, нито нищо.Пушилката зависи от други неща.Подчертавам - при здрав клапан.
защо ти беше ?!?!
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Ето едно полезно четиво по темата : http://www.diesel-club.com/forum/vie...6&t=14След като го прочетете внимателно, ще разберете защо предпочитам да си почистя клапана и той да си работи нормално вместо да го затапвам.
Това НЕ е вярно. Дебитомера се намира преди турбото (веднага след филтъра) и мери количеството преминал през НЕГО въздух.ЕГР-а е свързан с всмукателните колектори. С две думи, няма как дебитомера да измери количеството рециркулиращи газове.Ще се шприцне максимум толкова нафта, колкото измереният въздух може да окисли при горенето.За пресмятане на количеството гориво което трябва да се впръска , дебитомера използва цялото количество въздух нявлизащо към мотора (тоест също и изгубеният вече свеж въздух в изпускателната система)Тогава се получава ситуация в която ЕКУто пресмята голямо количество гориво а въздуха стигнал до цилиндрите е малко (заради загубите в незатворилия ЕГР) . Въздуха не стига за доброто изгаряне на горивото и се получава пад на мощността придружен с много пушеци.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
С две думи, от дебитомера се разбира какво е количеството на изгорелите газовеТова НЕ е вярно.Дебитомера се намира преди турбото (веднага след филтъра) и мери количеството преминал през НЕГО въздух.ЕГР-а е свързан с всмукателните колектори.С две думи, няма как дебитомера да измери количеството рециркулиращи газове.
Коментар
-
Моя софтуерно дали е изключен!emzo написа:Пластинката ми трябваше, за да си направя планката с 3 отвора, според изискванията на Бош.В последствие разбрах как се изолира софтуерно, виж другата тема за Стило ЕГР, там съм писал.u_bo написа:а ламаринката от ибей
защо ти беше ?!?! 
Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Естествено е като го нямаш софтуерно, ЕКУ да се съобразява само с това колко въздух е отчел дебитомера. Но когато го имаш софтуерно и ЕКУ влага в алгоритъма данни за работещ ЕГР при изчисляване на нужното количество гориво необходимо за правилно изгаряне, а ти си го блокирал, крайния резултат е ГРЕШЕН. По този начин се прецаква правилното горене в цилиндрите, което от своя страна води до повишаване разхода на гориво и шибаните вредни емисии, които после всички дишаме.emzo написа:Aз имам ЕГР физически, но софтуерно го няма
EGR оказва влияние ако е прецакан, на здрав клапан, все тая дали има или няма ламаринка.Нито пуши повече, нито нищо.Пушилката зависи от други неща.Подчертавам - при здрав клапан.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колега прочетох "полезното четиво" и пак не разбрах, защо ТО те е накарало да не си затапваш ЕГР-а... като очевидно +совете са на лице:"колата става малко по нервна в ниските обороти" което пък от своя страна води до по-добра реакция на мотора и "При затапен клапан има по-високи температури в горивната камера и от това може съвсем малко да се подобри разхода на гориво."Колкото до минусите то такива неможах да намеря, може би температурите, но: "Тези температури обаче НЕ са опасни за мотора или турбината защото все още лежат под температурите при максимално натоварване на мотора." т.е. дали човек ще си затапи ЕГР-а или не си зависи от него и това не влияе по никакъв или по-точно отрицателен начин на мотора, освен ако изсключим следното "Вкараните обратно неизгорели газове се смесват с част от картерните газове и се получава черна лепкава маса която се отлага по стените на смукателните тръби (често и под формата на сажди). При много сажди диаметъра на смукателната тръба се намалява (стеснява) и може да се стигне до недостиг на въздух а от там и на пад в мощността."Което пак ни навежда на мисълта, че затапването му е по-скоро "+" отколкото "-". Не пиша за да се заяждам, а просто ми стана чудно, какво в това "полезно четиво" те накара да пишеш коментара си???Поздрави!Dido_Lyubenov написа:Ето едно полезно четиво по темата : http://www.diesel-club.com/forum/vie...6&t=14След като го прочетете внимателно, ще разберете защо предпочитам да си почистя клапана и той да си работи нормално вместо да го затапвам.
Fiat Brava TD100
Коментар
-
u_bo
ти картерните с допълнителен ’oil catch tank’ ли ги оправи?chaveto написа:И преди съм го казвал, оправете си саждите след вас и картерните газове и няма да има лай..... в смукателният колектор. Обаче забравих, за много хора е нормално като даваш газ да пуши отзад, все пак е дизел.
Коментар
-
EGR-а намалява разхода, особено на градско каране, това е факт! Една от причините за "плясването" на EGR на дизелите е именно намаляване на разхода.Без EGR крайната мощност едва ли се покачва, но въртящият момент около 2000об, определено се чувства, че е по-висок!spooni написа:.....Което пак ни навежда на мисълта, че затапването му е по-скоро "+" отколкото "-". Не пиша за да се заяждам, а просто ми стана чудно, какво в това "полезно четиво" те накара да пишеш коментара си???Поздрави!Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Естествено, впръскването трябва да отчита всички елемнти имащи отношение към постъпилият в мотора въздух. EGR-а е част от "системата" и е заложен, като елемент в изчислението на количеството гориво.Dido_Lyubenov написа:...Естествено е като го нямаш софтуерно, ЕКУ да се съобразява само с това колко въздух е отчел дебитомера. Но когато го имаш софтуерно и ЕКУ влага в алгоритъма данни за работещ ЕГР при изчисляване на нужното количество гориво необходимо за правилно изгаряне, а ти си го блокирал, крайния резултат е ГРЕШЕН....Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар