Dodo 155 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Почистване на интеркулера?...Мисията изпълнена + СНИМКИ
Collapse
X
-
Два варианта за подсушаването:1.Със згъстен въздух от компресор-продухване докъто спре да излизат капки с вода.2.Пистолет с топъл въздух-около 60 град.обдухване от вън десетина минути. Има и трети начин-на силно слънце -един час.Geraka написа:А подсушаването с какво го направихте?Stefan Hadjov написа:Никакъв проблем няма с коресилин.Процедурата е правена и всичко е ОК.Гумените въздуховоди трябва да са свалени.Сипваш коресилин 0,4-0,5 литра,затапваш отворите и клатиш няколко мин.Ще видиш каква гадост ще изтече.Повтаря се още един път.и след това водна силна струя за последно.Подсушаване,монтаж и "10 конски сили отгоре".Ефекта е почти като ремап.Geraka написа:Но все още се чудя дали с коресилин няма да направя някоя беля....ако някой се сеща за някакъв обезмаслител да пише.
Коментар
-
Вчера раглобявах въздуховодите, за да сменяме термостата. Понеже сменяхме и дискове и накладки, видяхме че пак ми е скъсан маншона на външното каре. Забавихме се със смяната на маншона и не ми се занимаваше изобщо с интеркулера. Като разгледах доста разглобяване ще падне докато се свали. Оги и при мен тази пластмаса 3 я няма. Има нещо като две метални повърхности, които не дават въздуха да отива нагоре към двигателя, а отива към кулера. Кулера май с 4 болта е хванат, ама са на гадно място, а и при мен скобите, които държат маркучите са така сложени, че без канал трудно ще ги срежеш. Не знам, ако се махне бронята дали ще се освободи повече място. Иначе се бях подготвил с меглиото ама ... много ш*бан излезе тоя маншон.Geraka ако направиш снимки и кажеш дали има полза после, ще си супер
Коментар
-
1.Насочващия пластмасив детайл пред кулера е важен.Той насочва въздушния поток изцяло да минава през него.Ако го няма има разсейване и загуби.Подобен преди известно време видях при италианеца,но не съм сигурен дали беше от Браво,а.Всички кулери имат подобно нещо.2.Не се страхувайте от коресилина,а той върши най-добра работа в случая.Коресилина атакува пластмаси само които са на полистиролна основа,а тази на кулера е коренно различна.Може да се направи опит от външната страна на кулера да намажете с коресилин за да се убедите,че няма проблеми.Ако се атакува от коресилина парцалчето веднага ще почернее и ще започне да го разтваря.3.Най добре се работи по кулера със свалена предна броня.Иначе е доста трудно,да не кажа невъзможно.Ако има канал или подемник още по-добре.vsd написа:Вчера раглобявах въздуховодите, за да сменяме термостата. Понеже сменяхме и дискове и накладки, видяхме че пак ми е скъсан маншона на външното каре. Забавихме се със смяната на маншона и не ми се занимаваше изобщо с интеркулера. Като разгледах доста разглобяване ще падне докато се свали. Оги и при мен тази пластмаса 3 я няма. Има нещо като две метални повърхности, които не дават въздуха да отива нагоре към двигателя, а отива към кулера. Кулера май с 4 болта е хванат, ама са на гадно място, а и при мен скобите, които държат маркучите са така сложени, че без канал трудно ще ги срежеш. Не знам, ако се махне бронята дали ще се освободи повече място. Иначе се бях подготвил с меглиото ама ... много ш*бан излезе тоя маншон.Geraka ако направиш снимки и кажеш дали има полза после, ще си супер
Коментар
-
Така...Да почнем от началото.Значи първо се маха пластмасата, която е пред кулера, отвеждаща струята въздух от дупката на бронията до самия радиатор.Тая плстмаса се държи на 4 болта които се развиват сравнтелно лесно...има един в левия горен ъгъл, който е малко по кофти...Развиват се с ключ номер 8.Самия кулер се държи на три болта номер 10...двата можете да ги видити на 4-тата снимка...Тия двата са на доста кофти мяст между кулера и една ламарина и много трудно биха се отвъртели, ако бронията не е свалена...Третият болт е в горния ляв ъгъл....отвива се лесно ако се легне под колата.Най-много се озрих със скобите на двете тръби...голям зор видях докат ги махна..само да ви предобредя, че ще ви трябват две нови скоби за там, понеже тия след като ги махнах станаха неизползваеми. Та откачат се двата мъркуча и кулера вече е изваден.В мойте тръби имаше доста масло и някаква спластена черна маса....нещо като нагар...В самия кулер си личеше, че има черно масло.Напълних го два пъти с коресилин...по 700мл...Клатушках няколко по няколко минути....Първия пъът излезе доста чернилка, макар че очаквах повечче след като видях маслото по тръбите, но няма значение - беше си черничко...Втория път беше почти чист коресилин.След корисилина опънах вдин маркуч и го напълних с целия с вода и го промих...пак излязоха някви боклуци. Сле дъуй обилно го напръсках с меглио отвънка и после с маркуча, колкото мога да го измия. Така и от другата страна и тва му беше.Оставаих до са оцежда на слънце и отидох да обядвам.Като се върнах се заех с подсушаването. Духай братче с един компресор, до като не спре да пръска вода...Със сигурност хартиса нещо вътре, ама то трябваше цял ден да му духам, че да го подсуша перфектно.После свалих тръбата идваща от кулера и отиваща в смукателните колектори....и тя имаша малко масълце и от тоя нагар....Измих го с меглио и вода колкото можах отвътре и после пак с компресора я подуших.Дойде ред и на тръбата от турбото до кулера...Към турбото тя е хваната с по-малка скоба, така че се запасете с скоба един размер по-малка от другите, понеже и тая няма как да я махнеш без да я скапеш. В тая тръба имаше доста повече нагар и масло от другата..И нея по същата процедура...миене сушене и слагане на нови скоби.След това всичко в обратния ред се монтиера.Разлика не можах до усетя понеже нямаше как да подкарам колата, но другата седмица като я взема ще споделя.Направи ми впечетление маслото в тръбите и интеркулера разбира се...Не знам дали е нормално да се събира толкова много или турбинката ми е тръгнала да си заминава
Това е от мен за сега :D
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Колега,моите поздравления за извършеното.Направил си го като по учебник.Ще усетиш разлика спрямо предишното положение-гарантирам ти.Не се притеснявай от маслото в кулера.След 200000 км всички малко или повече са така.Турбината ти може да не е в първа младост,но не се хващай да и правиш ремонти на този етап.Тя сам ще ти каже кога е за ремонт.P.S.Все пак ти си в превилигировано положение за тази процедура,че са ти свалени калник и броня спрямо останалите колеги които желаят да направят същото.Добре си използвал момента.Geraka написа:.........................Разлика не можах до усетя понеже нямаше как да подкарам колата, но другата седмица като я взема ще споделя.Направи ми впечетление маслото в тръбите и интеркулера разбира се...Не знам дали е нормално да се събира толкова много или турбинката ми е тръгнала да си заминава
Това е от мен за сега :D
Коментар
-
Еми за сега не съм се засилил да правя нещо по турбината...След като взема колата от бояджията съм замислил да почистя дебитометъра и да махна катализатора...Катализатора понеже колата доста пуши и си мисля, че одавна се е задръстил и еда ли има ефект от него...по-скоро само пречи на колата.Още повече, че колата и до сега си вървеше доста прилично...До сега съм карал още една с такъв двигател и в още една съм се возил, но и двете не вървяха, като моята. Така че мисля, че е рано за ремонт на турбото.
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Колега,два съвета от мене:1.Преди да пристъпиш към чистене на дебитомера първо го измери дали работи коректно и ако установиш отклонения от елект.стойности които ще ти даде тогава го чисти.Много често след чистене резултатите са по лоши.Има цяла тема как се измерва дебитомера.Ако го чистиш,направи го само със згъстен въздух.Разбрах,че разполагаш с компресор.2.Защо ще махаш катализатора след като твърдиш че двигателя ти работи много добре,сравняван с други подобни.Мит е че след махане на катализатора колата върви по добре.Само може да ти нарасне консумацията и да стане по-шумна.Недей да подценяваш конструкторите от Торино.Geraka написа:Еми за сега не съм се засилил да правя нещо по турбината...След като взема колата от бояджията съм замислил да почистя дебитометъра и да махна катализатора...Катализатора понеже колата доста пуши и си мисля, че одавна се е задръстил и еда ли има ефект от него...по-скоро само пречи на колата.Още повече, че колата и до сега си вървеше доста прилично...До сега съм карал още една с такъв двигател и в още една съм се возил, но и двете не вървяха, като моята. Така че мисля, че е рано за ремонт на турбото.
Коментар
-
Хм...значи за дебитометъра и аз си мисля, че е по-добре да не го пипам, но ми е много любопитно какво ще стане ако го изчистя...а и все ми се струва, че колата ми пуши доста.За катализатора....ами както казах колата пуши доста, а и след последната смяна на масло ми бяха наляли доста над максимума, а на мен не ми остана време да го източа понеже нямам пробка
и колата леко полеко си го изгори, при което ми се струа, че доста е останало и по каталзатора.За вървенето...В началото вървеше супер при вички обороти до 4000От известно време в горещините особено след 3200-3300 оборота се получава едно заглъхане придружено с нещо като крещене от турбото(все едно някой вие...много по различно от нормалния звук на турбото)...
Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар