Проблема при мен е когато напъна да развия и се "къса" частта която играе ролята на "гайка" и е заварена за планката към шасито. Използвал съм течност за ръжда и т.н... но се къса горната част и си въртя напразно ......
I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way......
Става и без да се сваля бронята. Само ре развиват болтовете в лявата част и тия отпред, които са лесни вече. Бронята се избутва леко напред и вече има достъп до кулера. Всъщност кулера може да се изчисти добре и на място. Извади маркучите от кулера, налей кореселин докато почне да капе от долния вход, сложи маркуча от турбото към кулера, като горния отвор го оставяш свободен и запали мотора. Подваш газ до 2000об. да речем, е не повече и всичката мръсотия ще бъде издухана от налягането на турбината, през горния свободен отвор на кулера. Само изчакай да се накисне малко. После поизмий двигателя с топла вода- един леген му стига Колкото до болтовете на бронята- колега, за тая цел са измислили WD40. Пръскаш изчакваш на една бира и си ти. Сега след като си скъсал гайките, ще се налоложи да си купиш нови гайки с болтове и по две шайби на болт и почваш да побългаряваш.
Връзката посредством тия гайки е енергопоглъщаща. Т.Е. ако катастрофираш (не го пожелавам на никой), гайката се къса и бронята изкача от там и се чупи. Ако вкараш нещо като отверка и натиснеш по силно, бронята ще изкочи от ушите си(това са едни продълговати отвори) и после ще можеш да развиеш болта и гайката. Друг начин не виждам. Освен ако можеш да пъхнеш лента от ножовка и да срежеш болта. Можеш да опиташ и с ,,трета ръка" да стиснеш гайката за контра.
Добре,а не е ли по добре като се свали кулера да се отиде на една автомивка и да го напръскат с препаратите за мотори и да се измие с пароструйката,но по отдалече,че налягането голямо.
Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Добре,а не е ли по добре като се свали кулера да се отиде на една автомивка и да го напръскат с препаратите за мотори и да се измие с пароструйката,но по отдалече,че налягането голямо.
Преди месец и аз почистих всичко, по което минава въздух.Интеркулера, вътре с кореселин, отвън с меглио.После съхна на слънце цял ден, докато изчистя всичко друго ( кореселин само).Не падна много мизерия, но не беше и идеално чист, ако не друго поне си проверих турбината за луфтове
Колеги, отделих време да изчета цялата тема. От скоро съм член на този форум (до скоро бях само в алтернативните фиат форуми) и не съм можел да споделя опит по-рано. Но кулера съм го свалял не веднъж, без сваляне или откачане на бронята. Болтовете се отвиват пред дупката на левия халоген (не става за коли без халогени). Всичко останало става на канал/подемник. Малко е пипкава работа да се отвият другите болтове, но на мен лично вече ми отнема по-малко от 30 мин.
В четвъртък свалих полвината карантия под капака за да може да стигна до Интеркулера,сутринта го свалих привечер вече беше изчистен след цял ден клатене 5 изплаквания докато накрая излезна чист катализатор Кореселин и Обезмаслител,първите 3 плакненя по 1 час клатене,постояване малко да го разяде,после пак клатене и така до 5тия път.Излезе бистро като вода,отвънка го нацепих с пароструйката че имаше ла*на и мухи . Цял ден съхна на слънце,продухах го с компресора както и всички въздухоотводи свалих от филтъра и интеркулера качих се измих ги на вряла баня да паднат нагарите и разликата се усеща.Определено има повече вървеж не пуши толкова сега.Само тези снимки имам но са достатъчно за да видите горе долу кое се сваля и какво се прави:1. Въздухозаборника се сваля2. Акумулатора3. Откача се дебитомера,Интеркулера от мотора и пластмасовата тръба към турбото4. Откача се всмук. маркуч (тоя нагънатия) на турбото за да е по-лесно да не се мъчите5. Откача се Интеркулера по лесен начин вече няма смисъл да се откача бронята или поне при мене- Сглобяването става по обратен ред,но за съжаление само тези снимки са ми нямах други по-подробни ако не се справите нещо ще помагаме от Форума
Да се похваля, че и аз от днес съм с изчистен интеркулер, при мен клатенето беше по-малко за разлика от това на колегата Bravo 1.9 JTD, 2-3 киснения с Корселин за по 15 мин. и 5-6 разкисвания за по няколко минути с Меглио, после няколко плакнения и започна да излиза почти чиста вода и това му беше, после съхнене на слънце и продухване с компресор. Днес го сглобих и определенно има ефект, за вървежа не бих казал че е чак толкова осезаема разликата, но определено не пуши в сравнение с преди :D.
Нека предложа и малко по задълбочено почистване на кулера, ако на някой му се занимава. Аз го разглобих защото ми испускаха гарнитурите и трябваше да ги уплътня за да няма загуби. А и с това разглобяване се получи много добро чистене.
Прикачени файлове
Fiat Uno 1.1 60SX 92г.
Fiat Bravo 1.9 TD100 97г.
VW Passat 1,9 TDI P.D. 2000г.
VW Caddy 1,6 BiFuel 2012г.
Нека предложа и малко по задълбочено почистване на кулера, ако на някой му се занимава. Аз го разглобих защото ми испускаха гарнитурите и трябваше да ги уплътня за да няма загуби. А и с това разглобяване се получи много добро чистене.
Коментар