Колеги, благодаря ви за поредните няколко поста, които хвърлиха нова светлина в/у работата на помпата, но все още няма точен отговор:Защо при спускане по инерция и двигателя около 850 оборота, ако включа предавка, и оборотите се качат над 2100, релето в жабката цъка, и изключва подкачващата помпа, защо като започнат да падат оборотите (демек колата като се забави), и стигнат 2100, релето пре-цъква, и я включва отново? И защо ако оборотите минат 3000, и се задържат там, релето пре-цъква след 2-3-4 секунди, а не като паднат оборотите на 2100? Надявам се след няколко дни да мога и аз да кажа нещо по този въпрос, наблюдавайки работата на мотора в реално време в движение, свързан към диагностичен софтуер. specialista при мен със сигурност това реле няма общо с ЕГР. В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.Тъй като е твърде вероятно да греша за това реле, да ви питам - имате ли идея кое друго реле би могло да бъде в жабката и да цъка при посочените условия? Аз лично не се сещам за друго реле там.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво точно се случва в JTD?
Collapse
X
-
Да ,сигурен съм защото съм правил замерване,когато съм имал съмнение в работата и.Варира между 1,5-2,5 бара при различни двигатели.Може помпата измервана индивидуално извън резервоара да дава 5,7 и 8 даже бара,но има редукционен клапан в системата,който отрязва налягането до определена стойност която се подържа постоянна в реално време.С това отговарям и на колегата специалист на измереното от него налягане. Може би си прав,че двигателя би работил и с 0,5 бара налягане на подкачващата помпа,но винаги се подава по високо с оглед на гарантиран дебит с оглед на екстремни ситуации в системата-евентоални пропуски и спад на налягане,гарантирано обезвъздушаване след първоначално пускане,износвания в системата и т.н.vsd написа:Това налягане сигурен ли си че е толкова, защото си мисля че на голямата помпа й трябва 0,5 брара за да почне да работи.PS: Сега погледнах в bravo/a service manual. На помпата за високо налягане й трябва поне половин бар за да работи. Помпата в резервоара има клапанче което фактически поддържа налягането на максимум 5 бара. То свързва изхода с входа на помпата, когато налягането стане повече от 5 бара. След като има такъв клапан, не ми се струва логично еку-то да спира и пуска тази помпа, след като тя така или иначе си регулира работата.Stefan Hadjov написа:Подкачващата помпа в резервоара се включва за секунди след подаване на контакт с ключа за да се създаде необходимото налягане от 2-2,5 бара на входа на нагнетателната помпа,а след това тя си знае работата-кога и колко.
Коментар
-
Да,така е.Не съм мерил секундите,но помпата се изключва от контролера,заложено софтуерно.Не е необходимо да се върти помпата ако си забравиш известно време контактния ключ включен. В мениджмента на двигателя участват само три релета:1.Реле за първоначално включване на контролера2.Реле за включване и изключване на подкачващата помпа3.Реле за включване и изключване на нагреватела в горивния филтър. В допълнение при вариантите на двигатели с нагряване на охладителната течност има за това и още 2 релета,но това не е масово изпълнение.ogi28b написа:В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.Тъй като е твърде вероятно да греша за това реле, да ви питам - имате ли идея кое друго реле би могло да бъде в жабката и да цъка при посочените условия? Аз лично не се сещам за друго реле там.
Коментар
-
Това е така и при бензинките. Въпроса е в движение за какво я изключва. Между другото при мен не съм чувал никога да цъка реле в движение от джабката.Stefan Hadjov написа:Да,така е.Не съм мерил секундите,но помпата се изключва от контролера,заложено софтуерно.Не е необходимо да се върти помпата ако си забравиш известно време контактния ключ включен.ogi28b написа:В допълнение - подкачващата помпа изключва точно след 10 секунди , след подаване на "контакт". Вероятно е достигнато изискваното налягане, и няма нужда да работи, докато двг не започне да се върти. Това със сигурност е свързано и с конкретния въпрос по-горе.
Коментар
-
С твоите констатации за вкл.и изкл. на това реле в реално време ме накара много да се замисля има ли наистина такива случаи при работа на двигателя.Още повече,че аз не съм забелязал и чул подобни звуци на релето за да ме накара да мисля по този въпрос.При бенз.двигат. налягането в рейката е винаги постоянно при всички режими и няма случаи на изкл.бенз.помпа в процес на работа.Но при комънрал двигат. налягането се променя в много широки граници и има случаи когато теоретично би могло да се изключва помпата с оглед нейното щадене.Когато се кара двигателя на принудителен празен ход след като е бил на по-високи обороти и под товар започва бавно намаляване на налягането в рейката до налягане отговарящо на новия режим в който ще се вкара двигателя.Единствено в този случай има логика да се изключва подкач.помпа защото не е необходимо подаване на гориво-няма консумация.Дали е така,обаче не мога да твърдя със сигурност,защото не съм го изследвал и констатирал.Ако направиш един такъв research и разкриеш тайната на работа на това реле ще имаш научен принос в изследването работата на ЖТД-двигателите в ралични режими.Желая ти успех.ogi28b написа:Защо при спускане по инерция и двигателя около 850 оборота, ако включа предавка, и оборотите се качат над 2100, релето в жабката цъка, и изключва подкачващата помпа, защо като започнат да падат оборотите (демек колата като се забави), и стигнат 2100, релето пре-цъква, и я включва отново? И защо ако оборотите минат 3000, и се задържат там, релето пре-цъква след 2-3-4 секунди, а не като паднат оборотите на 2100?
Коментар
-
А как ? Ако може малко по - технически издържано да ми обясниш.BO написа:Ами общо взето се лъжеш и не стоят точно така нещата.vgeorgiev написа:Не мисля така. На празен ход може да имаш ниско налягане в рейката, поради ниските обороти, но при 3 000 оборота нялягането няма да е както пи празен ход. Поне според мен е така. Налягането зависи от оборотите, защото ГНП е скачена за разпределителния вал ако не се лъжа.ogi28b написа:kombito-tdi - тя темата и така си е хубава, въпрос на разбиране от всички е да не се спами, а да се пишат само полезни неща. Това за подкачващата помпа, и аз си го обяснявам по този начин, но има нещо друго - Ако карам на 5-та по надолнището, да речем със 130, и надолнището е достатъчно голямо, решавам да пусна по инерция. Тогава двигателя работи на празен ход - 850 оборота в минута. Целевото налягане в рейката е 300 бара. Ако в този момент включа на 4 предавка, оборотите ще минат 3000, да речем 3500. В този момент налягането в рейката продължава да е 300 бара, нали така? ...............04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Колега vsd - излагаш се! Аз лично съм чувал как изключва релето в колата ТИ, а ти не си го чувал?!? Интересно. Днес имах възможност малко да покарам с кола вкючена в диагностичен софтуер. Открих някои интересни неща:- При всички случаи - ако двигателят се върти с над 1000 оборота (+ / - 50), а педалът е натиснат 0% , то подаването на гориво е 0
Това го знаех от колегата rosenmvr, но днес го потвърдих лично. Дали заради принудителен празен ход, или заради изфорсиран двигател, когато оборотите падат, над 1000 горивото е 0. - Стрелката започва да се движи точно на 50 градуса, а точно на 80 се хоризонтира. Поне до 91 остава хоризонтирана, нагоре нямам възможност да разбера, защото не ми загрява толкова. - Свещите изключват точно на 75 градусаНадявам се тези дни да имам възможност да разследвам случая с цъкането на релето на помпата. 2100 му е границата. Вчера го установих при няколко опита. Искам обаче да се спускам някъде по- продължително, за да видя дали ако стои повече време на 3000 оборота, примерно на трета предавка, ще цъкне на 2100 или на 2800 да речем. Stefan Hadjov - Релето за нагревателя във филтъра го изключвам като вариант, защото е отпред в кутийката пред акумулатора. Релетата на антифризните свещи също са отпред в двигателния отсек, но те включват едва когато двигателя работи, а не преди това. Така че - това явно си е реле на помпата.
Коментар
-
Колега,много добре си направил с тези замервания,които провеждаш.Ти си изследовател на процесите в ЖТД-моторите.Интересното е че говориш с цифри,което е вжно.Аз също не чувам това пусто реле,но от опит знам,че различните релета работят различно шумно/щракащо/ и някои се чуват,други не.Включи един мултицет към захранването на това реле и виж какво става с него при различни обороти и режими/положение на педала/.Интересно е да се разбере има ли изкл.на подкач.помпа когато няма горивоподаване през дюзите/продължителен празен ход/.Не мога да се сетя да има други режими на двигателя в които да се вкл.и изкл. помпата.Желая ти успех.ogi28b написа:Колега vsd - излагаш се! Аз лично съм чувал как изключва релето в колата ТИ, а ти не си го чувал?!? Интересно. Днес имах възможност малко да покарам с кола вкючена в диагностичен софтуер. Открих някои интересни неща:- При всички случаи - ако двигателят се върти с над 1000 оборота (+ / - 50), а педалът е натиснат 0% , то подаването на гориво е 0
Това го знаех от колегата rosenmvr, но днес го потвърдих лично. Дали заради принудителен празен ход, или заради изфорсиран двигател, когато оборотите падат, над 1000 горивото е 0. - Стрелката започва да се движи точно на 50 градуса, а точно на 80 се хоризонтира. Поне до 91 остава хоризонтирана, нагоре нямам възможност да разбера, защото не ми загрява толкова. - Свещите изключват точно на 75 градусаНадявам се тези дни да имам възможност да разследвам случая с цъкането на релето на помпата. 2100 му е границата. Вчера го установих при няколко опита. Искам обаче да се спускам някъде по- продължително, за да видя дали ако стои повече време на 3000 оборота, примерно на трета предавка, ще цъкне на 2100 или на 2800 да речем. Stefan Hadjov - Релето за нагревателя във филтъра го изключвам като вариант, защото е отпред в кутийката пред акумулатора. Релетата на антифризните свещи също са отпред в двигателния отсек, но те включват едва когато двигателя работи, а не преди това. Така че - това явно си е реле на помпата.
Коментар
-
След като онзи ден, по пример на колегата chaveto си изчистих MAP-датчика, възникна и въпросът - каква функция изпълнява? По-точно защо на двигателя му е нужен този датчик, и какво се променя когато го няма? Нали имаме дебитомер, който изчислява колко въздух е постъпил? Какво изчислява МАП-а ? То е ясно какво де, но с каква цел, каква е идеята на това измерване? Ето този въпрос не ми дава да спя вече трети ден.
Коментар
-
МАП-датчика е обратната връзка на контрилера ,който контролира работата на Турбината и в същото време я предпазва от излизане от нормален режим, и дава също информация когато турбината не работи в нормални стойности. Спи спокойно.ogi28b написа:След като онзи ден, по пример на колегата chaveto си изчистих MAP-датчика, възникна и въпросът - каква функция изпълнява? По-точно защо на двигателя му е нужен този датчик, и какво се променя когато го няма? Нали имаме дебитомер, който изчислява колко въздух е постъпил? Какво изчислява МАП-а ? То е ясно какво де, но с каква цел, каква е идеята на това измерване? Ето този въпрос не ми дава да спя вече трети ден.
Коментар
-
Колега датчика мери налягането с цел да не пренадуе турбината и да я държи в някакъв работен режим. Ако изключиш този датчик турбината няма да надува. Ще се върти, ще си работи но няма да надува колкото е нужно за даденият режим. Има двигатели които имат дюза за впръскване на гориво при турбината която има за цел да поддържа оборотите на турбото и там във всеки един момент когато решиш да подадеш газ можеш да разчиташ на 100% работа на турбото. А за включването и изключването на помпата е много по вредно за нея от колкото да има някакъв регулатор който да поддържа някакво налягане в системата. Разбира се, че е възможно да се спира работата на помпата ако по продължително време няма нужда от гориво, но не и постоянното и вкл/изкл когато достигне налягане. При подаване на контакт е съвсем нормално да подкачи гориво и да спре ако двигателя не се върти. На реното преди месец ми изгоря помпата и преди да си замине при подаване на контакт не изключваше (не може да вдигне налягане) след смяната и при подаване на контакт изключва след около 5сек.Искаш по продължително спускане :D Качваш се до с. Миланово и после по обратният ред 8км спускане :D Въпросното село се намира по Искърското дефиле.Това е пътя http://video.data.bg/32/%D0%9C%D0%BE...BE%D0%B2%D0%BE
Коментар
-
МАП-сензора е основно за контрол на турбината.Когато отчете нереални стойности на налягането за даден режим на експлоатация по картите в софтуера вкарва двигателя в авариен режим като ограничава горивото и обороти макс до 3000.Каквото и да правиш-толкова,колкото да отидеш до сервиза.Не те оставя на пътя,което е добре.Горивото го ограничава от дюзите а не от помпата.Това не е проблем да се направи.Когато се получи пренадув от повече налягане в турбото -също, като стойностите за пренадув са по високи от номиналните при нормална работа.Разбира се може проблема да не идва от нереални стойности на налягането на турбината,а от дефектен МАП-сензор и да лъже контролера с подадените данни.Тогава проблема е в самия МАП.За лесно диагностиране в новите системи които диагностират по KAN-протокола има една опция която може да я извикаш,когато ти изпише нереални стойности на налягането на турбото.Казва се froze fram/в буквален превод замръзнала рамка/ и ти излизат стойностите на всички датчици в момента на записаната грешка на МАП-а да кажеме.И тогава виждайки какво са отчитали другите може да разбереш дали проблема е в грешката на записания датчик или някъде другаде.ogi28b написа:И как точно компютърът ще повлияе на работата на турбината? Може би като намали горивото и спъне колата?
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар