Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за турбото на Пунто 1,7TD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за турбото на Пунто 1,7TD

    Колеги ако темата има доблаж с предната ми , модераторите да решат. Тъй като не получих отговор а, къде по добро инфо би се получило от тесни-разбирачи по марката фиат.Не е ирония а съм сериозен, В сервиз директно ще кажат 500 лв турбо. Доримда е така ОК но поне да съм уверен че няма да са на вятъра за нещо здраво. Та турбото го няма карам вместо Пунто 1.7тд само Д и е куцоооооо Разтоварващия клапан на турбото е заял и няма как да затапа ЕГР то. При ниските обороти до 2000 тръбата от ЕГР е студена , което ме кара да мисля че е заял затворен, махнал съм му вакуума. Може ли да е от тоя разстоварващ клапан? Ще съм благодарен за няква насока.

    #2
    Разтоварващият клапан на турбината и EGR-а са две отделни неща. EGR-ът може да го изолираш с една ламарина за по-сигурно и забравяш за него. Обикновено тези клапани са нормално затворени - имат една яка пружина, която връща клапана в затворено положение при отпадане на вакуума. Тоест клапанът трябва да е много яко забит със сажди, за да остане отворен след изолирането на вакуума към него.

    Как набеди клапана на турбината? Как разбра, че не надува турбокомпресора? Замервано ли е налягането му в движение? Това, че колата не върви добре, може да се дължи и на проблем в ГНП. Пуши при движение?

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #3
      Да знам че ЕГР и клапана на турбото са оъделни. простоизброих основните неща , които подозирам. И аз имах сънения че може би ЕГР е затворен и това дето ми каза за яката пружина ми помогна да се уверя. Не,няма сажди по него, даже и в смукателния колектор след него , няма сажди и задръстено, само масло. Дори сега като се замисля, явно някой му беше обърнал маркучите ( vac & out) от егр управлението, та вероятно отдавна е бил изваден от играта ЕГР. Да речем че е затапен без вакуумния маркуч, колата си не върви. Това което знам е че ГНП е въртяно понеже колата не палеше на фабрични белези, а само на белег по стария ангренаж. Турбото го гледа човек отдолу на крика че леко се върти а колата я държах на 2,4-2,5,6 хил об. човека би по клапана и каза че въобще не мърда, Но не налягане на турбото не е мерено, но като се вижда с просто око че не развърт къв е смисъла.

      Коментар


        #4
        Разтоварващият клапан на турбината се управлява с налягане и отваря при достигане на максималното манометрично налягане на компресора - малко над 1.0 атм. Идеята е да се предпази мотора и турбокомпресора от пренадув.
        При форсиране на място и ненатоварен двигател не можеш да накараш стоковия ти компресор да надуе повече от около 0.4 атм, ако искаш го спукай от газ, а камо ли да го накараш да си вдигне максималното налягане, че да отвори клапана. Налягането на турбината се мери в движение под товар. При около 2500 оборота при ускорение на трета трябва да може да си даде максималното налягане. Мери се с манометър, закачен с тройник към маркуча на турбокоректора към ГНП или към маркуча за управлението на уейстгейта. Мисля, че помпите на тези мотори бяха с турбокорекция. Но проблемът може изобщо да не е в турбината - помпата ти може да няма добра центровка, да не дозира правилно горивото или турбокоректорът да не работи. Това за жалост може да се провери само на стенд от компетентен човек.

        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

        Коментар


          #5
          Мерси за отговорите и разяснението! Има ли вероятност помпата да е развалена и предния собственик за да закърпи положението някакси със забавяне или предварение на ГНП-то да е закрепил колата да върви и с прецакана помпа но за сметка на турбото?

          Коментар


            #6
            просто трябва някой който си разбира от работата да погледне.на този мотор гнп-то е с турбокоректор,провери за спукани маркучета към него.според мен надали проблема е в помпата,па камо ли някой да я нагласи така.

            Коментар


              #7
              Възможно е проблема да е в ГНП-то!
              Това обаче се доказва на стенд.
              Трябва да се разбере дали до ГНП пристига сигнал за повишаване на порцията.
              Иначе казано няма кое да убие тази кола

              Коментар


                #8
                Под ,,няма какво да убие тази кола,, да разбирам , че мотора и турбото на тия коли са качествени ли? Тоест смяташ че може проблема да е електронен ли? В сервиз , който е само за турбота ще могат ли да диагностицират проблема ако е нещо от сигналите на ГНП-то или тази работа и в общ сервиз ще могат да свършат. Ямбол ми е доста далечко имще трябва да се мислят варянти по Сф.

                Коментар


                  #9
                  Под ,,няма какво да убие тази кола,, да разбирам , че мотора и турбото на тия коли са качествени ли? Тоест смяташ че може проблема да е електронен ли? В сервиз , който е само за турбота ще могат ли да диагностицират проблема ако е нещо от сигналите на ГНП-то или тази работа и в общ сервиз ще могат да свършат. Ямбол ми е доста далечко имще трябва да се мислят варянти по Сф.
                  За предпочитане дизелски сервиз... От София си трябва да има много там.

                  Коментар


                    #10
                    Момчета,по някога ме хваща яд да пиша тук.
                    Всеки път едно и също.Говорено е по темата много
                    обаче на всеки по отделно трябва да обясня едно и също.
                    Трябва само да се монтира един тройник и да се включи манометър
                    към ГНП-то,като целта е да е разбере колко надува турбото и този
                    сигнал стига ли до него.Тази проба може да даде отговор дали проблема е в турбото или в ГНП то.
                    Успех!

                    Коментар


                      #11
                      Мерси за отговорите на всички колеги и за напътствията. Ще посетя сервиз при възможност и ще пиша за развитието.

                      Коментар


                        #12
                        Че тоз матор и ЕГР ли имал бе....а стига бе, къде се намира че никога не съм го чистил.Ама нали има и манометър на таблото за налягането на турбото.Като надува е ясно - ГНП или сигнал до ГНП, а и пушека да се види и тълкува.Тоя матор 1,7ТД няма много неща да му се чупят.Като не върви най-вероятно е, да няма сегменти, то си е чист трактор със склонност тук там да прехвърля някой зъб на ангренажа.....и да прави мармалад клапаните...Може да са и филтрите виновни, обикновено въздушния е силно омаслен от турбото и се задръства по-бързо от другите коли, горивния зависи от късмета.....
                        Успех.
                        Последна редакция от jeniro; 24.11.2016, 21:14.
                        Fiat Punto 1,7 td
                        Skoda Octavia 2 1.9 PD DSG

                        Коментар


                          #13
                          За сега нямам финансова възможност за сервизи, когато проима ще трябва да я карам обезателно. До Jeniro: Има ЕГР да, намира се точно зад кутията на въздушния а иправляващия му клапан (соленоида) се намира отляво на акумулатора. На таблото няма прибор за турото.. за сефте виждам пунто , като мойтобез прибор за турбината, но не се знае италянеца квоме местил и сменял преди... За другото си прав, работи като трактор и чука яко мотора (вероятно от пулчетата) въздушният филтър все едноме потапян в масло (една седмица след поставянето му) и с нов колата е спъната. Имазмсмятам че е за сегменти, но зимата ядове не съм имал (освен при слаб акумулатор) , дори и с една изгоряла, като мимдатанток се мъчи но от 2,3 пъти пали. За пушека, като го настъпя отзад черен облак, иначе при стартиране на студен мотор пушляви светло-сиво, почти бяло, но не гори антифриз, или поне няма особено загуби..

                          Коментар

                          Working...
                          X