Stefan Hadjov написа:
ще си позволя с риск от бан..сефте да копирам някои мои мнения от Ауди форума,в който пишех преди.Ти колега си направи изводите,ако можеш колко много предимства има ЖТД мотора с ДИРЕКТНО ВПРЪСКВАНЕ КОмън Рейл пред неговия дедо с горивна камера Хари Рикардо т.е ТД100 Сега тука пак вадя старите архиви и учебници дето пише flehan.gif ,че много по-важна характеристика за ДВГ е специфичния разход на гориво т.е разхода в грамове за к.с/кW/h.Ta за бензиновия двигател този показател е над 300-310г(кW.h),koето естествено е обусловано от това,че бензинов двигател(работещ по цикъл на Ото) няма КПД(коефициент на полезно действие) по-висок от 26% като значителна част от топлината се изнася с изгорелите газове и поради непълно горене.Но най-големия минус на двигателите работещи с постоянен обем(бензинките) V=const,е че не могат да работят с големи степени на сгъстяване,което е и основното за постигане на висок КПД.По-голяма степен на сгъстяване от Е(епсилон)=12 в бензинките няма,докато при дизелите постига до е=25.Другото АБСОЛЮТНО Важно нещо е че докато на Дизел като прибавиш Турбо може да не намаляш степента на сгъстяване понеже сгъстяваме само въздух и няма опасност от детонация и още повече му се увеличава КПД-то по този начин,защото вкарваш повече въздух(респективно гориво еее аре нафта hilezh.gif ) А Площта на горивната камера остава същата magic.gif .При турбобензина това няма как да стане и се прибягва до драстично намаляне на степента за да не се счупи мотора от детонации,но с това пък още повече пада КПД-то и се получава един омагьосън кръг.При дизеловия двигател особенно този с директно впръскване КПД-то достга до 45%,а специфичния разход на гориво е около 190гр(кW.h) п.п Аре от мен толкова за сега отивам да кадя кат стар дизел(да изпуша една цигара krank.gif ) и СЛУЧАЙНО на някой ако маааалко от мааалко му е станало интересно мога да продължа като се върна,защото още много неща има да се кажат тука.

Коментар