Колко време изчаквате да загрее дизелака преди да потеглите. Питам защото моето Пунто така и така не може да загрее докато отида на работа и гледам да не качвам оборотите над 2000(карам има няма 10мин). Тука се писа доста за проблемите с термостата но да попитам все пак - Стигате ли въобще нормалната работна температура(средата на скалата) при нормално градско каране и за колко време?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко подгрявате преди тръгване/не за свещите/?
Collapse
X
-
Чувал съм, че е добре да се оставят дизелите малко да "разбият маслото" преди да се потегли!
Старая се поне половин-една минута почивка да му давам преди да потегля. А, когато има да се рие сняг, или чистат джамове от скреж първо паля и след това започвам с тез занимания.
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
аз лично не чакам, понеже паркирам в подземен гараж и не искам да се задуша
но по операцията за заключване на гаражната врата и отваряне на автоматичната обща минават към две минути и се надявам, че са достатъчни, като се има в предвид, че гаража е поне 15 градуса. но с влагата е кофти, яко ми скърцат ролките първата минута, докато се изсушат.
Bravo SX TD100, 1997
Коментар
-
и аз чакам около половин-1 минута.. това скоро го научих, иначе първите месеци - дирекшън - паля и тръгвам, после една колежка
, забележете, ме светна как е при дизелите и от тогава изчаквам и аз...а ако има чистене също - първо паля, после всичко останало. преди същото беше, при бензина пак така правех
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
Коментар
-
Зимата задължително подгрявам 2-3 минути и чак след това тръгвам.Лятото също гледам да не тръгвам още със запалването ,а си подреждам това онова по жапката,слагам си касетофончето,колана ...... и тръгвам
.После още няколко минути карам на първа,максимум на втора,понеже пътя е много кофти от строежите наолколо, докато излезна от малката уличка,така че не и давам много зор в началото.
Fiat Punto 1.7 TD
Коментар
-
аз лично я оставям да работи докато не си промени звука за оборотите(за тракането говоря
).....в началото трака малко по бавно...и след около2-3 минути работа оборотите се променят и стават много ритмични (не съм спец, но промяната може би се дължи на това, че са хидравлични клапъните и им трябва известно време за да се подкачи достатъчно масло....и може би затова се променя звука).
Punto ELX 1.7TD
Коментар
-
gdd55
Същото правя и аз.Обиновенно при минусувите темпераури я изчаквам м/у 5 и 10 мин да потропа хубаво.А имам приятел кара мерцедес 3.0 дизел той докато не загрее 90С не трагваGugev написа:Аз също я държа в гараж и няма нужда да повтарям Колегите, защото правя същото. Но докато стрелката за работната температура на мотора не стигне първата черта (тогава падат оборотите при мен), гледаям да не я "ръчкам".
Коментар
-
Това е малко перкалено според мен. Още повече, че на мотора му трябва два пъти повече време да загрее, като работи на празен ход отколкото, ако се кара. Този твой приятел сигурно слиза преди закуска, пали колата и след половин час слиза?gdd55 написа:....А имам приятел кара мерцедес 3.0 дизел той докато не загрее 90С не трагва
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
gdd55
Дам точно така,но и някой път стои в самата кола казвам да тръгва ама той не да не ти е работа да ходиш някъде с него.Вече втори мерцедес сменя и на всичките така прави дремем като марсоли по 20-25 минути в колата докато загрее.Аз лично чакам да достигне първата стрелка което според зависимост от температура на околната среда е максимум 10 минVladim написа:Това е малко прeкалено според мен. Още повече, че на мотора му трябва два пъти повече време да загрее, като работи на празен ход отколкото, ако се кара. Този твой приятел сигурно слиза преди закуска, пали колата и след половин час слиза?gdd55 написа:....А имам приятел кара мерцедес 3.0 дизел той докато не загрее 90С не трагва

Коментар
-
абе момци незнам защо ама в по новите книги пише че е много по добре да се тръгне без да се чака да загрее колата и да се кара на ниски обороти
пише го дори и в препоръките на ситроена който сега купи нашата фирма-1.9 дизел....според мене загряването е отживелица...преди ладите и жигулите понякога не вървяха добре в началото докато не са загрели и от там е този мит според мен
FIAT PUNTO 1.7TD & MAZDA 323F & LANCIA PRISMA 1.6I.E. & OPEL ASKONA
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар