BEX---GT написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изолиране на EGR-системата - 1.9 JTD 105, и др.
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Аз лично моя го бях затапил защото беше проблемен. Рециклирах го на 100% и сега отново си работи. Лично мое наблюдение и усещане е, че има много малка разлика между затапен и изряден клапан, но я има. Не може да няма разлика след като на ниските обороти със затапен показаният на дебитомера са 500мг а с работещ клапан 300мг. При ускорение и задържане примерно на 3000об/м първоначално показанията са примерно 600мг и в един момент ЕГР-а започва да отваря и ги прави на 400мг. От към въздух определено ЕГР-а намалява притока, но от към гориво дали ЕКУ-то намалява не знам. Лично при мен със затапен ЕГР постоянно записваше грешка за него и за турбината. Турбината се чуваше много повече от колкото когато си е работещ клапана.
Коментар
-
И върви повече! Потокът на изгорелите газове си вдига скоростта и турбината развърта по-бързо, а ко махнеш катализаторът - още по-бързо.Колегата по-горе спомена стойностите на дебитомера, което означава - повече вървене, но и по-висок разход....на пръв поглед! Моите тестове с изключване на дебитомера потвърждават вашите наблюдения - турбината се чува малко повече, въпреки, че моята не се чува много-много, но като спра всички източници на шум и съм на тихо място се чува отчетливо.Колата върви повече особено в някои диапазони - бях го описал подробно, идва повече въртящ момент на по-ниски обороти.Колкото до разходът на гориво, ако се настъпва повече, без EGR, харчи повече, но при внимателно каране, разходът леко пада, защото идва малко повече въртящ момент и не настъпваш толкоз.Хаджов знае по-добре как са организирани нещата, но вероятно при по-високи измервания на дебитомера се пуска и повче гориво, но....име едно "но", електрониката е настроена за работещ EGR и се "съобразява" с това, че при определени показания на дебитомера се добавят корекции за EGR-а и това какъв ефект предизвиква - не ми е ясно!Трябва да се гледат горивни таблици и ще се разбере, но алгоритъмът на изчисление, само може да се апроксимира по количеството на горивото.pyntoto написа:При затапен егер и при мен се чува малко повече, турбината.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
На моята Брава 1.9JTD запапих ЕГР клапана още като я купих.Беше ме много яд на тази система как може да да ми вкарва огън и пушек в смукателния колектор едновременно със студения въздух от интеркулера.Това направо обесмисля ролята на кулера.Както обичам да карам икономично около 2000 оборота,то постоянно биха ми влизали горещи газове и кулера трябваше да го продавам.Смукателния колектор беше страшилище.Пълен с 5 мм нагари и мазнини.Трябваше да го смъквам и мия.Сега колата си върви чудесно и много икомично.На дълъг път 4.5 л/100 км.Petar
Коментар
-
Че е завряно, завряно е... как успя да развиеш болтовете между клапана и тръбичката от долната страна? Защото преди време, като сменях подгряващите свещи се опитах да разглобя и клапана, но стигнах до тези странно завити болтове... и ми се струва, че без да се развие тръбата от долната страна (откъм изпускателния колектор) свалянето на клапана е мисия невъзможна! Някой да не се обърка, иде реч за TD100!Tornado написа:Ако има още нещо питай ,но е елементарно с особенност ,че е малко завряно.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
На моя EGR направо му дръпнах кабела от буксата. Като го свалихме да го чистим- половин час чернилка. Сега колата не пуши и е много по-пъргава до 2000об/мин. Със затапен EGR, но с включена букса пушеше повече, затова му "дръпнахме шалтера". Това за JTD-110.ogi28b написа:Надявам се и колегата vsd да се включи в темата, той също е с изолирана, но по друг начин ситема - изваден е управляващия маркуч който доставя вакуум. Неговата кола харчи 6.1 , както ще видите и в подписа му. Според теб, КИМИ, ако системата му работи, колата му ще харчи 4.7 - 5 / 100 ?КИМИ написа:Без екологията- колата ви ще гори с 20- 30 % повече,
Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
Разбира че го няма и без да си изключил куплунга и ще неще работи в режим без него.chaveto написа:Аз също съм на мнение, че ако се затапва трябва да се изключи и буксата. По този начин ще запише грешка, но ЕКУ-то ще знае, че го няма и ще започне да работи в режим без клапана. Това си е мое разсъждение и не знам дали е правилно, но по пътя на логиката трябва да е така.
Коментар
-
А за TD100?
Колеги... смятам, че в заглавието "и др." трябва да се премахне! При TD100 захващането на клапана е съвсем различно и никъде в темата не прочетох адекватно обяснение, как се сваля! Попитах Tornado на лични, но той не помни и не можа да ми помогне... а, и като гледам никой друг няма представа, как се получава работата... Основният проблем е, че тръбата е захваната отдолу на клапана и дори, когато той се откачи от колектора развиването на тръбата е мисия невъзможна! Просто отдолу няма, как да се бръкне. Единственият начин е да се откачи тръбата от долната страна при изходящият колектор и тогава да се измъкне клапана леко нагоре за да се бръкне от долната му страна. Общо взето тегава работа, защото за откачане на тръбата отдолу се маха стойката на акумулатора... Та питанката ми беше няма ли по-лесен начин, но никой не ми отговори...
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар