Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Браво 2 - 1.6 дизел 120к.с. / Тръба към интеркулера омаслена

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Браво 2 - 1.6 дизел 120к.с. / Тръба към интеркулера омаслена

    Здравейте,

    Имам едни питане което все още не е станало належащ проблем и се поробвам да 'изпреваря събитията' и да го вхана късно..
    Става въпрос за фиат браво 2011 година 1.6 дизел 120 кс мултиджет. Като погледна двигателя и от дясно има една тръба която според мен води до интеркулъра, цялата е омаслена и мисля да я сменя понеже забелязах че седи леко на криво на захващането към двигатела понеже едното ухо е спукано (даже леко се вижда гумичката в единия край) и на долу гледам е лепена (домашен ремонт за без пари) и от там също бая масло е минало. Като цяло се надявам като я сменя да няма там течове и до тук добре, но въпроса ми е следния: там трябва ли да има масло като за начало? Това признак ли е че нещо е тръгнало като турбина например?
    Гледам си нивото на мслото от както я имам (10к км вече е за смяна) и не пада (или аз не мога да го хвана ако е супер малко или е била препълнена).

    Прикачам две снимки г/д да видите къде гледам и какво имам в предид и една схема на която според мен става дума за позиция 2 (ако гледам правилмата посока а не е на обратно на схемата).

    Прикачени файлове
    old car: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp '97 | now - new car: Fiat Bravo Jtd 1.6 120hp '11

    #2
    това е изхода на интеркулъра , ако маслото идва от турбото е стигнало до там
    положението е лошо ,
    имах подобен проблем с линеата , моторът е същият ,с различно турбо ,
    улеят за наливане на маслото ,под жълтият капак е пластмасов ,
    закрепен е за главата с 2 болта , има гарнитура от каучук ,
    при мен, смених гарнитурата и се оправи , и под вакум помпата провери ,
    и от там стават течове ,пластмасовата кора под картера ,наполовина бе омаслена
    Последна редакция от pixelbs; 29.10.2022, 18:43.
    Linea .2009 .1,6 Mjet Emotion
    ESP ASR CC HH MSR 6AB

    Коментар


      #3
      Картерните изпарения никой май не ги слага в сметките Точно те влизат в смукателния тракт преди турбината и част от тях кондензира в интеркулера. Нормално е да има омасляване там. Не се вкарвайте излишно в разни филми.
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        И аз понеже четох така и така все различни мнения и се чудя дали да си намеря частта и да си я сменя да не капе долу на кората и готово или да мисля какво трябва да се оправи да не стига въобще масло то там.

        Иначе за тези 10к от както я имам не съм доливал масло винаги има че даже над макса ми се вижда. На щеката ми е трудно да определя точно нивото понеже след като я изчистя и пак я сложа да хване нивото после все ми изглежда с масло до горе чак след накатката, но във всеки случай не е пада нивото - където си беше 1-вия ден като я взех така е и сега. Да стане на 90 000 и ще сменям пак масла и филтри и искам преди това да оправя течове и да изчистя че да си я следя от начало дали има проблем.


        Би трябвало да не е тотално 'леща' мотора. Взех я от 2-ри собственик които си пази талончетата от прегледите от 2013 до сега в България и документа от Италия (взета на 30 000 гд) и се води че е на 88 000 км. Не ги вярвам на 100% нещата но поне наистина като интериор, копчета, волан, педали и тн не са износени та има шанс даже и малък. Бащата кара 1.9jtd 120кс същото браво и е на 440 000 и доста си личи че е на повече км.
        old car: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp '97 | now - new car: Fiat Bravo Jtd 1.6 120hp '11

        Коментар


          #5
          CBETJIb0 написа: Преглед на мнението
          ... и се чудя дали да си намеря частта и да си я сменя да не капе долу на кората и готово ...
          Това е правилното решение според мен. Останалото са митове и легенди. Варианта да не омаслява там, е да не вкарваш картерните изпарения във всмукатела, а да ги пускаш в атмосферата, което е огромна глупост.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6
            След като не губи масло- оправи си колата и се наслаждавай на шофирането.
            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

            Коментар


              #7
              Ясно, мерси за мненията. Исках да знам дали проблема е по-сериозн и дали там маслото е признак за нещо друго.

              Иначе гледам в нета и не виждам парт номер за частта.. ще видя в магазин за авто части и ще пиша после какво в станало, колко е струвало и дали е сложно за смяна.
              old car: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp '97 | now - new car: Fiat Bravo Jtd 1.6 120hp '11

              Коментар


                #8
                Да затворя темата с обобщение:
                След голямо търсене и мислене на опции - да се направи от оксиженист тръбата, втора ръка ама 'читава', успях да намеря парт номера: 0051821514 намерих нова тръба.
                Тръбата + смяна = 235 + 40 = 275. Дано всичко е окей за напред.
                old car: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp '97 | now - new car: Fiat Bravo Jtd 1.6 120hp '11

                Коментар


                  #9
                  Сега би трябвало и по добре да върви колата, ако е изпускало от там въздух. И малко извън темата, интересува ме как се държи двигател на 440 000 реални. Загуба на масло, как пали зимата и такива неща. Благодатя за вниманието!

                  Коментар


                    #10
                    shotokanarai написа: Преглед на мнението
                    Сега би трябвало и по добре да върви колата, ако е изпускало от там въздух. И малко извън темата, интересува ме как се държи двигател на 440 000 реални. Загуба на масло, как пали зимата и такива неща. Благодатя за вниманието!
                    За сега не виждам разлика във вървежа, до 1800-2000 си е спъната но все пак 1.6 дизел.
                    Иначе другия Фиат е изненадващо добре, и масло не и се долива.. сменяме биалетки че се разтропа. Иначе като вървеж ми се струва по-вървежна от моята, може понеже е по-шумна или защото предполагам няма катализатори, ДПФ и т.н.
                    old car: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp '97 | now - new car: Fiat Bravo Jtd 1.6 120hp '11

                    Коментар


                      #11
                      Ясно, благодаря ти за отговора и вниманието!
                      Лека вечер!
                      ))

                      Коментар


                        #12
                        CBETJIb0 написа: Преглед на мнението
                        Здравейте,

                        Имам едни питане което все още не е станало належащ проблем и се поробвам да 'изпреваря събитията' и да го вхана късно..
                        Става въпрос за фиат браво 2011 година 1.6 дизел 120 кс мултиджет. Като погледна двигателя и от дясно има една тръба която според мен води до интеркулъра, цялата е омаслена и мисля да я сменя понеже забелязах че седи леко на криво на захващането към двигатела понеже едното ухо е спукано (даже леко се вижда гумичката в единия край) и на долу гледам е лепена (домашен ремонт за без пари) и от там също бая масло е минало. Като цяло се надявам като я сменя да няма там течове и до тук добре, но въпроса ми е следния: там трябва ли да има масло като за начало? Това признак ли е че нещо е тръгнало като турбина например?
                        Гледам си нивото на мслото от както я имам (10к км вече е за смяна) и не пада (или аз не мога да го хвана ако е супер малко или е била препълнена).

                        Прикачам две снимки г/д да видите къде гледам и какво имам в предид и една схема на която според мен става дума за позиция 2 (ако гледам правилмата посока а не е на обратно на схемата).
                        Където е кръгчето на последната снимка, при мен всичко е в масло. И понеже ми е малко тъмна Индия кое какво е, не мога и да си обясня и кои са частите, но ще направя снимки и ще кача тук, ако някой може да ме ориентира. - Фиат Браво, 2011, МултиДжет 1.6.

                        Коментар


                          #13
                          Click image for larger version

Name:	image_102723.jpg
Views:	173
Size:	461,0 KB
ID:	2759302 Click image for larger version

Name:	image_102724.jpg
Views:	170
Size:	2,63 MB
ID:	2759304

                          Ето снимките, колеги.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #14
                            Провери дали това е масло или нафта.
                            Изкупуване на автомобили на добри цени
                            /////

                            Коментар


                              #15
                              И какво да проверява, като ГНП и маркучите за обратната нафта са на половин метър от това място? Черно, мръсно, пълно със сажди дизелово масло има на снимката. Иначе тази мазна пластмасова кутия е пълна с антифриз.
                              1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                              Коментар

                              Working...
                              X