Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    vgeorgiev написа:
    Не ми е ясно как може да си позволите толкова много мръсотия да вкарате в мотора за толкова малко време??? Това според мен е да карате без филтър минимум 1000 км.
    Странно изказване, колега! :D Отвори всмукателния колектор на коя и да е кола с турбо над 100-120 000км. и пак ще си говорим!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #77
      vgeorgiev написа:
      Не ми е ясно как може да си позволите толкова много мръсотия да вкарате в мотора за толкова малко време??? Това според мен е да карате без филтър минимум 1000 км.
      Май говориш простотий. Тук не се касае за абразивни частици които могат за кратко време да предизвикат някакво износване или задиране. Смешно е да се твърди че за 10 минути ще се случи каквото и да било. Говориш наизуст колега. Всичко изгаря и се изхвърля навън.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #78
        Аз май утре ще зачистя колектора по описания в първия пост начин. Днес сменях разни работи и като брънах с пръст в отвора на колектора и излезна черна мазна кал...

        Коментар


          #79
          Дай на лаборатория за анализ малко мръсотия от колектора за да сме сигурни, че няма твърди абразивни частици барабар с мазното. Извинявай, но аз малко се страхувам, че има и не ми се сипва шепа прах на сегментите, нищо че ще продължи да работи и след това. Иначе темата е супер оригинална и подобен начин на почистване е хипер оригинален. Аз за пръв път чувам за "почистване" по този начин. Поздрави!П.П.
          TD_100, че е кръгло число.

          Коментар


            #80
            nylon написа:
            Дай на лаборатория за анализ малко мръсотия от колектора за да сме сигурни, че няма твърди абразивни частици барабар с мазното. Извинявай, но аз малко се страхувам, че има и не ми се сипва шепа прах на сегментите, нищо че ще продължи да работи и след това. Иначе темата е супер оригинална и подобен начин на почистване е хипер оригинален. Аз за пръв път чувам за "почистване" по този начин. Поздрави!П.П. При мързел да се събличате в банята --> къпете се с дрехите, хем ще се изперат едновременно
            Съгласен съм че в мазнотията има абразивни частици. То и в горивото ги има в извесно и допустимо количество. Искам да кажа че подобен скептицизъм не е от полза. Но всеки си има право на мнение, без дори да има необходимия опит и квалификация.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #81
              Stefan Hadjov написа:
              От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.
              Искаш да кажеш, че няма пад на налагане в частта преди компресора ли?!? Кое тогава кара въздухът да се движи в посока към турбината, а не да си седи кротко във въздуховодите? Аз си мисля, че налягането НА ВХОДА/СМУКАТЕЛЯ е атмосферно, а по-навътре се поразрежда мъничко въздухът
              _______
              146 JTD

              Коментар


                #82
                trustworthy написа:
                Stefan Hadjov написа:
                От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.
                Искаш да кажеш, че няма пад на налагане в частта преди компресора ли?!? Кое тогава кара въздухът да се движи в посока към турбината, а не да си седи кротко във въздуховодите? Аз си мисля, че налягането НА ВХОДА/СМУКАТЕЛЯ е атмосферно, а по-навътре се поразрежда мъничко въздухът
                При чист филтър преди компресора имаш атмосверно налягане.След компресора имаш атмосв.налягане плюс налягането което прави в даден момент компресора.И това се нарича абсолютно налягане.Разликата между тези две налягания кара въздуха да се движи от въздухозаборника до цилиндрите на двигателя.При силно запушен филтър би имал някаква степен на подналягане след него т.е.по ниско от атмосверното,но това е частен случай и не би трябвало да се разглежда.ПРИМЕР:ако един турбодизел работи на празен ход-ниски обороти на мястото във всмукат тракт имаме атмосв.налягане от 1 бар и двигателя си бачка като атмосверен с моментното атм.налягане което имаме.На високи обороти под товар да кажем,че турбината е дала надув от 1 бар.То тогава двигателя в този момент си джитка с 2 бара налягане след турбината.Мисля,че съм го обяснил разбираемо.

                Коментар


                  #83
                  Stefan Hadjov написа:
                  При чист филтър преди компресора имаш атмосверно налягане.След компресора имаш атмосв.налягане плюс налягането което прави в даден момент компресора.И това се нарича абсолютно налягане.Разликата между тези две налягания кара въздуха да се движи от въздухозаборника до цилиндрите на двигателя.
                  Я помисли пак малко Разликата в тези две налягания е следствие, а не причина Всичко идва от механичната енергия на компресора, респективно - на енергията на изгорелите газове, минаващи през турбината. Така, както си го представил, ти описваш случай на спускане по инерция нагоре по баира
                  _______
                  146 JTD

                  Коментар


                    #84
                    trustworthy написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    При чист филтър преди компресора имаш атмосверно налягане.След компресора имаш атмосв.налягане плюс налягането което прави в даден момент компресора.И това се нарича абсолютно налягане.Разликата между тези две налягания кара въздуха да се движи от въздухозаборника до цилиндрите на двигателя.
                    Я помисли пак малко Разликата в тези две налягания е следствие, а не причина Всичко идва от механичната енергия на компресора, респективно - на енергията на изгорелите газове, минаващи през турбината. Така, както си го представил, ти описваш случай на спускане по инерция нагоре по баира
                    Колега,аз обяснявам следствието,защото в твоя предишен пост зададе въпроса кое движи въздуха в всмукат.въздуховод към турбината.СЛЕДСТВИЕТО/както ти се изрази/ го движи. А ти би ли обяснил какво значи "спускане по инерция нагоре по баира".

                    Коментар


                      #85
                      Stefan Hadjov написа:
                      Колега,аз обяснявам следствието,защото в твоя предишен пост зададе въпроса кое движи въздуха в всмукат.въздуховод към турбината.СЛЕДСТВИЕТО/както ти се изрази/ го движи. А ти би ли обяснил какво значи "спускане по инерция нагоре по баира".
                      "Следствието’ приемаме да е разликата в наляганията преди/след компресора. ’Преди’ е по-ниско, отколкото ’след’ нея. Е как тогава тази разлика в наляганията ще кара въздуха да се движи от място с по-ниско към място с по-високо налягане?!? Това наричам аз ’спускане по инерция нагоре по баира" Именно тук си е мястото да се вметне, че тази промяна, както и посоката на движение, са СЛЕДСТВИЕ от механичната енергия, вложена от компресора. Просто изказът ти не беше коректен
                      _______
                      146 JTD

                      Коментар


                        #86
                        Stefan Hadjov написа:
                        trustworthy написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.
                        Искаш да кажеш, че няма пад на налагане в частта преди компресора ли?!? Кое тогава кара въздухът да се движи в посока към турбината, а не да си седи кротко във въздуховодите? Аз си мисля, че налягането НА ВХОДА/СМУКАТЕЛЯ е атмосферно, а по-навътре се поразрежда мъничко въздухът
                        При чист филтър преди компресора имаш атмосверно налягане.След компресора имаш атмосв.налягане плюс налягането което прави в даден момент компресора.И това се нарича абсолютно налягане.Разликата между тези две налягания кара въздуха да се движи от въздухозаборника до цилиндрите на двигателя.При силно запушен филтър би имал някаква степен на подналягане след него т.е.по ниско от атмосверното,но това е частен случай и не би трябвало да се разглежда.ПРИМЕР:ако един турбодизел работи на празен ход-ниски обороти на мястото във всмукат тракт имаме атмосв.налягане от 1 бар и двигателя си бачка като атмосверен с моментното атм.налягане което имаме.На високи обороти под товар да кажем,че турбината е дала надув от 1 бар.То тогава двигателя в този момент си джитка с 2 бара налягане след турбината.Мисля,че съм го обяснил разбираемо.
                        Редактирам си мнението, така че все едно нищо не съм казал... темата не е за това... Хаджов признавам те! намбър уан
                        TD_100, че е кръгло число.

                        Коментар


                          #87
                          nylon написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          trustworthy написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.
                          Искаш да кажеш, че няма пад на налагане в частта преди компресора ли?!? Кое тогава кара въздухът да се движи в посока към турбината, а не да си седи кротко във въздуховодите? Аз си мисля, че налягането НА ВХОДА/СМУКАТЕЛЯ е атмосферно, а по-навътре се поразрежда мъничко въздухът
                          При чист филтър преди компресора имаш атмосверно налягане.След компресора имаш атмосв.налягане плюс налягането което прави в даден момент компресора.И това се нарича абсолютно налягане.Разликата между тези две налягания кара въздуха да се движи от въздухозаборника до цилиндрите на двигателя.При силно запушен филтър би имал някаква степен на подналягане след него т.е.по ниско от атмосверното,но това е частен случай и не би трябвало да се разглежда.ПРИМЕР:ако един турбодизел работи на празен ход-ниски обороти на мястото във всмукат тракт имаме атмосв.налягане от 1 бар и двигателя си бачка като атмосверен с моментното атм.налягане което имаме.На високи обороти под товар да кажем,че турбината е дала надув от 1 бар.То тогава двигателя в този момент си джитка с 2 бара налягане след турбината.Мисля,че съм го обяснил разбираемо.
                          Г-н Хажов, извинете, но Вие говорите наизуст за Бога. Какво си джитка с два бара и какво си обяснил разбираемо? Първо на Вас трябва някой да обясни. Не зацапвайте с глупости умовете на хората, които искат да учат за двигателите!!! Моля Ви! Ни най-малко искам да влизаме в пререкания!
                          Колега като не са ти ясни нещата защо влизаш в споровере.И обиждаш на всичкото отгоре.Кажи какво не ти харесва от казаното Говори с цифри.С колко налягане работи турбината.Думичката джитка ли не ти харесва??Не можах да разбера от какво се възмущаваш.Изкажи се по-ясно.Прочети подробно това което съм написъл и ако можеш да го разбереш,тогава коментирай.Но изглежда,че нещо си заблуден и се възмущаваш без основание.Обясни го ти както смяташ че е верно и тогава да коментираме.Ти не знаеш да спориш.Нахвъляш се с обиди.Обясни ми точно грешката която смяташ,че съм допуснал за да я обсъдиме и стигнеме до истината.Kaто се нахвърляш с обиди,нищо не доказваш.

                          Коментар


                            #88
                            Stefan Hadjov написа:
                            ...Kaто се нахвърляш с обиди,нищо не доказваш.
                            не доказва , а всъщност показва нещо за себе си... за съжаление.

                            Коментар


                              #89
                              здравейте,да раздвижим ефикасна темата,сменях гарнитурата на капака на клапаните и трябваше да смякна въздуховода от колера до входа на цилиндрите,след 5 месеца ми се видя малко зацапан /исках да смъквам въздуховодите и да ги лъсна,ма греда,с клечка и парцал с кораселин мих колкото мога,нямаше сухи нагари от масло,поне изчистих всички гумени маркучи/,та мисла да изчистя колера със смъкване защото по гумирания маркуч имаше малко масалце идва и въпроса ми ИМА ЛИ ДРУГА ПРОЦЕДУРА ЗА ПОИЗЧИСТВАНЕТО МУ др.въпрос ОТ КАДЕ ДА ПОДАВАМ КОРАСЕЛИН /мисля с полвелизатор/ запознат сам добре с механиката и принципа му на мотора ма не мога да определя кое е МАВ сензор и др.електрически датчици,ако знам със сигурност какво ръководят и за какво служат мога и да ги намера.Смених гарнитурата искам да поизчистя и въздуводите от вътре после и мотора хубаво,защот сам голем фен на фиат и кромата си и искам да си я подържам.Помагайте,мн.ще сам ви благодарен,ще качим и снимки.
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #90
                                аре ве колеги помагайте,пак и да раздвижим темката.

                                Коментар

                                Working...
                                X