u_bo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Особености при ускорението на Punto II, 1.9 JTD/85 к.с
Collapse
X
-
Щом колата се държи по този начин, значи ЕКУ-то (ако е изправно) отчита много висока стойност на съпротивлението и затова ЕКУ-то си "мисли" че фиатката е на Северния полюс посред зима.Причината може да е от прекъснал/дефектен сензор , но може и някъде между него и ЕКУ-то да има лош контакт или прекъснат кабел.- Дали е дефектен сензора за температурата в дебитомера? Ами свали го и премери с мултицет напаво върху изводите на сензора. При 25*С трябва да показва около 2К - ако е така, значи е ОК. И проблема е в лош контакт и/или прекъснат кабел от него до ЕКУ-то. Може и от ЕКУ-то да е проблема, но е малко вероятно и дано да не е така при теб.- Дали трябва да купуваш цял нов дебитомер?Провери дали сензора за дебита работи. Има цяла тема за това в раздела за дизели. Ето ти я:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645Ако и той не работи - трябва ти нов дебитомер.- Ако сензора за дебита работи, няма смисъл да даваш пари за нов дебитомер. А докато намериш термистор със същите характеристики за да го запоиш в дебитомера - аз бих сложил едно обикновенно съпротивление със стойност 4,7K и няма да имам проблемите дето си описал по-горе. А колата ще си мисли че температурата на входящия въздух постоянно е около +5*С.Ако някъде бъркам, все някой ще се намери да ме корегира ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Не бъркаш колега,много добре и точно си описъл всичко.Бих само добавил следното:Понеже контролера мери в крайна сметка пад на напрежение върху този термистор за да е сигурен човек,че няма прекъсната връзка между него и контролера е желателно да се мери не съпротивлението му,а напрежението което се получава върху него по време на работа на празен ход на двигателя.При сегашни температури на въздуха на околната среда 15 градуса трябва да има напрежение върху него окло 2,5 волта.А за да се разбере как реагира на промяна на температурата с един сушоар като се духне във входа на дебитомера или по-просто във входа на засмуквания въздух отчетеното напрежение трябва да започне веднага да пада по стойност.Тогава наистина всичко е ОК.Skip_01 написа:Щом колата се държи по този начин, значи ЕКУ-то (ако е изправно) отчита много висока стойност на съпротивлението и затова ЕКУ-то си "мисли" че фиатката е на Северния полюс посред зима.Причината може да е от прекъснал/дефектен сензор , но може и някъде между него и ЕКУ-то да има лош контакт или прекъснат кабел.- Дали е дефектен сензора за температурата в дебитомера? Ами свали го и премери с мултицет напаво върху изводите на сензора. При 25*С трябва да показва около 2К - ако е така, значи е ОК. И проблема е в лош контакт и/или прекъснат кабел от него до ЕКУ-то. Може и от ЕКУ-то да е проблема, но е малко вероятно и дано да не е така при теб.- Дали трябва да купуваш цял нов дебитомер?Провери дали сензора за дебита работи. Има цяла тема за това в раздела за дизели. Ето ти я:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26645Ако и той не работи - трябва ти нов дебитомер.- Ако сензора за дебита работи, няма смисъл да даваш пари за нов дебитомер. А докато намериш термистор със същите характеристики за да го запоиш в дебитомера - аз бих сложил едно обикновенно съпротивление със стойност 4,7K и няма да имам проблемите дето си описал по-горе. А колата ще си мисли че температурата на входящия въздух постоянно е около +5*С.Ако някъде бъркам, все някой ще се намери да ме корегира ...
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар