Здравейте колеги съфорумци!
Нов съм във форума и на първо място искам да благодаря, че ме приехте. Има подобни теми във форума, но не намерих точно с такъв проблем като моя.
Скоро се сдобихме с Fiat 500, 1.3 multijet 95 hp, т.е. жена ми има кола пък аз играчка за ремонтиране😊.
Забелязах, че понякога, но не винаги при първо палене от ауспуха излиза за кратко бяло/сив дим. Димът се появява първоначално като рядък облак, после за 5-6 секунди намалява и изчезва. Миризмата е по-скоро на изгоряли газове, не на неизгоряла нафта или изгоряло масло. За времето през което я караме 2 месеца, не съм забелязъл да губи антифириз. Обслужена е веднага след покупката: масло, горивен, въздушен и маслен филтър, ЕГР и дросел-почистени, дюзи -проверени на стенд на bocsh.
Първоначално се съмнявах в пикаеща дюза, но се оказа ,че дюзите са ОК.
Направи ми впечатление, че когато чета живи данни с диагностика /Multiecuscan, Thinkdiag и Autocom/ относно DPF се виждат показателите, но нищо не се случва-няма данни, а ЕГР седи на 9 % отворен и не мърда на никъде, независимо от оборотите на двигателя.
Според вас дали е възможно колата да е имала проблем с DPF и да са изключени софтуерно DPF и EGR, но все пак колата да се опитва да прави някъкви неуспешни регенерации и от това да припушва. Към тази мисъл ме навежда факта, че проблема има някъква цикличност, т.е. примерно изпушва веднъж или няколко пъти в един и същи ден, предимно като е карана градско и след това една седмица няма проблем. Според мой приятел-автомонтьор такива данни от диагностика говорят, че DPF и EGR са софтуерно изключени. Тялото на DPF си е на мястото, но ще сваля защитните кори около него да погледна дали е избушен-рязан или само софтуерно е изключен.
Прикачвам снимки от диагностиката.
Моля за вашите мнения, дали съм се насочил в правилната посока или е нещо друго!
Нов съм във форума и на първо място искам да благодаря, че ме приехте. Има подобни теми във форума, но не намерих точно с такъв проблем като моя.
Скоро се сдобихме с Fiat 500, 1.3 multijet 95 hp, т.е. жена ми има кола пък аз играчка за ремонтиране😊.
Забелязах, че понякога, но не винаги при първо палене от ауспуха излиза за кратко бяло/сив дим. Димът се появява първоначално като рядък облак, после за 5-6 секунди намалява и изчезва. Миризмата е по-скоро на изгоряли газове, не на неизгоряла нафта или изгоряло масло. За времето през което я караме 2 месеца, не съм забелязъл да губи антифириз. Обслужена е веднага след покупката: масло, горивен, въздушен и маслен филтър, ЕГР и дросел-почистени, дюзи -проверени на стенд на bocsh.
Първоначално се съмнявах в пикаеща дюза, но се оказа ,че дюзите са ОК.
Направи ми впечатление, че когато чета живи данни с диагностика /Multiecuscan, Thinkdiag и Autocom/ относно DPF се виждат показателите, но нищо не се случва-няма данни, а ЕГР седи на 9 % отворен и не мърда на никъде, независимо от оборотите на двигателя.
Според вас дали е възможно колата да е имала проблем с DPF и да са изключени софтуерно DPF и EGR, но все пак колата да се опитва да прави някъкви неуспешни регенерации и от това да припушва. Към тази мисъл ме навежда факта, че проблема има някъква цикличност, т.е. примерно изпушва веднъж или няколко пъти в един и същи ден, предимно като е карана градско и след това една седмица няма проблем. Според мой приятел-автомонтьор такива данни от диагностика говорят, че DPF и EGR са софтуерно изключени. Тялото на DPF си е на мястото, но ще сваля защитните кори около него да погледна дали е избушен-рязан или само софтуерно е изключен.
Прикачвам снимки от диагностиката.
Моля за вашите мнения, дали съм се насочил в правилната посока или е нещо друго!