Да споделя и аз какво направих, щото моята Брава при натоварване пуши черно, а и няма достататъчно мощ.Махнах дебитомера за да го продухам на компресор. Напълних в едно шише с пръскалка корселин. Опасявах се дали корселина няма да разтвори пластмасовата помпичка на пръскалката, но нямаше проблем.Започнах първо от въздуховода към дебитомера, щото това е пътя по който ще върви мърсотията, а смук.колектори са накрая. А и така през цялото време колекторите ще се омокрят с корселин. Предполагам че в колекторите мъсотията трябва да е по-спечена от жегата и ще и трябва повече време за да се "разкисне" и отмие ...
При загасен двигател пръснах доста обилно в отвора след дебитомера. Изчаках около минута докато корселина разтвори мърсотията. После набутох във въздуховода парцал, леко оморкрен с корселин за да забърша колкото може. Това няколко пъти, кърпата стана на катран. Ползвах кърпи по две причини - ако е скъсан парцал може в отвора да останат конци и най-вече - щото не ме видя жената като ги взех.После залалих, форсирах няколко пъти и почнах да пръскам във въздуховода корселин. После закрепих на около 2000 об/мин и пак пръскане , накрая на 3000-3100 об/мин и пак така. До тук отиде литър корселин.Следва откачане на тръбата от смук.колектор. Пръснах в тръбата и забърсах пак с парцал. Оцапа се черно, но не много.Напръсках в вмук.колектор и оставих да постои намокрено. После пак пръсках и така няколко пъти. Забърсах с парцал колкото може. Май прекалих с количеството и затова десетина пъти давах на контакт колкото за завърти двигателя, но без да запали. Аз съм с JTD и тук не като при "печките" да пали от четвърт оборот. Така ако някъде вътре е останал корселин - да се издуха навън безопасно ...Запалих и пак така - пръскане ... вдигане до около 2000 и пак пръскане .... до 3000-3200 .... и така отиде още половин литър от корселина и помпата на пръскалката се пре@ба. Имах почти пълен флакон със спрей за карбуратори, пръснах и от него.Отидох да духам на дебитомера, че да му стане кеф.
През това време оставих измитото да изветрява ... ако има останало някъде нещо де.Събрах всичко обратно и отивам да пробвам каъв е резултата. На един баир напънах мотора и гледам в огредалото бая черен дим ... но преди при натоварване пак си пушеше де ...И докато се чудя къде ми е проблема - дали дебитомера, дали турбото, или някъде преди турбото да засмуква въздух, или след него някъде се изпуска ???? ... де да знам, не съм разбирач, ама все пак от време на време САМ си вдигам капака на двигателя.Откачам дебитомера и минавам по същия баир - пак пуши, но по-малко. А дебитомера съм го купувал преди няма година от АХМ ... ама евтин Хофер. Горивен и въздушрн филтър са сменени, не е от това. Спохождам ме мрачни мисли, че може да се наложи купуване на нов дебитомер.Все пак решавам да проверя дали не засмуква въздух. Откачам захранването на перката на радиатора, че да не вее в моторния отсек. Паля колата и закрепвам на около 3200 об/мин. Със спрея за карбуратори започвам да пръскам около въздуховодите започвайки от дебитомера и по посока към интеркулера и турбото. И воала ... някъде около тъбите дето влизат и излизат от интеркулера ... като пръсна - и се вдигат оборорите ... До тук добре, знаем какаъв е проблема и къде да търсим за пробив в херметичността. Само дето вече стана тъмно и като има време ще търся от къде точно засмуква ... До тогава ще карам с откачен куплунг на дебитомера.
Иначе не усетих разлика във вървежа на колата, но колкото и да се е почистило, все е от полза. А това че покрай почистването намерих че има проблем с хермеризацията - доволен съм. Има ли типично място където се скапват въздуховодите на JTD-то?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чистене на Всм. колектор и кулера на TD, с минимално усилие!
Collapse
X
-
-
u_bo
един въпрос към по-разбиращите от менпосоченото място нали се намира след турбината, е не е ли по-логично да изпуска въздух , а не да засмуква ?!?!Skip_01 написа:Все пак решавам да проверя дали не засмуква въздух. Откачам захранването на перката на радиатора, че да не вее в моторния отсек. Паля колата и закрепвам на около 3200 об/мин. Със спрея за карбуратори започвам да пръскам около въздуховодите започвайки от дебитомера и по посока към интеркулера и турбото. И воала ... някъде около тъбите дето влизат и излизат от интеркулера ... като пръсна - и се вдигат оборорите ... До тук добре, знаем какаъв е проблема и къде да търсим за пробив в херметичността. Само дето вече стана тъмно и като има време ще търся от къде точно засмуква ... До тогава ще карам с откачен куплунг на дебитомера.
Иначе не усетих разлика във вървежа на колата, но колкото и да се е почистило, все е от полза. А това че покрай почистването намерих че има проблем с хермеризацията - доволен съм. Има ли типично място където се скапват въздуховодите на JTD-то?
Коментар
-
Да, така е, спор няма ... писах в коя област съм пръскал, а там минава и тръбата която вкарва въздух в турбото ... от възд.филтър до турбото има подналягане и там, ако има дупка - ще смуче ...u_bo написа:.....посоченото място нали се намира след турбината, е не е ли по-логично да изпуска въздух , а не да засмуква ?!?!
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
u_bo
но това , НЯМА да се отрази на показанията на дебитомера - няма да лъже за количеството въздух.Skip_01 написа:Да, така е, спор няма ... писах в коя област съм пръскал, а там минава и тръбата която вкарва въздух в турбото ... от възд.филтър до турбото има подналягане и там, ако има дупка - ще смуче ...u_bo написа:.....посоченото място нали се намира след турбината, е не е ли по-логично да изпуска въздух , а не да засмуква ?!?!
Коментар
-
Не схванах какво искаш да кажеш ... ?Според мен дебитомера (ако е изправен) отчита колко въздух е минал през него и подава тая информация на компютъра. Да, ама когато въздух влиза още от едно място след дебитомера, данните от него стават грешни. С грешни данни компа прави грешни заключения и двигателя не работи правилно.Като откача дебитомера, компютъра си "мисли" че е дефектен, игнорира го, и минава в някакъв "сервизен/авариен" режим и кара с предварително зададени данни, които са по-близки до истината в сравнение когато му се подава невярна информация.А дали информацията от дебитомера е вярна или не - компа няма как да разбере и затова, докато получава данни от дебитомера, той ги приема за достоверни и се "съобразява" с тях ...@Airfan, благодаря ....u_bo написа:...но това , НЯМА да се отрази на показанията на дебитомера - няма да лъже за количеството въздух.
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.Skip_01 написа:Да, така е, спор няма ... писах в коя област съм пръскал, а там минава и тръбата която вкарва въздух в турбото ... от възд.филтър до турбото има подналягане и там, ако има дупка - ще смуче ...u_bo написа:.....посоченото място нали се намира след турбината, е не е ли по-логично да изпуска въздух , а не да засмуква ?!?!
Коментар
-
Филъра е нов, сменен е преди няколко дена.Както бях писал - пръскам със спрея около въздуховодите като двигателя го държа на 3200 об.мин. Това го правя защото при тия обороти турбото работи и "донапомпва" въздух в двигателя.А щом "напомпва", значи трябва да има някакво "засмукване" в зоната от където взима въздух ... Т.е. засмукания въздух идва от околната среда и върви през въздуховодите, минайки през възд.филтър и се засмуква от турбото. И ако някой от въздуховодите по този път е с дупка - въздуха ще мине по пътя с най-малко съпротивление. Значи в зависимост от големината на дупката, през нея ще влиза някаква част от общия засмукан от турбото въздух.Наличието на дупка е проблем поне по две причини:1. през дупката ще влиза непречистен въздух;2. дебитомера няма да отчита вярно колко въздух е постъпил в двигателя и поради това ЕКУ-то няма да управлява правилно двигателя.Та това беше моята логика да си мисля че при работещ на сравнително високи обороти двигател в зоната преди турбото да има някакво подналягане, което е достатъчно да засмуче въздух през дупка във въдуховода. А сега ме хвърли в размисъл да се чудя къде бъркам.Stefan Hadjov написа:...От въздуш. филтър до турбото има атмосверно налягане.Трябва възд. филтър да ти е жестоко запушен за да имаш подналягане.Което не допускам,че е така.
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
u_bo
Коментар
-
Е направо нямам думи сега чета и немога да повярвам Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Браво .Сега слагам картера и му пускам да изгори 2 литра кореселин!и преди и след турбото? Изчетох и линковете които сте дали ама там пише че го правят с вода?
А ако объркаме кореселина с водата какво ли ще стане??????
Ще видим само да подпаля Бравото?
:D
LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
u_bo
колега ВСИЧКО си е на твой рискmaxuel82 написа:Е направо нямам думи сега чета и немога да повярвам Yellow_Flash_Colorz_PDT_30 Браво .Сега слагам картера и му пускам да изгори 2 литра кореселин!и преди и след турбото? Изчетох и линковете които сте дали ама там пише че го правят с вода?
А ако объркаме кореселина с водата какво ли ще стане??????
Ще видим само да подпаля Бравото?
:D
Коментар
-
Днес говорих с един майстор та го попитах дали може да се чисти с подаване на коресилин и той ми каза че няма никакъв проблем даже при тях това била честа практика само трябва да се внимава колко коресилин се пуска по смукателния колектор(Както вие сте си го описали) :D Утре като запаля колата ще пробвам задължително направо през турбото ще пръскам че днес откачих маркуча дето иде въздуха в турбото и ми се гледа доста мръсно!!!LANCIA KAPPA 2.4 TDS 1996g.
Коментар
-
ооооуу,голем зор,мисията невазможна,близо бех до крайната цел ама хиляда работи ми пречат да смакна всмукателния колектор,най-много неква метална трабичка,на мн.мрасно место,който идват от блока минават през турбината,явно за охлаждане то му.Очистих с напоен парцал с кораселин всм.колектор докадет мога,гумените маркучи от и до интерколера,и от ваздушния филтар.И ще насоча кам процедурата с кораселиновата баня,инак не ми се видя позпушен отвора за ваздух на цилиндрите само имаше масленни слоеве,ма доста си беха,не бяха сухи а мазни,не сам я палил,ако има разлика ше пиша.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар