Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Има ли значение работата на дебитомера при затапен ЕГР?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли значение работата на дебитомера при затапен ЕГР?

    Колеги според вас има ли значение как работи дебитомера на Mjet двигатели, когато ЕГР e затапен и спрян софтуерно? Говорихме си с един колега, според който работата на дебитомера при нашите мотори при изключен ЕГР, само може да спъне колата, ако не работи коректно и няма да има разлика в работата на мотора и вървежа при коректно работещ и изключен дебитомер. Това така ли е?
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    #2
    Не.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Хм аз миналата година само за пробата изключих от буксата дебитомера и не усетих никаква промяна във вървежа - това означава ли, че е пътник или че по-скоро бачка
      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

      Коментар


        #4
        По скоро не бачка
        Powered by Emzo

        Коментар


          #5
          evgeni85 написа:
          По скоро не бачка
          Що,не е ли обратното при условие,че колата върви нормално
          Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
          EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
          EX.Fiar Ritmo 105TC

          Коментар


            #6
            Еми щом като го махнеш и си върви същото значи с него или без си във базова карта. Демек аварийна
            Powered by Emzo

            Коментар


              #7
              evgeni85 написа:
              Еми щом като го махнеш и си върви същото значи с него или без си във базова карта. Демек аварийна
              Хаиде тогава обратния вариант.С умрял дебиломер не ще да мръдне,а ако го откачиш и тръгваЩе чакам Емо да се изкаже
              Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
              EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
              EX.Fiar Ritmo 105TC

              Коментар


                #8
                С умрял дебитомер, волтажа е фиксиран - примерно 2 волта.Като го откачиш, волтажа се променя спрямо обороти/гориво (не знам точно) - това дето му викате авариен режим, съответно се впръсква повече гориво и от там идва по-добрия вървеж
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #9
                  Ами не знам, но колата си върви много добре със закачен дебитомер и в същото време аз поне не мога да усетя разлика с откачен дебитомер. От там тръгна и приказката с колегата дали дебитомера ми е прецакан.... та той така се изказа, че при затапен ЕГР на коли с MAF и MAP, на практика при нормално работещ дебитомер и при изключен такъв, нямало съществена разлика в работата на мотор (когато MAP-а работи коректно), като евентуално може да се повишал разхода малко. ЕКУ-то дозирало горивото на база на показанията от двата датчика - дебитомер и МАП-сензор и когато единият е изключен работи само по другия. Когато дебитомера дава грешни стойности, се получава някаква смес, която не отговаря на реалното количество въздух. Когато се изключи работи по предварително зададена карта в еку и по данни от MAP.... Аз не разбирам, но ми е интересно и за това попитах по знаещите, а и се зачудих дали наистина ми е в час дебитомера.
                  Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                  Коментар


                    #10
                    noriaga написа:
                    Ами не знам, но колата си върви много добре със закачен дебитомер и в същото време аз поне не мога да усетя разлика с откачен дебитомер. От там тръгна и приказката с колегата дали дебитомера ми е прецакан.... та той така се изказа, че при затапен ЕГР на коли с MAF и MAP, на практика при нормално работещ дебитомер и при изключен такъв, нямало съществена разлика в работата на мотор (когато MAP-а работи коректно), като евентуално може да се повишал разхода малко. ЕКУ-то дозирало горивото на база на показанията от двата датчика - дебитомер и МАП-сензор и когато единият е изключен работи само по другия. Когато дебитомера дава грешни стойности, се получава някаква смес, която не отговаря на реалното количество въздух. Когато се изключи работи по предварително зададена карта в еку и по данни от MAP.... Аз не разбирам, но ми е интересно и за това попитах по знаещите, а и се зачудих дали наистина ми е в час дебитомера.
                    Има нещо вярно в казаното по горе ,но ако не е пипана софтуерно би трябвало при зключен MAF да влиза в авариен режим и да свети чека ако се изключи само егр-а софтуерно правилно няма да влияе на работат на MAF-a ,но би трябвало пак когато извадиш букасата на MAF-a да отчита гршка ако всичко е изключено софтуерно би трябвало да взема показания от MAP-a.

                    Коментар


                      #11
                      Да светва чека на таблото, като извадя буксата на МАФ-а, но вървежа не се променя...
                      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                      Коментар


                        #12
                        Значи най-вероятно си е изряден. Ако имаш някакви съмнения, закачи го на диагностика и го виж дали си променя волтажа с покачване на оборотите.
                        "Без сърца, сме просто машини"
                        Toyota Prius 1.5 Hybrid
                        EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                        Коментар


                          #13
                          M5kov написа:
                          Значи най-вероятно си е изряден. Ако имаш някакви съмнения, закачи го на диагностика и го виж дали си променя волтажа с покачване на оборотите.
                          FES/MES нямат такава възможност за Кромата... има показания само за количеството въздух, което отчита МАФ-а, но не и волтажа му.
                          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                          Коментар


                            #14
                            Но винаги можеш да закачиш мултицет и да измерваш напрежението, директно върху конектора на дебитомера.И то точно това трябва да направиш Не очаквай вървеж от твоята кола, като от същата, но с ръчна скоростна кутия.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #15
                              Когато изключиш ЕГР се променят и показанията на дебитомера,защото компа изпозва сигнала от него за да контролира рециклиращата верига (ЕГР).
                              Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

                              Коментар

                              Working...
                              X